6 May, 2024: The networking issue during the past two days has been identified and appears to be fixed. Will keep monitoring.

interests / soc.culture.polish / Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

SubjectAuthor
* Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?Basia
`* Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?A. Filip
 `* Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?a a
  `* Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?Basia
> [...]
   |  `- Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?A. Filip
   `- Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?a a

1
Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<5b83a6de-9733-43f5-8f47-eae3022df108n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72171&group=soc.culture.polish#72171

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Sep 2023 07:04:16 -0700 (PDT)
Subject: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 7 Sep 2023 14:04 UTC

Gen. Andrzejczak: NATO jest organizacją nuklearną. Powinno ostrzej odpowiadać Rosji... Jeśli stracimy wiarygodność jako NATO, jako cywilizacja, Chiny będą to obserwować. To będzie ważna gra – powiedział.

Rosja jest jak gangster kładący broń na stół, podczas gdy Zachód przychodzi w ogóle bez broni i mówi: No cóż, mam, ale zostawiłem w domu - mówił we wtorek szef sztabu generalnego polskich sił zbrojnych gen. Rajmund Andrzejczak. Generała cytuje "The Guardian".

W wystąpieniu na Forum Ekonomicznym w Karpaczu generał namawiał swoich słuchaczy, aby zastanowili się nad długoterminowymi kosztami gospodarczymi militarnej porażki Ukrainy.

Odnosząc się do powtarzających się rosyjskich gróźb użycia broni nuklearnej i stacjonowania rosyjskiej taktycznej broni nuklearnej na Białorusi, Andrzejczak porównał Rosję do gangstera kładącego broń na stół, podczas gdy Zachód przychodzi w ogóle bez broni i mówi: No cóż, mam, ale zostawiłem w domu.

- NATO jest organizacją zawierającą traktat nuklearny; powinna być znacznie bardziej aktywna i silniejsza w stosunku do Rosjan. „Gangsterskie” groźby nuklearne Władimira Putina wymagają od NATO znacznie bardziej agresywnej reakcji, obejmującej loty samolotów wyposażonych w broń nuklearną - uważa generał. - Rosja publicznie mówi, że rozmieszcza systemy nuklearne na Białorusi i co my robimy? Nie chcę za bardzo eskalować, ale co jest nie tak? NATO jest organizacją nuklearną. Kropka.

Bez odzewu na apel prezydenta Dudy

Andrzejczak powiedział, że panuje kompletna cisza, odkąd prezydent Polski Andrzej Duda poprosił o przyłączenie Polski do natowskiego programu podziału broni nuklearnej w związku z rozmieszczeniem rosyjskich rakiet nuklearnych na Białorusi.

Dzielenie się bronią jądrową stanowi część polityki odstraszania nuklearnego NATO, która umożliwia krajom członkowskim nieposiadającym broni jądrowej udział w planowaniu jej użycia przez NATO. Broń jest przechowywana w niektórych krajach, ale pozostaje pod kontrolą Stanów Zjednoczonych.

Północnokoreańska broń dla Rosji? "Wątpię"

Gen. Rajmund Andrzejczak powiedział także, że nie sądzi, aby Korea Północna przygotowywała się do sprzedaży broni Rosji bez zgody Chin. Taką informację przekazały amerykańskie media.

- Nie sądzę, że Korea Północna jest wystarczająco silna i wolna, aby złożyć taką ofertę, więc być może wystawia na próbę naszą determinację, uwagę i wolę polityczną. Ale jeszcze ważniejsze jest to, co mówią na ten temat Chiny - uważa generał.

https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art39068341-gen-andrzejczak-nato-jest-organizacja-nuklearna-powinno-ostrzej-odpowiadac-rosji

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<anfi+mrgnaryfhf-n974@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72173&group=soc.culture.polish#72173

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 07 Sep 2023 16:40:38 +0200
sha1:TwCZyxp27vMn+JBh5EPWfsceW6c=
 by: A. Filip - Thu, 7 Sep 2023 14:40 UTC

Basia <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:
> [...]
> determinację, uwagę i wolę polityczną. Ale jeszcze ważniejsze jest to,
> co mówią na ten temat Chiny - uważa generał.

Ja obstawiam że ChRL najprawdopodobniej formalnie pójdzie po linii
"nie wyrażenia sprzeciwu". ChRL w dalszej pod dalszą przyszłość nie
będzie pasował zaprzyjaźniony eksporter broni formalnie nie pod kontrolą
ChRL? No bo jak tu karać ChRL za suwerenne działania KRLD? :-)

jak kiedyś pisałem: IMHO ChRL *na obecnym etapie* (najbliższe
kilka/kilkanaście) nie pasuje ani totalne zwycięstwo Rosji
ani jej (upokarzająca) porażka+.

--
A. Filip
| Jeżeli stajnia lub jej ściana jest krzywa, to krowa nie daje mleka.
| (Przysłowie ormiańskie)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<e438d2e9-2e1a-40e7-938d-885efe73c5ban@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72176&group=soc.culture.polish#72176

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Sep 2023 09:46:12 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Thu, 7 Sep 2023 16:46 UTC

On Thursday, 7 September 2023 at 16:41:27 UTC+2, A. Filip wrote:

> [...]
>
> jak kiedyś pisałem: IMHO ChRL *na obecnym etapie* (najbliższe
> kilka/kilkanaście) nie pasuje ani totalne zwycięstwo Rosji

Pytałem się Chinczyków, czy chcą przejąc kontrolę nad Europą, zwaną przez nich półwyspem azjatyckim ,
\a Chinczyk na to, że nie sa zainteresowani bo u siebie maja wielkie tereny do zagospodarowania, a Europa sama upadnie, bo niczego nie produkuje od lat.

A jak nie produkuje to ma tyle zysku co w pysku,
bo usługi, handel, biurokracja, to jedynie kóle u nogi, a nie prężnie rozwijający się przemysł i gospodarka.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<6b4407d9-557b-4384-a438-cbe2779106bdn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72207&group=soc.culture.polish#72207

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Sep 2023 18:09:34 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 8 Sep 2023 01:09 UTC

On Thursday, September 7, 2023 at 9:46:14 AM UTC-7, a a wrote:

> [...]
> bo usługi, handel, biurokracja, to jedynie kóle u nogi, a nie prężnie rozwijający się przemysł i gospodarka.

Jak kazdy post-komuch musiales spac
w PRL'u na lekcjach marksizmu-leninizmu
a teraz nie masz zielonego pojecia i nie
mozna Ci wytlumaczyc ze wyprodukowac
cokolwiek w kapiltalizmie nie jest problemem,

....natomiast znalesc rynek zbytu by moc
sprzedac z profitem jest wielka sztuka.

Stad w kapitalizmie ciagle wojny o rynki
zbytu! Stad Amerykanie walczacy zawsze
sankcjami gospodarczymi ograniczajacymi
moznosc zbytu produkcji: "niech niezbywalna
produkcja przeciwnika najpierw zubozy
i wykrwawi."

Glowie wyhodowanej w komunistycznej
gospodarce trwalych niedostatkow/brakow
nie sposob wytlumaczyc, ...mysli niczym
kazdy post-komuch ze najwiekszym osiagnieciem
jest zdolnosc produkcyjna sama w sobie,
tak jakby nadprodukcja nie byla najwiekszym
i chronicznym problemem kapitalizmu (ktory
to problem Amerykanie udostepniajac najwiekszy
w swiecie rynek swoim sojusznikon rozwiazuja).

Szkoda ze nie mierzysz potegi krajow produkcja
stali i rozmiarem ciezkiego przemyslu niczym
beton komunistyczby w latach 50-siatych.
Wyszlo by Ci ze ZSRR dawno temu zawladnal
cala Planeta.

Basia (Ona/Jej)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<a1c6484f-3b0e-43d7-ad91-3a600c6254c1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72208&group=soc.culture.polish#72208

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Sep 2023 19:00:22 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 8 Sep 2023 02:00 UTC

On Thursday, September 7, 2023 at 6:09:36 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> i chronicznym problemem kapitalizmu (ktory
> to problem Amerykanie udostepniajac najwiekszy
> w swiecie rynek swoim sojusznikon rozwiazuja).

Naturalnie post-komuch slabo rozumie
ze otwarcie rynkow zbytu przez USA dla
swoich sojusznikow ma straszne koszta
dla Ameryki w postaci wysokiego bezrobocia
wsrod populacji i pochodnych, w tym
demoralizacji, zadluzenia, dla wielu zwyklej
biedy w najbogatszym kraju ...wszystko
wynikiem udzielania sudsydium sojusznikom.

Post-komuch nadmuchiwany amerykanskim
subsydium oczekuje konca Ameryki.

Basia (Ona/Jej)

<ude016$3aco0$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72211&group=soc.culture.polish#72211

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 02:13:59 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 8 Sep 2023 02:13 UTC

On Thu, 7 Sep 2023 19:00:22 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
> udzielania sudsydium sojusznikom.
>
> Post-komuch nadmuchiwany amerykanskim subsydium oczekuje konca Ameryki.

on jest aktualny komuch,studiowal u Xi

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<a1fa9ba3-af5e-4046-9a64-b628799d8e04n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72213&group=soc.culture.polish#72213

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Sep 2023 19:48:39 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 8 Sep 2023 02:48 UTC

On Thursday, September 7, 2023 at 7:14:01 PM UTC-7, andal wrote:

> on jest aktualny komuch,studiowal u Xi

Chinczyk nie jest taki glupi by nie wiedziec
ze bez amerykanskiego rynku zbytu lezy!

Probuje wiec sie dywersyfikowac, wynajdywac
i rozbudowywac alternatywne rynki zbytu,
tworzyc rozne Jedwabne Szlaki, etc., wszystko
by moc conieco uniezaleznic sie od amerykanskiego
rynku.

Okolo 30 procent chinskiego eksportu jest
sprzedawana do USA, ...i nie sposob sie od
tego latwo uniezalenic. Jest wrecz niemozliwoscia
sie uniezaleznic bo Chinczyk potrzebuje zarabiac
w dolarach by moc kupowac rope naftowa/energie
dla swojej produkcyjnej gospodarki, bo ta jest
do niedawna sprzdawana wylacznie w dolarach.

Musi wiec Chinczyj sprzedawac te 30 procent
swoich eksportow do USA po to tylko
zeby w przeciwnym razie stanie nie stanela
Mu cala gospodarka.

Od pazdziernika 2021 Rosja przestala handlowac
ropa w dolarach a dzisiaj dzieki sankcjom Zachodu
oferuje Chinom moznosc kupna energii za Ruble
i calkowitego uniezaleznienia sie od Ameryki!

To niepotykana oferta ktora stala sie mozliwa
min. dzieki "glupim" sankcjom Zachodu. Czy Chinczyk
zdobedzie sie na taki krok nie wiadomo, ...od tego
bedzie w duzej mierze wygladala przyszlosc swiata.
NATO przewidujac dalszy rozwj wydarzen
przygotowywuje sie juz na ewentualnosc wojny
z Chinami.

Nasze postkomuchy TW Bolek, i ich przydupasy
jak ten Rajmund Andrzejczak tez juz szykuja sie
na podboj Chin:

"...musimy zrobić porządek z Rosją,
a potem z Chinami." Lech Walesa

"Jeśli stracimy wiarygodność jako NATO, jako cywilizacja,
Chiny będą to obserwować. To będzie ważna gra" Rajmund Andrzejczak

Basia (Ona/Jej)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<47b5b609-d555-4c9f-a2d4-84a5b8b56d5an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72216&group=soc.culture.polish#72216

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 03:03:56 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 8 Sep 2023 10:03 UTC

On Thursday, September 7, 2023 at 10:09:36 PM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
> stali i rozmiarem ciezkiego przemyslu niczym
> beton komunistyczby w latach 50-siatych.
> Wyszlo by Ci ze ZSRR dawno temu zawladnal

Wyprodukowac cokolwiek nie jest problemem ale tylko cokolwiek.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<anfi+z1pl7wnryf-n985@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72217&group=soc.culture.polish#72217

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 08 Sep 2023 12:43:49 +0200
sha1:UJEdhRx4DzATZVKYnha8QFor2f4=
 by: A. Filip - Fri, 8 Sep 2023 10:43 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:

> Wyprodukowac cokolwiek nie jest problemem ale tylko cokolwiek.

IMHO Baś myli etap "wyprzedzania czołówki" (per capita) z etapem
doganiania. AFAIR ChRL ma cztery razy więcej ludności niż USA wiec etap
"gonienia per capita" będzie mieć dalej przed sobą nawet jak będzie
mieć sumaryczne PKB większe niż USA.

I za dużo i za mało soli szkodzi. Reguły "ogólne" nie odnoszą się do
każdej sytuacji. Jak kiedyś wyczytałem (Galbraith?) wyjątkowy sukces
komunizmu (centralnego planowania) w Chinach miał fundament w wiekowych
biurokratycznych tradycjach. Coś wydaje się w tym być, nieprawdaż?

--
A. Filip
| Śmierć z każdym potańcuje. (Przysłowie czeskie)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<eb0f9749-8bdb-404c-a8c1-005db7e181acn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72219&group=soc.culture.polish#72219

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 04:05:43 -0700 (PDT)
From: mordolke...@gmail.com (Mordoklejek Zygzakowaty)
 by: Mordoklejek Zygzakow - Fri, 8 Sep 2023 11:05 UTC

Basia napisał(a):
> otwarcie rynkow zbytu przez USA dla
> swoich sojusznikow ma straszne koszta
> dla Ameryki w postaci wysokiego bezrobocia
> wsrod populacji i pochodnych

Kilka lat temu robili podchody do wolnego handlu USA-UE,
zdaje się UE nie chciała się zgodzić na takie rozwiązanie.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<3808b702-39ae-438b-994e-9d5c9e4e4c33n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72220&group=soc.culture.polish#72220

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 04:08:26 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 8 Sep 2023 11:08 UTC

On Friday, September 8, 2023 at 7:44:37 AM UTC-3, A. Filip wrote:

> [...]
> komunizmu (centralnego planowania) w Chinach miał fundament w wiekowych
> biurokratycznych tradycjach. Coś wydaje się w tym być, nieprawdaż?

Jaki wyjatkowy sukces komunizmu w Chinach? Chiny od dawna sa panstwem komunistycznym tylko z nazwy. Komunizm to zniesienie prywatnych srodkow produkcji a tych w Chinach mnogosc wielka.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<3bcc029a-bdd3-4665-807d-9f319c405d41n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72221&group=soc.culture.polish#72221

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 04:27:00 -0700 (PDT)
From: mordolke...@gmail.com (Mordoklejek Zygzakowaty)
 by: Mordoklejek Zygzakow - Fri, 8 Sep 2023 11:27 UTC

Basia napisał(a):
> Chinczyk potrzebuje zarabiac
> w dolarach by moc kupowac rope naftowa/energie
> dla swojej produkcyjnej gospodarki, bo ta jest
> do niedawna sprzdawana wylacznie w dolarach.

Zerknąłem i europka też co kombinuje:
Dedolaryzacja w Europie
Na koniec czerwca 2019 r. Wielka Brytania, Francja, Niemcy ogłosiły uruchomienie instrumentu
wspierania wymiany handlowej(mechanizm transakcji finansowych) INSTEX
Pozwala on obejść amerykańskie ograniczenia dotyczące zakupu irańskiej ropy.

wiki.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<e478b942-eb16-4680-a996-7f6cc46fcd06n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72222&group=soc.culture.polish#72222

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 04:27:33 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 8 Sep 2023 11:27 UTC

On Friday, September 8, 2023 at 8:05:45 AM UTC-3, Mordoklejek Zygzakowaty wrote:
> Kilka lat temu robili podchody do wolnego handlu USA-UE,
> zdaje się UE nie chciała się zgodzić na takie rozwiązanie.

Nie ma takich kosztow, gdy system dziala w obie strony a nie tylko jedna. I taki jest fundament ideologiczny dla free trade.

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<anfi+pf3xowlm0f-n985@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72225&group=soc.culture.polish#72225

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 08 Sep 2023 15:29:05 +0200
sha1:lbzkbEWGxi5AiS/xnVPT/iJZEeY=
 by: A. Filip - Fri, 8 Sep 2023 13:29 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:

> Nie ma takich kosztow, gdy system dziala w obie strony a nie tylko
> jedna. I taki jest fundament ideologiczny dla free trade.

IMHO w perspektywie 30 lat jest >50% że ChRL przekona US-UE do takiej
strefy. Na razie strategiczne straty jak się (już) nie zrobi były za
małe na przejście przez strefę "a kto ma większego".

Zresztą raczej to powinno być UE+NAFTA pod kątem _opcji_ poszerzania na
Amerykę Łacińską i krainę kangurów. IMHO warto powolutku do tego
pełznąć ale przenigdy z nastawieniem "za każdą cenę".

--
A. Filip
| Strzeż się cichego psa i cichego wroga! (Przysłowie żydowskie)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<anfi+23excuobwf-n985@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72226&group=soc.culture.polish#72226

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 08 Sep 2023 15:36:48 +0200
sha1:ESTpetvSBXHY+T+wzQfDmMK5xW8=
 by: A. Filip - Fri, 8 Sep 2023 13:36 UTC

> [...]
> komunistycznym tylko z nazwy. Komunizm to zniesienie prywatnych
> srodkow produkcji a tych w Chinach mnogosc wielka.

Niby masz sporo+ racji ale to jakoś dziwnie wygląda jak najszybciej
rozwijający się kapitalizm w świecie (nie liliputów) zapewnia przewodnia
siła partii komunistycznej :-)

Zresztą nawet jeśli jest to droga jednokierunkowa to ja jakoś
"małych" kroczków w tył całkiem nie wykluczę.

--
A. Filip
| Kto się przerzuci z wódki na mleko, nie pociągnie daleko.
| (Przysłowie polskie)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<cbb76f57-6456-4f0b-bb09-7ba31fe2baeen@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72230&group=soc.culture.polish#72230

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 07:44:40 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 8 Sep 2023 14:44 UTC

On Friday, 8 September 2023 at 03:09:36 UTC+2, Basia wrote:

Komuchy to spierdzieliły do Hameryki na lewych papierach
i teraz srają na scp-ie to co ich Lenin, Stalin, Marks, Engels wyszkolił

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<a496b738-ca5f-4537-963c-542c28817b3fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72231&group=soc.culture.polish#72231

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 07:50:18 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 8 Sep 2023 14:50 UTC

On Friday, 8 September 2023 at 04:48:42 UTC+2, Basia wrote:

Chinczyk sra na cały świat i mu Hameryka dynda.

Bo to Hameryka jest uzalezniona od Chinczyka, jego produkcji wysokiej jakości,
bo śpi na chinskich łóżkach, bo są dobre, śpi na chinskich materacach, bo to dobre i wygodne,
tapetuje ściany chinskimi tapetami, co by karaluchy nie lataly po ścianach.

Chiny to Fabryka Świata No.1

i każdy ma w domu 90% produktów chińskich bo są dobrej jakosci, nowoczesne i cena przystępna.

A jak komunistom z Hameryki to się nie podoba, to niech kupuja hamerykanskie łóżka, materace, sprzęty AGD, RTV i płacą 10 razy drożej, jak im Lenin dał kasę

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<da9d5037-e7ce-4d77-bcda-cfd0ca1b1a45n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72261&group=soc.culture.polish#72261

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 18:27:56 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 9 Sep 2023 01:27 UTC

On Friday, September 8, 2023 at 4:05:45 AM UTC-7, Mordoklejek Zygzakowaty wrote:

> Kilka lat temu robili podchody do wolnego handlu USA-UE,
> zdaje się UE nie chciała się zgodzić na takie rozwiązanie.

Nie dziwie sie, wolny handel dolarami z USA tak
naprawde nie istnieje, ...dlatego ze ceny walut
handlujacych ze soba stron nie sa wolne a pod
wymuszonego popytu i permanentnego dis-equilibrium
waluty.

Europa musi zarabiac dolary by kupowac energie
do tego jeszcze miala by handlowac wolnorynkowo
z niezarabiajacymi a drukujacymi sobie dolary
Amerykanami?

Fundamentem ekonomicznym wolnego miedzynarodowego
handlu jest specjalizacji w produkcji wedle princypiow
"comparative advantage" stron oraz swobodnie fluktuujaca
waluta.

"Wolny" handel w dolarach z USA nie istnieje z
racji dis-eqilibrium walutowego.
Basia (Ona/Jej)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<47f89c7e-8e2f-461e-8367-89e03f6835c0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72262&group=soc.culture.polish#72262

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 8 Sep 2023 18:32:52 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 9 Sep 2023 01:32 UTC

> Kilka lat temu robili podchody do wolnego handlu USA-UE,
> zdaje się UE nie chciała się zgodzić na takie rozwiązanie.

Nie dziwie sie, wolny handel w dolarach ze
Stanami Zjednoczonymi naprawde nie istnieje,
....dlatego ze ceny walut handlujacych ze soba
stron (gdzie jedna ze stron to USA) nie sa wolne
a pod wplywem wymuszonego popytu i permanentnego
dis-equilibrium popytu.

Europa musi zarabiac dolary by kupowac energie
do tego jeszcze miala by handlowac wolno-rynkowo
z niezarabiajacymi a drukujacymi sobie dolary
Amerykanami, gdy cena tych dolarow jest permanentnie
zawyzona!

Nic dziwnego ze sie nie godza! To Trump chyba im
proponowal taki rozboj.

Fundamentem ekonomicznym wolnego miedzynarodowego
handlu jest specjalizacji w produkcji wedle princypiow
"comparative advantage" w produkcji oraz swobodnie
fluktuujaca pomiedzy soba waluta.

"Wolny" handel w dolarach z USA mozna powiedziec
ze nie istnieje z racji permanentnego dis-eqilibrium walutowego.

Basia (Ona/Jej)

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<43ba0d80-0991-400d-9032-6dbd88df987an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72277&group=soc.culture.polish#72277

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 9 Sep 2023 07:13:37 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sat, 9 Sep 2023 14:13 UTC

On Saturday, 9 September 2023 at 03:32:54 UTC+2, Basia wrote:

---Chinczyk sra na cały świat i mu Hameryka dynda.

-Bo to Hameryka jest uzalezniona od Chinczyka, jego produkcji wysokiej jakości,
bo śpi na chinskich łóżkach, bo są dobre, śpi na chinskich materacach, bo są dobre i wygodne,

<dc9c8403-6731-4b05-be79-0664a9d898d2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72278&group=soc.culture.polish#72278

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 9 Sep 2023 07:14:42 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sat, 9 Sep 2023 14:14 UTC

> [...]
> z niezarabiajacymi a drukujacymi sobie dolary
> Amerykanami, gdy cena tych dolarow jest permanentnie
Europa nie kupuje energii za dolary od 15 lat.

Płaci się w euro

Re: Czyzby kolejny TW wybierajacy sie na wojne z Chinami?

<274410b5-55c1-445b-86e9-cc489ab7a3b8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=72324&group=soc.culture.polish#72324

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 9 Sep 2023 16:56:41 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 9 Sep 2023 23:56 UTC

On Saturday, September 9, 2023 at 7:14:43 AM UTC-7, a a wrote:

> Europa nie kupuje energii za dolary od 15 lat.
>
> Płaci się w euro

Nikt nie mowi o tym ze na stacji benzynowej
placisz w Euro.

Sam Putyn do 2019 roku sprzedawal ruska
rope naftowa za dolary czemu Basia nie mogla
sie nadziwic.

Basia (Ona/Jej)