From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Aktualnie najczęściej występuje ból ga
rdła,_zatkany_nos,_dużo_wydzieliny_i_kaszel.
Date: Sat, 14 Oct 2023 13:46:19 +0200
 by: Nostradamus - Sat, 14 Oct 2023 11:46 UTC

- Nie wiemy na sto procent, jaki aktualnie wariant dominuje w Polsce. Do
niedawna był to Kraken, ale sytuacja mogła się zmienić, bo pojawił się u
nas przecież nowy wariant Eris - zwraca uwagę dr Grzesiowski.

Tymczasem takie informacje są kluczowe w kontekście zmieniających się
objawów COVID-19, a te mogą stworzyć niebezpieczne pozory.

- Panuje przekonanie, że warianty omikronowe gwarantują lekki przebieg
choroby. Niestety nie jest to jednak takie proste. Obserwujemy, że mimo
lekkiego przebiegu choroby, objawy infekcji mogą utrzymywać się znacznie
dłużej niż wcześniej, nawet do około dwóch tygodni - zaznacza lekarz.

- Nie zniknęły też powikłania. Możemy zapomnieć, że przeszliśmy
infekcję, a potem nagle po kilku miesiącach wyjdzie na jaw, że mamy
cukrzycę. Obawiamy się też innych powikłań, w tym autoimmunologicznych,
a także problemów zakrzepowych czy sercowo-naczyniowych - podkreśla dr
Grzesiowski.

Na jakie objawy należy teraz szczególnie zwracać uwagę? - Aktualnie
najczęściej występuje ból gardła, zatkany nos, dużo wydzieliny i kaszel.
Może być też gorączka czy ból mięśni, ale te przypadki są rzadsze - dodaje.

3. Objawowi są bardziej zakaźni
Lekarze ostrzegają też, że niektóre objawy COVID-19 mogą być teraz
wyjątkowo silne. Dr Helen Wall, lekarz pierwszego kontaktu z Manchesteru
zwraca uwagę, że wielu chorych ma niezwykle silne bóle głowy.

"Pacjenci, których widziałam, mieli całą masę objawów, ale w tej chwili
ból głowy wydaje się dość wyraźny" - wskazuje dr Wall cytowana przez
express.co.uk.

Lekarze ostrzegają też przed innymi objawami. U chorych, oprócz bólu
gardła, kataru i uporczywego kaszlu, może sie też pojawić zmęczenie, a
także utrata węchu i smaku.

- Dobra wiadomość jest taka, że widzimy znacznie rzadziej, że infekcje
przechodzą w zapalenie płuc, a wcześniej było tego sporo. Ponadto, przy
wariantach omikronowych zarażają przede wszystkim osoby, które mają
objawy. Zakażeni bezobjawowi są mniej zakaźni - zaznacza dr Grzesiowski.

Dlatego, jeśli mamy objawy - należy wykonać test. Jak to zrobić, by
wynik nie był fałszywie ujemny?

- Niestety wiele osób popełnia błąd, wykonując test za wcześnie. Co
prawda okres wylęgania wirusa znacznie się skrócił i wynosi obecnie trzy
dni, ale wiele osób wykonuje test już w pierwszym dniu objawów. Wynik
wychodzi ujemny, bo wirusa jest jeszcze za mało. Dlatego test powinniśmy
wykonać albo w czwartej dobie, albo dla pewności powtórzyć - tłumaczy dr
Grzesiowski.

Katarzyna Prus, dziennikarka Wirtualnej Polski

https://portal.abczdrowie.pl/covid-19-wrocil-na-dobre-i-dluzej-trzyma-liczby-nie-do-ogarniecia

Re: Aktualnie najczęściej występuje ból gardła, zatkany nos, dużo wydzieliny i kaszel.

<0c0e5e3e-3c37-4dfd-84e1-672b93ba333bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=75078&group=soc.culture.polish#75078

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 14 Oct 2023 07:54:58 -0700 (PDT)
Subject: Re: Aktualnie najczęściej występuje ból gardła,
zatkany nos, dużo wydzieliny i kaszel.
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sat, 14 Oct 2023 14:54 UTC

sobota, 14 października 2023 o 13:46:31 UTC+2 Nostradamus napisał(a):
> [...]
> Grzesiowski.
>
> Katarzyna Prus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Ja pierniczę, ile jeszcze można w sprawie tego chińskiego kataru?