From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Poszedł na wybory i się oburzył. "Zgło
siłem_to_na_policję"
Date: Sun, 15 Oct 2023 19:28:43 +0200
 by: Nostradamus - Sun, 15 Oct 2023 17:28 UTC

Wybory parlamentarne od wielu miesięcy elektryzują całą Polskę. Nie
inaczej jest w dniu głosowania. Wystarczy spojrzeć na wpis Arkadiusza
Onyszki. Były bramkarz napotkał pewne problemy.

W niedzielę 15 października Polacy wybierali parlamentarzystów na
kolejną kadencję. W tym roku wybory jednak połączono z referendum.
Wyborcy powinni dostać dodatkowe karty, na których znajdowały się
pytania referendalne.
Od rana jednak w mediach zaczęły pojawiać się informacje, że w komisjach
dochodzi do zachowań niezgodnych z przepisami. Tak przynajmniej to
ocenia Państwowa Komisja Wyborcza. Niektórzy wyborcy są pytani, ile kart
wydać albo nie dostają kart z pytaniami referendalnymi.

Z takim przypadkiem spotkał się Arkadiusz Onyszko. Były bramkarz
reprezentacji Polski postanowił działać. W portalu X (dawniej Twitter)
zdradził, że konieczna była interwencja na policji.

"Zgłaszajcie w komisjach skargę na osoby z komisji, które pytają jakie
karty mają wydać! Ich obowiązkiem jest wydanie wszystkich kart do rąk
osoby głosującej. Zgłosiłem ten fakt na policję i przestali pytać" -
napisał Onyszko.

W tegorocznych wyborach parlamentarnych każdy wyborca otrzymuje trzy
karty do głosowania. Na pierwszej wybieramy swojego kandydata do sejmu,
na drugiej kandydata do senatu, a trzecia zawiera pytania z referendum.

https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna/1086755/byly-kadrowicz-poszedl-na-wybory-i-sie-oburzyl-zglosilem-na-policje