From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Kto_nowym_premierem?_"Kandydatów_co_najmniej_trz
ech"
Date: Tue, 17 Oct 2023 11:41:56 +0200
 by: Nostradamus - Tue, 17 Oct 2023 09:41 UTC

Kto będzie nowym premierem? - Kandydatów będzie co najmniej trzech -
mówi wiceprzewodniczący PSL Marek Sawicki. Podkreśla przy tym, że
partyjni ludzie muszą jednak "usiąść i ustalić".

Zgodnie z wynikami wyborów parlamentarnych większość w parlamencie
będzie miał sojusz Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi i Lewicy.
Pozostaje otwarte pytanie, kto będzie premierem.

Poseł PSL Władysław Teofil Bartoszewski w rozmowie z "Wprost"
stwierdził, że lider Platformy Obywatelskiej Donald Tusk nie powinien
być premierem ze względu na duży negatywny elektorat.

- Jeżeli koalicja składa się z kilku partii, to premierem musi być
polityk, który cieszy się zaufaniem wszystkich i nie jest
kontrowersyjny. (…) Dla mnie, jako członka PSL, najlepszym kandydatem na
premiera jest nasz lider, Władysław Kosiniak-Kamysz. Jest merytoryczny,
doświadczony i może się dogadać ze wszystkimi, a to jest bardzo ważne -
powiedział Bartoszewski.

Nieco bardziej dyplomatycznie wypowiadał się Marek Sawicki. W rozmowie z
Polsat News stwierdził, że kandydatów będzie "co najmniej trzech, jak
nie czterech". - Szymon Hołownia, Władysław Kosiniak-Kamysz, Donald Tusk
i zapewne ktoś z Lewicy - mówił.

W rozmowie z radiem RMF24 Sawicki podkreślał, że partyjni liderzy muszą
teraz "usiąść i ustalić" nowego szefa rządu. - To jest praca koalicyjna,
zespołowa - mówił.

Trzeba utworzyć relacje z prezydentem

Podkreślał, że teraz istotna będzie rola prezydenta i nowa większość
parlamentarna musi utworzyć kanał komunikacyjny. - Emisariuszem, który
może być między większością parlamentarną a prezydentem, powinien być
Władysław Kosiniak-Kamysz - mówił. Podkreślał, że Andrzej Duda i lider
PSL obaj pochodzą z Krakowa i są w dobrych relacjach.

https://wiadomosci.wp.pl/kto-nowym-premierem-kandydatow-co-najmniej-trzech-6953048505732032a

Minio
3 godziny temu
Hołownia premierem? Ludzie niech choć studia premier skończy a jak nie
to weźcie pierwszego z ulicy

Re: Kto nowym premierem? "Kandydatów co najmniej trzech"

<b077b62c-bcb2-48c4-bd58-ad445433b3f5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=75344&group=soc.culture.polish#75344

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 17 Oct 2023 04:38:24 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Kto_nowym_premierem?_"Kandydatów_co_najmniej_tr
zech"
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 17 Oct 2023 11:38 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 6:42:03 AM UTC-3, Nostradamus wrote:
> [...]
>
> Minio
> 3 godziny temu
> Hołownia premierem? Ludzie niech choć studia premier skończy a jak nie

Pierwszenstwo w sformowaniu nowego rzadu winna dostac partia, ktora otrzymala najwiecej glosow w wyborach, tj PiS z terminem do wykonanis tego zadania.. Jezeli tego nie wykona w terminie albo zrezygnuje, to zadanie sformowania rzadu przechodzi na druga najbardziej popularna. To jedynie ma sens.

Re: Kto nowym premierem? "Kandydatów co najmniej trzech"

<67a86b91-69ca-44f8-aaeb-be043eee3efcn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=75347&group=soc.culture.polish#75347

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 17 Oct 2023 04:57:34 -0700 (PDT)
zech"
From: edlew...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Tue, 17 Oct 2023 11:57 UTC

ruska onuca:
https://images91.fotosik.pl/602/62ebcff5a10b97cb.jpg
+
stary, łysy trep:
https://images91.fotosik.pl/577/7675c0bbb73a930c.jpg

tfurcami nowego rządu RP.

WON chuje!

Re: Kto nowym premierem? "Kandydatów co najmniej trzech"

<05adc34f-aff5-43ac-bfa2-e98ef7756a91n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=75348&group=soc.culture.polish#75348

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 17 Oct 2023 05:17:54 -0700 (PDT)
zech"
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 17 Oct 2023 12:17 UTC

On Tuesday, October 17, 2023 at 8:57:36 AM UTC-3, narciasz wrote:
> ruska onuca:
> [...]

Logika i najzwyklejsze poczucie przyzwoitosci nakazuje dac pierwsza szanse partii, ktora przyszla na pierwszym miejscu w wyborach a jest to bez watpienia PiS. A potem jak opisalem wyzej. Trzecia miala wspolna liste, czyli daje sie okreslic jako partia przynajmniej na ta okazje lecz tzw Opozycja zadna partia nie jest i konkurowali miedzy soba o glosy wyborcze. Pomysl czasem zamiast bawic sie ciagle wlasnym penisem.