Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration. -- Thomas Alva Edison

interests / soc.culture.polish / Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

SubjectAuthor
* Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. PokazałNostradamus
+* Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. PokazaNostradamus
> [...]
|       `* Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. PokazaNostradamus
|        +* Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zPiotr
`* Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziA. Filip
 `* Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR]Nostradamus
  `* Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR]Russet Bulba
   `* Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziA. Filip
    `* Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR]Nostradamus
     `- Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR]andal

Pages:12
Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui2gug$88or$3@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76585&group=soc.culture.polish#76585

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Syn_Edwarda_Gierka_dziękuje_ludziom._Pokazał_
zdjęcie_grobu
Date: Fri, 3 Nov 2023 11:10:18 +0100
 by: Nostradamus - Fri, 3 Nov 2023 10:10 UTC

Adam Gierek, syn byłego pierwszego sekretarza PZPR Edwarda Gierka,
podziękował Polakom za pamięć o ojcu 1 listopada, czyli w dniu
Wszystkich Świętych. Na Facebooku napisał o "niezliczonej liczbie osób z
różnych stron kraju", które zdecydowały się zostawić znicz przy grobie
przywódcy na sosnowieckim cmentarzu. Pokazał też zdjęcia pomnika swoich
rodziców.

https://www.o2.pl/informacje/syn-edwarda-gierka-dziekuje-ludziom-pokazal-zdjecie-grobu-6959081882860032a

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui2h9l$88or$4@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76586&group=soc.culture.polish#76586

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Syn_Edwarda_Gierka_dziękuje_ludziom._Pokaza
ł zdjęcie grobu
Date: Fri, 3 Nov 2023 11:16:16 +0100
 by: Nostradamus - Fri, 3 Nov 2023 10:16 UTC

W dniu 03.11.2023 o 11:10, Nostradamus pisze:
> [...]
> różnych stron kraju", które zdecydowały się zostawić znicz przy grobie
> przywódcy na sosnowieckim cmentarzu. Pokazał też zdjęcia pomnika swoich

Mimo upływu lat Polacy nie zapomnieli o Edwardzie Gierku, który był
pierwszym sekretarzem PZPR w latach 1970-1980. Jego grób w Sosnowcu, jak
co roku, odwiedziły setki osób. Zdjęcie pomnika i ustawionych dookoła
zniczy pokazał na Facebooku syn polityka, Adam Gierek. I zamieścił
wymowne podziękowania dla rodaków.

Edward Gierek zmarł po długiej chorobie w 2001 roku. Dekada jego rządów
dla wielu Polaków była najlepszym okresem czasów PRL-u i wielu ludzi
wspomina ją z nostalgią.

I jak co roku, 1 listopada dali tego wyraz w dniu Wszystkich Świętych.

Zdjęcie zamieścił jako wyraz podziękowania i dowód na to, że pamięć o
jego ojcu nie została zatarta przez czas. Faktycznie, ilość zniczy oraz
kwiatów robi wielkie wrażenie. I chyba żaden prominentny polityk czasów
PRL-u nie może liczyć na takie gesty ze strony zwykłych ludzi, jak
związany z Sosnowcem były przywódca Polski.

WQRH
5 min. temu
widzicie niemoty EDWAR GIEREK to był facet co miał wielkie kochones

wawryk
5 min. temu
To Pan Edward Gierek rozpoczął rozwój technologiczny Polski w latach
70-ych XX wieku i wskazał kierunek zachodniej Europy, a także bardzie
korzystnego systemu kapitalistycznego, bo ten wymusza nowatorstwo.
Otworzył okienko na Świat i dał spróbować tegoż świata, a potem już
poszło choć z dużym trudem (cała dekada lat 80-tych), aż na początku
ostatniej dekady XX w Polska ruszyła z kopyta gonić Unię Europejską. Jak
już rozpędzała się na dobre, to w 2005 roku oszust gnom wylazł z
Nowogrodzkiej i jak głodny szczur zaczął podgryzać jeszcze nieumocnioną
demokrację. Wyborcy to przewidzieli i w 2007r pogonili szczura. Przez 8
lat uczył się tylko jednego, jak tu ograć naród i wygrać wybory tylko po
to żeby wrócić do czasów gomułkowszczyzny czyli do jego lat ulubionych.
Naród ogłupiony, oszukany i trochę zawiedziony przez PO za
nierozliczenie przekrętów pisowskich w latach 2005-2007 dał władzę dla
MAFII.

Polak
5 min. temu
To co zbudował Gierek to do dzisiaj styropian sprzedaje .

jacek
10 min. temu
gierek mial jedna zalete nie byl zlodziejem jak wiekszosc po 89r

Tyran
11 min. temu
Gierek maz stanu zbudowal polske ktora zrujnowaly nieroby i agenci spod
znaku s

def
11 min. temu
Gdyby żył współcześnie i rządził to pewnie budowałby CPK. PO to
likwidatorzy Polski, jej aspiracji, szans rozwojowych i dobrobytu.

jack
12 min. temu
kaczynski i pis moglby gierkowi buty czyscic. do tej pory sprzedaja
firmy z lat 70.

J-23!
16 min. temu
Gierkowi znicz i kwiatek Kaczyńskiemu postawię ładny "klocek" jeżeli go
przeżyję !!!

Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<anfi+8k0ittgi3f-nb35@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76587&group=soc.culture.polish#76587

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dzi
ękuje ludziom. Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Fri, 03 Nov 2023 11:27:03 +0100
sha1:BYzIcqFN0vfdyNJeCPz3lusd2Cw=
 by: A. Filip - Fri, 3 Nov 2023 10:27 UTC

Nostradamus <nostradamus@gmail.com> pisze:
> [...]
> z różnych stron kraju", które zdecydowały się zostawić znicz przy
> grobie przywódcy na sosnowieckim cmentarzu. Pokazał też zdjęcia

Polaków są miliony więc nawet promile mają się z czego skumulować.
Tyle że IMHO to raczej+ nie promile ale _co najmniej_ pojedyncze procenty.

--
A. Filip
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<8b17f68a-a601-4c78-8b34-2dc056fb88c1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76588&group=soc.culture.polish#76588

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 04:02:27 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Syn_Edwarda_Gierka_dziękuje_ludziom._Pokazał_z
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 11:02 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 7:16:24 AM UTC-3, Nostradamus wrote:

> [...]
>
> J-23!
> 16 min. temu
> Gierkowi znicz i kwiatek Kaczyńskiemu postawię ładny "klocek" jeżeli go

Zaledwie w kilka lat po dojsciu Gierka do wladzy w PRL byla juz sytuacja kryzysowa i potezny tzw nawis inflacyjny spowodowany drukowaniem pieniedzy bez pokrycia. W 1976 roku byly strajki w Ursusie. Zadluzyc sie zagranica, nadrukowac pieniedzy - ot caly cud epoki Gierka.

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<c6d64fbb-50c1-46ad-9308-85a9de0d1782n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76589&group=soc.culture.polish#76589

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 04:10:39 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 11:10 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 8:02:29 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Zaledwie w kilka lat po dojsciu Gierka do wladzy w PRL byla juz sytuacja kryzysowa i potezny tzw nawis inflacyjny spowodowany drukowaniem pieniedzy bez pokrycia. W 1976 roku byly strajki w Ursusie. Zadluzyc sie zagranica, nadrukowac pieniedzy - ot caly cud epoki Gierka.

Dekada dobrobytu, kiedy juz w 1976 roku cukier byl na kartki. No i ta dozgonna wiernosc CCCP deklarowana w Sejmie. Co za szmaty…

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<bf6afc80-9a2c-4725-be4e-4a1584797104n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76590&group=soc.culture.polish#76590

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 04:17:30 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 11:17 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 8:10:41 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Dekada dobrobytu, kiedy juz w 1976 roku cukier byl na kartki. No i ta dozgonna wiernosc CCCP deklarowana w Sejmie. Co za szmaty…

Spiewali zgodnie pod dyrygenta:

https://youtu.be/v3rFxektijk?si=LtWsy5EusE7k4beH

Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui397q$9iva$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76596&group=soc.culture.polish#76596

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Syn_Edwarda_Gierka_[pierwszego_sekretarza_PZPR]
_dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie_grobu
Date: Fri, 3 Nov 2023 18:04:52 +0100
 by: Nostradamus - Fri, 3 Nov 2023 17:04 UTC

W dniu 03.11.2023 o 11:27, A. Filip pisze:

> Polaków są miliony więc nawet promile mają się z czego skumulować.
> Tyle że IMHO to raczej+ nie promile ale _co najmniej_ pojedyncze procenty.

Ale opinie internautów są jednoznaczne.

[...]

<f545fe5b-dbdc-4544-9210-4073a5a1433en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76598&group=soc.culture.polish#76598

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 10:41:51 -0700 (PDT)
dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 17:41 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 2:05:03 PM UTC-3, Nostradamus wrote:

> [...]
>
> J-23!
> 16 min. temu
> Gierkowi znicz i kwiatek Kaczyńskiemu postawię ładny "klocek" jeżeli go

Sa rowniez tacy, co twarz Jezusa w starym pniaku rozpoznaja i przed nim klecza. I jest ich wcale nie tak malo.

Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<anfi+xx1hiosnof-nb35@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76601&group=soc.culture.polish#76601

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
ękuje ludziom. Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Fri, 03 Nov 2023 19:22:39 +0100
sha1:ESNUMeyIziukCItJV3Kk4nUvgig=
 by: A. Filip - Fri, 3 Nov 2023 18:22 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:

> Sa rowniez tacy, co twarz Jezusa w starym pniaku rozpoznaja i przed
> nim klecza. I jest ich wcale nie tak malo.

Są tacy którzy szczególnie w Święto Zmarłych nie rwą się na wyścigi
pisać o zmarłych "trochę" źle. Widać Edward Gierek _relatywnie_ nie
jest taki zły by go większość mieszała z błotem przy _każdej_ okazji.

A mówiąc super cynicznie: dziesiątki lat POPiSu rządów pogrobowców
Akcji Wyborczej Solidarność pamięci Gierka "nie szkodzą" u wielu.

--
A. Filip
| Czego nie można zmienić, to trzeba polubić. (Przysłowie polskie)

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<dd1c49c2-648b-47cb-b47b-37cc9bd67406n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76602&group=soc.culture.polish#76602

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 11:35:54 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 3 Nov 2023 18:35 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 4:02:29 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Zaledwie w kilka lat po dojsciu Gierka do wladzy w PRL byla juz sytuacja kryzysowa i potezny tzw nawis inflacyjny spowodowany drukowaniem pieniedzy bez pokrycia. W 1976 roku byly strajki w Ursusie. Zadluzyc sie zagranica, nadrukowac pieniedzy - ot caly cud epoki Gierka.

Ale wojen za pozyczone pieniadze nie prowadzil
ani tez nie planowal, ani nie podjudzal innych do
prowadzenia.

Basia (Ona/Jej)

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<217e858a-fc9c-439a-b40c-b35d49b062edn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76604&group=soc.culture.polish#76604

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 11:46:23 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 18:46 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 3:35:55 PM UTC-3, Basia wrote:

> Ale wojen za pozyczone pieniadze nie prowadzil
> ani tez nie planowal, ani nie podjudzal innych do
> prowadzenia.
>
> Basia (Ona/Jej)

No nie. Poza lamaniem kosci studentom w. 1968 roku. A gospodarczo? Po prostu mu nie wyszlo. Czy on jeden?

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<cf3131bc-2688-41b2-b0e6-a804671c95c2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76607&group=soc.culture.polish#76607

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 12:02:15 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 19:02 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 3:46:24 PM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> No nie. Poza lamaniem kosci studentom w. 1968 roku. A gospodarczo? Po prostu mu nie wyszlo. Czy on jeden?

https://youtu.be/ICA8DsYPHXY?feature=shared

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<anfi+kbl9tlyzff-nb35@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76616&group=soc.culture.polish#76616

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom.
Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Fri, 03 Nov 2023 21:32:03 +0100
sha1:D0t90VCoi5wWuVFwq0syr9rXe+0=
 by: A. Filip - Fri, 3 Nov 2023 20:32 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:
[…]

> No nie. Poza lamaniem kosci studentom w. 1968 roku. A gospodarczo? Po
> prostu mu nie wyszlo. Czy on jeden?

1968 to Gierek czy Gomułka?

https://pl.wikipedia.org/wiki/I_sekretarze_KC_PZPR
--
A. Filip
| Od świętej Anki zimne wieczory, chłodne poranki.
| (Przysłowie polskie)

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<e5ebd4a3-2a2f-4548-b8b2-8ac7d5d7f089n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76618&group=soc.culture.polish#76618

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 13:44:24 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 3 Nov 2023 20:44 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 11:46:24 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> No nie. Poza lamaniem kosci studentom w. 1968 roku. A gospodarczo? Po prostu mu nie wyszlo. Czy on jeden?

Gierek doszedl do wladzy w 1970 i rzekomo
byl technokrata ze Slaska. O tym ze "cud gospodarczy"
finansowany z cudzych oszczednosci runie gdy
tylko forsa sie skonczy mogl po prostu nie wiedziec.
Poziom wiedzy ekonomicznej w PRL'u byl raczej niski.

Wiekszosc inwestycji Gierkowskich nie podwyzszala
znaczaco produktywnosci gospodarki. Zakupy zachodnich
licencji na produkcje dobr konsumpcyjnych raczej sugeruja
ze nie inwestowal dobrze pozyczonych pieniedzy.

No ale mogl "spozytkowac" cudze oszczednosci
dla prowadzenia wojen albo ich planowania badz
tez dla podjudzania innych do prowadzenia wojen.

Tego Gierek chyba nie robil.

Basia (Ona/Jej)

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<7c4c5eb1-8d89-44b9-b2be-a45e2e62efb9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76619&group=soc.culture.polish#76619

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 14:11:06 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 21:11 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 5:44:25 PM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
>
> No ale mogl "spozytkowac" cudze oszczednosci
> dla prowadzenia wojen albo ich planowania badz
> tez dla podjudzania innych do prowadzenia wojen.

Nie, nie robil. Byl nawet przedmiotem krytyki ze strony Sowietow za niedozbrajanie PRL-u, ktorej armii zadaniem byl w strategii sowieckiej atak na Danie, opanowanie i rozminowywanie ciesnin dunskich celem umozliwienia baltyckiej flocie sowieckiej wyjscie na Morze Polnocne. Stad takie kartograficzne zainteresowaniem tamtym rejonem, spora flota tralowcow minowych jak i kutrow rakietowych oraz desantu morskiego. Wpis do Konstytucji mial za cel uspokajanie obaw sowieckich co do polskiej lojalnosci.

Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui3pd4$acki$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76621&group=soc.culture.polish#76621

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
_dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie_grobu
Date: Fri, 3 Nov 2023 22:40:45 +0100
 by: Nostradamus - Fri, 3 Nov 2023 21:40 UTC

W dniu 03.11.2023 o 19:22, A. Filip pisze:

> [...]
>
> A mówiąc super cynicznie: dziesiątki lat POPiSu rządów pogrobowców
> Akcji Wyborczej Solidarność pamięci Gierka "nie szkodzą" u wielu.

Tylu wieńców i zniczy, nie tylko w święto zmarłych, żaden
pookrągłostołowy przywódca czy polityk nigdy od Polaków nie dostanie na
grób.

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<6066dd35-12be-417f-99f1-f70a1281713fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76622&group=soc.culture.polish#76622

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 14:57:54 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 3 Nov 2023 21:57 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 2:11:07 PM UTC-7, Russet Bulba wrote:
> [...]

Nie przypuszczam tez by Gierek umyslnie
pozyczal forse na produkcje dobr konsumpcyjnych,
by nadmierna konsumpcja przyczynic sie do
nieracjonalnego wzrostu oczekiwan wobec
komuny, ...by doprowadzic do rozhustania
oczekiwan spolecznych gdy doplyw nowej
forsy sie skonczy i nastapi zalamanie gospodarcze
bo inwestycje okaza sie zbyt malo produktywne.

> Nie, nie robil. Byl nawet przedmiotem krytyki ze strony Sowietow za niedozbrajanie PRL-u, ktorej armii zadaniem byl w strategii sowieckiej atak na Danie, opanowanie i rozminowywanie ciesnin dunskich celem umozliwienia baltyckiej flocie sowieckiej wyjscie na Morze Polnocne. Stad takie kartograficzne zainteresowaniem tamtym rejonem, spora flota tralowcow minowych jak i kutrow rakietowych oraz desantu morskiego.

Nie wiedzialam, Piotr Trela pewnie moglby
cos w temacie wiecej powiedziec ale woli
milczec swojej dzialalnosci w Zakladzie
Teledetekcji i Kartografii pod Jaskotem.

....zreszta wszystkim post-komuchom biografie
i wspomnienia zaczynaja po 1989 roku, nie
tylko jemu.

Basia (Ona/Jej)

> Wpis do Konstytucji mial za cel uspokajanie obaw sowieckich co do polskiej lojalnosci.

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<3c4355fa-bdf7-462f-a452-b656fbe452dan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76627&group=soc.culture.polish#76627

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 16:37:21 -0700 (PDT)
References: <ui2gug$88or$3@paganini.bofh.team> <ui2h9l$88or$4@paganini.bofh.team> <8b17f68a-a601-4c78-8b34-2dc056fb88c1n@googlegroups.com> <dd1c49c2-648b-47cb-b47b-37cc9bd67406n@googlegroups.com> <217e858a-fc9c-439a-b40c-b35d49b062edn@googlegroups.com> <e5ebd4a3-2a2f-4548-b8b2-8ac7d5d7f089n@googlegroups.com> <7c4c5eb1-8d89-44b9-b2be-a45e2e62efb9n@googlegroups.com> <6066dd35-12be-417f-99f1-f70a1281713fn@googlegroups.com>
Subject: Re:_Syn_Edwarda_Gierka_dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 3 Nov 2023 23:37 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 6:57:55 PM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
> Teledetekcji i Kartografii pod Jaskotem.
>
> ...zreszta wszystkim post-komuchom biografie
> i wspomnienia zaczynaja po 1989 roku, nie

Click here to read the complete article
Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<86f677b8-6f61-420d-95b7-12d882399729n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76632&group=soc.culture.polish#76632

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 3 Nov 2023 17:13:27 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 4 Nov 2023 00:13 UTC

On Friday, November 3, 2023 at 4:37:22 PM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> [...]

Click here to read the complete article
Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui6gop$3iif6$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76651&group=soc.culture.polish#76651

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Syn Edwarda Gierka
dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Sat, 4 Nov 2023 22:31:53 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 4 Nov 2023 22:31 UTC

On Fri, 3 Nov 2023 04:02:27 -0700 (PDT), Russet Bulba wrote:

> [...]
> pieniedzy bez pokrycia. W 1976 roku byly strajki w Ursusie. Zadluzyc sie
> zagranica, nadrukowac pieniedzy - ot caly cud epoki Gierka.

https://www.polskieradio.pl/39/156/artykul/2329943,czerwiec-1976-protesty-
zaczely-sie-w-radomiu

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui6gs0$3iif6$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76652&group=soc.culture.polish#76652

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Sat, 4 Nov 2023 22:33:36 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 4 Nov 2023 22:33 UTC

On Fri, 3 Nov 2023 11:35:54 -0700 (PDT), Basia wrote:

pokazal-zdjecie-grobu-6959081882860032a

> Ale wojen za pozyczone pieniadze nie prowadzil ani tez nie planowal, ani
> nie podjudzal innych do prowadzenia.
>
> Basia (Ona/Jej)

Awolan! strzelanie do wlasnych obywateli to gorzej niz wojna

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui6gvu$3iif6$3@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76653&group=soc.culture.polish#76653

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Sat, 4 Nov 2023 22:35:43 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 4 Nov 2023 22:35 UTC

On Fri, 3 Nov 2023 13:44:24 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
>
> No ale mogl "spozytkowac" cudze oszczednosci dla prowadzenia wojen albo
> ich planowania badz tez dla podjudzania innych do prowadzenia wojen.

cud gospodarczy polegal na tym ze otworzono sklepy tzw komercyjne gdzie za
mieso placilo sie dwa trzy razy wiecej niz powinno

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<42ddd07c-d47f-4c19-b194-e23a28988e8bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76654&group=soc.culture.polish#76654

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 4 Nov 2023 15:39:11 -0700 (PDT)
djęcie_grobu
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 4 Nov 2023 22:39 UTC

On Saturday, November 4, 2023 at 7:31:56 PM UTC-3, andal wrote:

> pokazal-zdjecie-grobu-6959081882860032a

> https://www.polskieradio.pl/39/156/artykul/2329943,czerwiec-1976-protesty-
> zaczely-sie-w-radomiu

No i za to znicze i swieczki dzisiaj a od pana boukuna nawet dwa.

Re: Syn Edwarda Gierka [pierwszego sekretarza PZPR] dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui6hes$3iif6$4@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76655&group=soc.culture.polish#76655

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
dziękuje_ludziom._Pokazał_zdjęcie grobu
Date: Sat, 4 Nov 2023 22:43:40 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 4 Nov 2023 22:43 UTC

On Fri, 3 Nov 2023 22:40:45 +0100, Nostradamus wrote:

pokazal-zdjecie-grobu-6959081882860032a

> Tylu wieńców i zniczy, nie tylko w święto zmarłych, żaden
> pookrągłostołowy przywódca czy polityk nigdy od Polaków nie dostanie na
> grób.

a ty zaniosles mu podkowe czy sierpi mlot ?

Re: Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu

<ui6hos$jbbv$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76659&group=soc.culture.polish#76659

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
ł zdjęcie grobu
Date: Sat, 4 Nov 2023 23:48:54 +0100
 by: Nostradamus - Sat, 4 Nov 2023 22:48 UTC

W dniu 04.11.2023 o 23:39, Russet Bulba pisze:

> No i za to znicze i swieczki dzisiaj a od pana boukuna nawet dwa.

Syjoniści i USA podstawilio Gierkowi konia trojańskiego, w postaci
kredytów i STOP, płacić. A do tego CIA papieża Polaka usadowili i
ruchawka gotowa.

A mimo to Polacy wiedzą doskonale, jaki przywódca Polski jest przywódcą
najbardziej kochanym. Współczesnym politykom Polacy najchętniej klocka
by postawili, jak sami piszą w komentarzach. Jak myślisz, dlaczego Lecha
Kaczyńskiego schowali na Wawelu?

interests / soc.culture.polish / Syn Edwarda Gierka dziękuje ludziom. Pokazał zdjęcie grobu