Economics is extremely useful as a form of employment for economists. -- John Kenneth Galbraith

interests / soc.culture.polish / Adiutant Załużnego nie żyje. Zginął, otwierając urodzinowy prezent

SubjectAuthor
* Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?Russet Bulba
+* Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?ZalekBloom
|+* Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?Russet Bulba
|+- Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?A. Filip
|`- kto pozwolil Polakom tak dobrze zyc?Russet Bulba
`- Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?(dodatek)ZalekBloom

1
Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?

<d9b54566-fc0c-4df4-ae97-8dc90df2c226n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76828&group=soc.culture.polish#76828

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 6 Nov 2023 17:21:22 -0800 (PST)
Subject: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 7 Nov 2023 01:21 UTC

https://youtu.be/XQFhFTVotL4?si=uzgHMBsh6AFhHYVR

Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?

<h6ajki5fgmneg0ftrptojhqhdggi7ne99p@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76833&group=soc.culture.polish#76833

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?
Date: Mon, 06 Nov 2023 22:27:01 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Tue, 7 Nov 2023 03:27 UTC

On Mon, 6 Nov 2023 17:21:22 -0800 (PST), Russet Bulba
<cyrylmetody2014@gmail.com> wrote:

>https://youtu.be/XQFhFTVotL4?si=uzgHMBsh6AFhHYVR

Nie zauwazylem zadnych mocnych argumentow, tylko kompletny brak
znajomosci historji.
Do roku 1914 caly ten obszar nalezal to Otoman Empire i nie bylo
roznicy miedzy Arabami z Jordanii, Syrii czy Libanu - wszyscy mowili
tym samym jezykiem i mieli ta sama religie, choc byly roznice
'tribal', a wiec porownywanie uchodzcow zydowskich z Niemiec do
uchodzcow palestynskich nie ma sensu - uchodzcy zydowscy mowili innym
jezykiem i wyznawali inna religie niz kraje ktore ich przyjely.
Oczywiscie ze kraje arabskie mialy prawo nie przyjmowac uchodzcow
palestynskich, mialy prawo nie dawac im obywatelstwa ani prawa pracy,
co oczywiscie zrobily, zupelnie inaczej niz dzis robi Europa -
uchodzcom sie pomaga, daje prawo pracy i obywatelstwo.

Tutaj mapa tego obszaru z roku 1914:
https://nzhistory.govt.nz/media/photo/map-ottoman-empire-1914

Syria, Liban i Jordania to wynalazek Francji i Angli po WWI, a narod
palestynski to wynalazek izraelski - to jest rezultat powstania
panstwa Izrael.

Troche rozczarowal mnie Finkelstein, bo kiedys go sluchalem i pamietam
ze mowil logicznie.

zalek

Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?(dodatek)

<gmbjki5il5pqcps82fu68k8038osimn70m@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76834&group=soc.culture.polish#76834

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?(dodatek)
Date: Mon, 06 Nov 2023 22:32:33 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Tue, 7 Nov 2023 03:32 UTC

On Mon, 6 Nov 2023 17:21:22 -0800 (PST), Russet Bulba
<cyrylmetody2014@gmail.com> wrote:

>https://youtu.be/XQFhFTVotL4?si=uzgHMBsh6AFhHYVR

Juz mialem zamknac komputer, gdy sobie przypomnialem:

[...]
-----
dodatek:
To ze kraje arabskie nie chcialy przyjac uchodzcow mozna by porwnac do
sytuacji gdyby Polska nie chciala by pomoc uchodzcom z Kresow, tylko
pakowala by ich do obozow nie dajac im ani obywatelstwa ani prawa do
pracy.
Koniec dodatku
--------------------

<aa3e9942-fa66-4d71-9643-1e0d0845c6e5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76843&group=soc.culture.polish#76843

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 7 Nov 2023 04:15:09 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 7 Nov 2023 12:15 UTC

On Monday, November 6, 2023 at 11:27:07 PM UTC-4, Zalek...@hotmail.com wrote:

> [...]
> panstwa Izrael.
>
> Troche rozczarowal mnie Finkelstein, bo kiedys go sluchalem i pamietam

Napewno panstwa sa wynalazkiem lecz lokalni mieszkancy sa rzeczywistoscia i lpkalna ludnosc Palestyny ma genetyczne korzenie dluzsze i bardziej zwiazane z rejonem od naplywowych Aszkenazich i idace do czasow Canaanu. Genetycznie potwierdzone. I sam pan Zalek kiedys to dostrzegal i to z glebokim przekonaniem. TaK wiec panie Zalku i medrcy w ksiegach na czym opieraja sie prawa czlowieka do bycia i zycia tam, gdzie sie urodzil jak i niezliczeni jego przodkowie? Bo widze, ze jeden ma wrodzone prawo do wypedzania ludzi a drugi ma obowiazek do ich odbieranie i to prawo wynikajace z mitow w ktore sam nie wierzy.

Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?

<anfi+46kzajpiqf-nb72@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76844&group=soc.culture.polish#76844

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 07 Nov 2023 13:28:28 +0100
sha1:65h+acv26QZc7pFCbJiSF5Cot6U=
 by: A. Filip - Tue, 7 Nov 2023 12:28 UTC

ZalekBloom@hotmail.com pisze:
> [...]
> Syria, Liban i Jordania to wynalazek Francji i Angli po WWI, a narod
> palestynski to wynalazek izraelski - to jest rezultat powstania

So what? Nawet jak uznać twój argument w większości to na dziś
zmienia to niewiele. Na wspólnym wrogu Naród Palestyński _skutecznie_
zbudowano IMHO.

_Naród_ Izraelski w Izraelu to wtórny wynalazek syjonistów?

--
A. Filip
| Sny są skarbem nędzarzy. (Przysłowie tureckie)

kto pozwolil Polakom tak dobrze zyc?

<fa3960d2-fb21-41d1-b65a-9ca51e0bb595n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76845&group=soc.culture.polish#76845

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 7 Nov 2023 04:31:29 -0800 (PST)
Subject: kto pozwolil Polakom tak dobrze zyc?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 7 Nov 2023 12:31 UTC

Ano skandal:

https://youtu.be/k7OgRbENAm0?si=O_BtDB0rKc1w7OoM

Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?

<9ockkitpld96lm2n6jr5k8lf6it5d0abvh@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76849&group=soc.culture.polish#76849

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 07 Nov 2023 08:09:31 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Tue, 7 Nov 2023 13:09 UTC

On Tue, 7 Nov 2023 04:15:09 -0800 (PST), Russet Bulba
> [...]

>wrodzone prawo do wypedzania ludzi a drugi ma obowiazek do ich odbieranie i to prawo wynikajace z mitow w ktore sam nie wierzy.

Panie Bulba,
W klipie ktory Pan podal bylo o tym czy istnieje podobientwo miedzy
krajami Europy przyjmujacych uchodzcow zydowskich i krajami arabskimi
przyjmujacych uchodzcow palestynskich i tylko na ten temat sie
wypowiadalem.
Jesli chodzi o prawa Zydow do miejsca w Palestynie - to dosc dawno i
na ten temat sie wypowiadalem - Zydzi maja takie same prawa do
Palestyny jak Polacy do Ziem Odzyskanych czy Biali ludzie do Ameryki.
Faktem jest dosc dawno temu Palestyne zamieszkiwali Zydzi, ale watpie
czy Zydzi biblijni uwazali by Izraelczykow za swoich braci, tak samo
jak watpie czy starozytni Polacy uwazali by dzisiejszych Polakow za
braci, no, byc moze najwyzej tych ktorzy maja zaswiadczenie ze
pochodza od szlachty.
Jesli zas chodzi genetyke - widzialem w izraelskiej TV program w
ktorym wyksztalciuchy twierdzili - zreszta dosc logicznie, ze
Palestynczycy to Biblijni Zydzi ktorzy przyjeli Islam, ale rowniez
faktem jest ze nawet Zydzi ashkenazyjscy maja pewien procent genow
bliskowschodnich.
I radzilbym Panu nic nie mowic o 'wrodzonych prawach do wypedzania
ludzi', bo jeszcze jakis zly czlowiek zacznie obliczac ilu ludzi
wypedzila Polska a ilu Izrael.

zalek

Re: Czy pan Zalek lubi mocne argumenty?

<91a72a00-ed56-40f0-bd09-9fad6e0df8a9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76853&group=soc.culture.polish#76853

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 7 Nov 2023 05:34:35 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 7 Nov 2023 13:34 UTC

On Tuesday, November 7, 2023 at 9:09:38 AM UTC-4, Zalek...@hotmail.com wrote:

> [...]
> I radzilbym Panu nic nie mowic o 'wrodzonych prawach do wypedzania
> ludzi', bo jeszcze jakis zly czlowiek zacznie obliczac ilu ludzi

Dlaczego o tym nie mowic? Co stoi na przeszkodzie? Czy ktos przeszkadza wypedzonym Niemcom wracac do Polski czy Ukraincom w Bieszczady? To samo z Indianami. Mimo wszelkich krzywd im wyrzadzonych mieszkaja tutaj nadal i nikt ich nie wypedzil poza granice USA czy Kanady. Moga zyc zarowno w rezerwatach jak i poza rezerwatami. A co do roznicy, to jako Chrzescijanie nie mamy obowiazku, jak Zydzi, przeprowadzania czystki etnicznej lacznie z ludobojstwem na zajmowanych przez nas ziemiach. Czyli Pan Bog winny temu? :-)).

Jednym slowem, kto ma prawo mieszkac w Palestynie, bo to jest fundamentem tych wszystkich tragicznych wydarzen. Czy po linii genow, wierzen, zasiedzenia. Osobno lub branych razem. Najslabszym ogniwem sa mity ake to one z drugiej strony glownie decyduja o grupowej tozsamosci. Ale jak niewierzacy moga wierzyc w religijne mity? To chyba nieuczciwe, przynajmniej intelektualnie?

Adiutant Załużnego nie żyje. Zginął, otwierając urodzinowy prezent

<uideds$1bus5$4@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76854&group=soc.culture.polish#76854

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Adiutant Załużnego nie żyje. Zginął,
otwierając_urodzinowy_prezent
Date: Tue, 7 Nov 2023 14:34:46 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 7 Nov 2023 13:34 UTC

Nie żyje adiutant głównodowodzącego Sił Zbrojnych Ukrainy Wałerija
Załużnego, major Hennadij Czastiakow. Wojskowy zginął w wyniku wybuchu
granatu, który otrzymał w prezencie urodzinowym. "Czuję niewysłowiony
ból" - oświadczył Załużny.

Do tragedii doszło, gdy major pokazywał swemu 13-letniemu synowi
granaty, które dostał w prezencie urodzinowym. Jeden z nich, przypadkowo
odbezpieczony, eksplodował, zabijając wojskowego. Dziecko odniosło
poważne obrażenia.

Minister spraw wewnętrznych Ukrainy Ihor Kłymenko potwierdził, że
zidentyfikowano już mężczyznę, który podarował majorowi na urodziny
butelkę whisky i sześć granatów bojowych.

Wcześniej śmierć "w tragicznych okolicznościach" swego adiutanta i
"bliskiego przyjaciela" potwierdził generał Załużny. Podkreślił, że od
początku zbrojnej inwazji Rosji na Ukrainę Czastiakow był dla niego
"niezawodną podporą, w pełni poświęcał swoje życie Siłom Zbrojnym
Ukrainy i walce z rosyjską agresją".

https://wiadomosci.wp.pl/prezent-eksplodowal-nie-zyje-adiutant-generala-zaluznego-6960444410284576a

Wybuchające prezenty z Ukrainy, jak nie granatnik, to granat.