The way to a man's stomach is through his esophagus.

interests / soc.culture.polish / Jeszcze tylko rowno rok w USA!

SubjectAuthor
* Jeszcze tylko rowno rok w USA!brat_olin
+- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Basia
+* Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)brat_olin
|`- Re: Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)Jakub A. Krzewicki
+* Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Basia
|`- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Basia
+* Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Piotr
|+- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Russet Bulba
|`- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Jakub A. Krzewicki
+* Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!ZalekBloom
|+- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Basia
|`- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Piotr
`- Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!Jakub A. Krzewicki

1
Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<d44ceefa-bbee-4467-8c61-572b5d34a64dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76871&group=soc.culture.polish#76871

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 7 Nov 2023 09:30:41 -0800 (PST)
Subject: Jeszcze tylko rowno rok w USA!
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Tue, 7 Nov 2023 17:30 UTC

Wytrzymamy.

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<465da209-af39-4d3d-aba8-92837582088cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76922&group=soc.culture.polish#76922

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 13:49:42 -0800 (PST)
Subject: Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 8 Nov 2023 21:49 UTC

On Tuesday, November 7, 2023 at 9:30:43 AM UTC-8, brat_olin wrote:

> Wytrzymamy.

Trump jezeli mialby wygrac w 2024 to ma
szanse byc slabym miejszosciowym Prezydentem.
Dowodza tego liczne kontrowersja ale i wyniki w
wyborach lokalnych gdzie z wieloma Republikanami
wzglednie latwo wygrywaja Demokraci.

Byc moze jest jakas strategia aby przy jednoczesnym
szkalowaniu Trumpa przyzwolac na Jego kandydature
i ja podpierac (?).

Te wszystkie sprawy sadowe wydaja sie
Kretowi bardziej pomagac nizeli szkodzic.
Dzieki nim ciagle o nim mowa w mediach.

W Koloniach gdzie panuje ostry i niesprawiedliwy
i skorumpowany system sprawiedliwosci ktory
dybie na obywateli w nadzi wydania najsurowszego
wyroku ciagle sadowe udreki Trumpa czynia
Go bohaterem wsrod Kolonistow- pokazujac
ze podziela los terroryzowanej populacji.

Po kazdej wizycie w kolejnym sadzie poparcie
dla Trumpa wzrasta a wizyt pisze Mu sie coraz
wiecej i wiecej!

Kazdy wie ze co 8 lat w amerykanskiej demokracji
zmienia sie partia Prezydenta. Byc moze cykl sie
skrocil, i nastepuja juz przygotowywania by
Prezydentem byl najslabszy Republikanin czyli
Kret z Manattanu.

Trzeba ta kandydature jednak rozdmuchiwac
by nie przygasla byle tylko w taki sposob
by jej nie zawalic. Stad ciagle nie majace
mocy udreki.

Tak sobie Basia tlumaczy sytuacje.

"Biden polls poorly, but other Democrats keep winning
Tuesday's positive results for Democrats seem to fly in the face of recent public polling showing major issues for Biden, the leader of his party, raising concerns that he could be an anchor at the top of the ballot next year..

However, Democrats have consistently performed well in non-presidential elections since he took office, including during last year's midterms and several specials this year."

==============Basia (Ona/Jej)

Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)

<df525942-cdf9-477f-adf6-a1479711fab6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76923&group=soc.culture.polish#76923

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 13:51:12 -0800 (PST)
Subject: Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Wed, 8 Nov 2023 21:51 UTC

https://www.tysol.pl/a112689-jest-oswiadczenie-instytutu-mysli-schumana-12-totalitarnych-cech-narzucanego-unijnego-superpanstwa

Jest oświadczenie Instytutu Myśli Schumana: 12 totalitarnych cech narzucanego unijnego superpaństwa
08.11.2023 21:14
Instytut Myśli Schumana z rosnącym niepokojem obserwuje kolejne próby federalizacji Unii Europejskiej w duchu Altiero Spinelliego - na wskroś totalitarnym, komunistycznym, odbierającym obywatelowi nie tylko demokratyczną władzę, ale i podmiotowość. Już dzisiejsza Unia Europejska jako organizacja posiada cechy państwa totalitarnego. Jeżeli dokładnie przeanalizujemy sposób podejmowania w niej decyzji, prawodawstwo i system współpracy między poszczególnymi instytucjami okaże się, że tworzony w ten sposób ustrój ma wiele cech charakterystycznych dla dawnego Związku Sowieckiego.

Ks. prof. Mieczysław A. Krąpiec za Johannesem Messnerem wyróżnia następujące cechy państwa totalitarnego:

1. Autorytet władzy naczelnej jest bezwzględny i cele władzy są zarazem celem wszystkich organizacji podporządkowanych ustrojowi naczelnemu, tak że nie może być mowy o sprzeczności lub niezależności celu grupy i ustroju.

Komisja Europejska uzurpuje sobie taki autorytet łamiąc prawo międzynarodowe i traktaty, w sposób bezwzględny usiłując narzucać swoją wolę państwom członkowskim. Jeżeli zamysły środowisk lewicowych dojdą do skutku i przeforsują one - wbrew sprzeciwowi części państw - konstytucję federalizacyjną w duchu Altiero Spinelliego, sięgnięcie po własność obywateli będzie jedynie kwestią czasu. Tak jak za czasów ZSRR mieliśmy odkułaczanie, czyli pozbawianie właścicieli ziemskich ich majątków, tak w nowym ustroju UE majątków zostaną pozbawieni właściciele firm oraz zamożniejsza klasa średnia, która zgodnie z wizją Spinelliego ma zostać zlikwidowana.

2. Nie istnieją grupy zrzeszone niespełniające woli ustroju naczelnego.

W Europie Zachodniej niemalże wszystkie organizacje zajmujące się ochroną życia i rodziny przeżywają niemałe trudności ze względu na to, że nie wpisują się w narrację zrównoważonego rozwoju, który wprowadza aborcję i antykoncepcję (pod hasłem praw reprodukcyjnych lub praw seksualnych) jako jeden ze swoich kluczowych postulatów. Należy się spodziewać, że w sytuacji sfederalizowania Unii Europejskiej zostaną one zlikwidowane, a każdy przejaw przywiązania do życia i chrześcijańskich wartości - penalizowany.

3. Nie ma żadnego prawa przeciw ustrojowi naczelnemu, dlatego też jednostka nie może wystąpić na drogę sądową przeciw ustrojowi naczelnemu.

Komisja Europejska już stara się wprowadzić tę zasadę jako obowiązującą, zanim jeszcze w ogóle doszło do federalizacji. KE uznała, że może złamać traktaty, aby doprowadzić do ich zmiany większością głosów zamiast wymaganej jednomyślności. Premierzy państw, które się na to nie zgadzają mogą teoretycznie wystąpić do TSUE jako - oficjalnie - strażnika traktatów, ale wyroki wydawane przez TSUE są w kluczu politycznym (vide wyrok ws. Turowa), co oznacza w praktyce, że nie ma organu, do którego polski premier - jako urzędnik państwowy, ale i jako obywatel - mógłby zaskarżyć unijne bezprawie.

4. Ustrój naczelny ma tylko jedną oficjalną opinię publiczną lub też ewentualną "partię".

Wprawdzie na terenie UE funkcjonują jeszcze inne niż socjalistyczne i lewicowe partie, niemniej ich głos nie jest uznawany przez unijny mainstream. Widać to było podczas okrytej jak najgorszą sławą Konferencji w sprawie przyszłości Europy (2021 rok), gdzie "głos ludu" dobierano dokładnie według tego samego klucza co niegdyś w Związku Sowieckim.

5. Źródło władzy idzie "z góry w dół" i w tym też kierunku idą nakazy i rozstrzygnięcia.

Sztandarowym przykładem na prawdziwość tej cechy w przypadku UE jest fakt, że KE wymusiła na Polsce przyjęcie zapisów "Fit for 55" jeszcze zanim program ten trafił pod głosowanie w Parlamencie Europejskim. Podobnie sytuacja wygląda z Agendą 2030 i ideologią zrównoważonego rozwoju, nad przyjęciem której nie było w Polsce nawet żadnej porządnej debaty - zostało to narzucone odgórnie przez instytucje ponadnarodowe.

6. Albo nie ma przedstawiciela ludu, albo jest on organem dekoracyjnym władzy oraz spełnia tylko funkcję propagandową.

Urzędnicy Komisji Europejskiej, w tym przede wszystkim komisarze nie są wyłaniani w wyborach powszechnych, nie są zatem przedstawicielami obywateli. I to mimo tego, że KE rości sobie prawo - wbrew traktatom - do bycia organem decyzyjnym w UE.

7. Ustrój totalitarny jest zasadniczo ustrojem przymusu, gdzie jednostka może być całkowicie zdeptana przez zewnętrzny przymus.

Przykłady można by mnożyć, ale spójrzmy na dwa: przymus zamykania kopalń węgla kamiennego oraz spełniania wyśrubowanych wymagań w chowie świń - obydwa niedługo doprowadzą do likwidacji tych sektorów. Protesty obywateli na razie nie przyniosły rezultatów.

8. W ustroju totalitarnym nie istnieją organa kontroli władzy.

Unia Europejska nie posiada żadnych skutecznych instytucji, które sprawowałyby kontrolę nad jej organami. Efekt? Liczne nadużycia i wymuszenia, o łamaniu prawa i wszechobecnej korupcji nie wspominając.

9. W ustrojach tych nie ma wolności myślenia i słowa.

W UE wolność słowa jeszcze wprawdzie jest, ale jest ograniczana w postaci walki z tzw. fake newsami. Kiedy dojdzie do federalizacji należy się spodziewać wprowadzenia cenzury prewencyjnej, bądź centralnego narzucenia linii redakcyjnej.

10. Nie ma też możności zorganizowania legalnej opozycji.

Obecnie w UE jest możliwość stworzenia legalnej opozycji, ale należy się spodziewać, że po dokonaniu federalizacji możliwość ta zostanie zlikwidowana.

11. Prawa człowieka w tych ustrojach nie są w ogóle respektowane.

W UE prawa człowieka nie są respektowane, czego przykładem może być prawo człowieka do życia od poczęcia do naturalnej śmierci - w UE legalna jest aborcja, w niektórych zaś krajach również eutanazja. Należy się spodziewać, że po dokonaniu federalizacji nie będą respektowane kolejne: prawo do obywatelstwa (państwa narodowe zostaną zlikwidowane), prawo do prywatności (wszechobecna inwigilacja), prawo do wolnych wyborów, wolność zgromadzeń i stowarzyszeń a także wolność słowa, wolność sumienia i wyznania.. Nie będzie respektowane również prawo do bezpieczeństwa osobistego ze względu na niewłaściwą politykę migracyjną.

12. W zasadzie totalitarny ustrój jest jedynym prawdziwym posiadaczem dóbr.

W chwili obecnej za pomocą spekulacyjnego systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2 trwa transfer kapitału od obywateli do wielkich korporacji. Po zakończeniu federalizacji, zgodnie z postulatami zawartymi w Manifeście z Ventotene Altiero Spinelliego, zostanie zlikwidowana własność prywatna, która przejdzie w ręce wielkich korporacji stanowiących nowo komunistyczną klasę kierowniczą.

Do tego wszystkiego moglibyśmy dodać istnienie znanej ze Związku Sowieckiego gospodarki planowej, która zresztą jest realizowana we współczesnej Unii Europejskiej na dość szeroką skalę. Należy się spodziewać, że po dokonaniu federalizacji zastąpi ona wolny rynek przy jednoczesnej likwidacji wielu branż, które zostaną wyprowadzone poza kontynent europejski.

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<a83bfdbb-d7c8-45a6-903e-5aaec7c697e3n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76924&group=soc.culture.polish#76924

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 14:02:02 -0800 (PST)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 8 Nov 2023 22:02 UTC

On Tuesday, November 7, 2023 at 9:30:43 AM UTC-8, brat_olin wrote:

> Wytrzymamy.

Znaczy PiS'owcy doczekaja?
Byc moze ale tez juz oslabieni.

Trump w obecnym ukladzie moze byc
pro-wojenny (na Ukrainie ale przede
wszystkim w Izraelu). Jurgieltnicy
u steru wladzy w Polsce beda pracowac
by nastapilo jak najszybsze porozumienie
Niemiec z Rosja, zdjecie sankcji na
rosyjska energie i koniec wojny.

PiS chcialby wiekszego zangazowania
USA w wojne na Ukrainie i chyba tez
na Bliskim Wschodzie.

Basia (Ona/Jej)

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<57e4f569-22b9-403d-a61a-8fa724cb61ben@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76935&group=soc.culture.polish#76935

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 17:37:21 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 9 Nov 2023 01:37 UTC

On Tuesday, November 7, 2023 at 2:00:43 PM UTC-3:30, brat_olin wrote:
> Wytrzymamy.
> --
> Smart questions to stupid answers
Trump tez nie moze sie doczekac kiedy bedzie mogl udzielic sobie prezydenckiego pardonu we wszystkich federalnych sprawach.
No i swoim bojownikom o wolnosc i demokracje z insurekcji 1/6.

Choc dzisiejsze -wybory stanowe wygrane przez Demokratow mimo niepopularnosci Bidena, glownie na sile
odrzucenia Republikanskich prob wprowadzenia Polski w Ameryce (aborcja) - moga sugerowac, ze nie wiadomo
czy z "rowno jednego roku " nie zrobi sie, powiedzmy - "rowno piec lat".

Bez aborcji i bez Trumpa - Republikanie by pozamiatali. No ale jak to mawiaja w Ameryce - gdyby Bulba miala wasy
to mialaby .... lage do kolan?

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<7c6c2ca9-b757-48ad-aa9f-789a93a8e1a5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76938&group=soc.culture.polish#76938

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 18:14:03 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Thu, 9 Nov 2023 02:14 UTC

On Wednesday, November 8, 2023 at 9:37:23 PM UTC-4, Piotr wrote:
> [...]
>
> Bez aborcji i bez Trumpa - Republikanie by pozamiatali. No ale jak to mawiaja w Ameryce - gdyby Bulba miala wasy

No musislbym byc na panskim Uniwersytecie i miec poparcie panskiego prezydenta, jak to pare lat temu. Cos sie zmienilo od tamtych czasow?

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<491b2db9-ab9b-424b-bc46-eb43891e1ccbn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76948&group=soc.culture.polish#76948

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 8 Nov 2023 23:28:45 -0800 (PST)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 9 Nov 2023 07:28 UTC

On Wednesday, November 8, 2023 at 2:02:04 PM UTC-8, Basia wrote:
> PiS chcialby wiekszego zangazowania
> USA w wojne na Ukrainie i chyba tez
> na Bliskim Wschodzie.

Pisze tak bo pamietam ze za PiS'u w Warszawie
planowano wojne z Iranem.

Kaczynski, Duda, Minister Czaputowicz, oraz Netanjahu
i Pompeo na specjalnej konferencji w Warszawie planowali
wojne z Iranem...chyba nic sie od tamtego czasu nie
zmienilo.

February 2019 Warsaw Conference, commonly known as the US-led Middle East conference in Warsaw,[1] took place on 13 and 14 February 2019 in Warsaw, capital of Poland.[2][3][4][5] The conference was hosted by Poland and the United States.

The first day of the meetings, Israeli Prime Minister, Benjamin Netanyahu, wrote on Twitter that the meeting with Arab leaders was to reach a “common interest of war with Iran", repeated in a press release.[12][13] Later the tweet was deleted, and the press release amended to "common interest of combatting Iran".[14][15][16]

https://en.wikipedia.org/wiki/February_2019_Warsaw_Conference

Moja teza, na wojne z Iranem nie trzeba bedzie
czekac calego roku. Z pewnoscia pan doczeka,
panie Leszku.

Basia (Ona/Jej)

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<8mspkil4cgb24q470sr6vulubmemgvv29s@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76957&group=soc.culture.polish#76957

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 09 Nov 2023 10:06:43 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Thu, 9 Nov 2023 15:06 UTC

On Tue, 7 Nov 2023 09:30:41 -0800 (PST), brat_olin
<bratolin9@gmail.com> wrote:

>Wytrzymamy.

Panie Leszku,

Zazdroszcze Panu wiary w swoje wrozbiarskie zdolnosci.
Prosze uwazac, bo byc moze za rok p. Piotr dolaczy ten Panski post do
listy "Polak Tysiaclecia", "na kolana przed Dubya i o wybaczenie
prosic!" czy tez "George jak Lechu."

zalek

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<782606ee-d87d-4067-963f-9225037cc56dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76972&group=soc.culture.polish#76972

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Nov 2023 16:21:07 -0800 (PST)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 10 Nov 2023 00:21 UTC

On Thursday, November 9, 2023 at 7:06:49 AM UTC-8, Zalek...@hotmail..com wrote:

> [...]
> Prosze uwazac, bo byc moze za rok p. Piotr dolaczy ten Panski post do
> listy "Polak Tysiaclecia", "na kolana przed Dubya i o wybaczenie

Jezeli Trump obiecal, a przeciez jakies benefity
musial, i po planowanej w Warszawie w 2019r
wojnie z Iranem PRL-bis dostanie iranskie pola
naftowe to dlaczego nie mialo by byc prosb na
kolanach o wybaczenie.

Jurgieltnicy obiecuja Polakom unijna forse
a PiS nie moze zdradzic sekretu nastepnej wielkiej
forsy i otwarcie przyznac ze po wygranych wojnach
bedzie Eldorado.

Trzeba milczec, wytrzymac i doczekac.

Basia (Ona/Jej)

> zalek

Re: Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)

<b886d016-1fb5-4ed0-af6c-ff6631d51e47n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76981&group=soc.culture.polish#76981

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Nov 2023 18:11:58 -0800 (PST)
Subject: Re: Unia Totalna (12 cech totalitaryzmu w EU)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 10 Nov 2023 02:11 UTC

środa, 8 listopada 2023 o 22:51:14 UTC+1 brat_olin napisał(a):
> [...]
>
> Do tego wszystkiego moglibyśmy dodać istnienie znanej ze Związku Sowieckiego gospodarki planowej, która zresztą jest realizowana we współczesnej Unii Europejskiej na dość szeroką skalę. Należy się spodziewać, że po dokonaniu federalizacji zastąpi ona wolny rynek przy jednoczesnej likwidacji wielu branż, które zostaną wyprowadzone poza kontynent europejski.

Czyli nie kijem go to pałą. Jak nie z prawej, to z lewej strony! Dożyliśmy smutnych czasów, w których nawet Brukselka robi się antyliberalna.

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<1c6606c5-b748-40b0-8592-bb1235ed9065n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76983&group=soc.culture.polish#76983

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Nov 2023 19:18:54 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Fri, 10 Nov 2023 03:18 UTC

On Thursday, November 9, 2023 at 11:36:49 AM UTC-3:30, Zalek...@hotmail.com wrote:

> [...]
> Prosze uwazac, bo byc moze za rok p. Piotr dolaczy ten Panski post do
> listy "Polak Tysiaclecia", "na kolana przed Dubya i o wybaczenie

nie trzeba siegac tak daleko. Niecale 2 miesiace temu:

"Piekne! Az mi sie zal zrobilo, ze p. Piotr taki gorzki. A przeciez juz za miesiac zaczna sie nastepne 4 lata
tej gehenny p. Piotra. :) Nie moge sie doczekac!"
niemal "spelniony politolog" ze Szwecji genialnie przewidujac rzady PiS przez nastepne 4 lata

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<513e40a3-05e4-4a5a-acc7-b558f19529fan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76989&group=soc.culture.polish#76989

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Nov 2023 03:03:26 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 10 Nov 2023 11:03 UTC

wtorek, 7 listopada 2023 o 18:30:43 UTC+1 brat_olin napisał(a):
> Wytrzymamy.

Równo g...no.
Wał Trampkowi w kał.
Już nań w state prison Bubba czeka,
zrobi mu jesień średniowiecza.

Re: Jeszcze tylko rowno rok w USA!

<ac8c0e24-e3b9-4409-a111-bfb368d9fc69n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=76990&group=soc.culture.polish#76990

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Nov 2023 03:08:38 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 10 Nov 2023 11:08 UTC

czwartek, 9 listopada 2023 o 02:37:23 UTC+1 Piotr napisał(a):

> Bez aborcji i bez Trumpa - Republikanie by pozamiatali. No ale jak to mawiaja w Ameryce - gdyby Bulba miala wasy
> to mialaby .... lage do kolan?

Preferencyą taką Baś by pewnie chwalił
i afektem gorącym doń się rzewnie palił...

interests / soc.culture.polish / Jeszcze tylko rowno rok w USA!