Statistics means never having to say you're certain.

interests / soc.culture.polish / Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

SubjectAuthor
* Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C,Russet Bulba
`* Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C,Piotr

1
Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

<57bd9f21-5165-4dbe-8bbd-31eb195e0de9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78345&group=soc.culture.polish#78345

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 29 Nov 2023 03:38:08 -0800 (PST)
Subject: Re:_Potężna_fala_zimna_w_Europie._Jest_-30_st._C,_
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 29 Nov 2023 11:38 UTC

On Wednesday, November 29, 2023 at 7:27:53 AM UTC-4, a a wrote:
> Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej
>

> https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

Niechybny dowod na global warming. Nasilanie sie przeciwienstw. Jak niegdys kryzysy w socjalizmie byly dowodem na upadek kapitalizmu.

Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

<4d1bd8ad-d4bd-4a29-984f-d4b305ee579bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78635&group=soc.culture.polish#78635

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 17:18:07 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 7 Dec 2023 01:18 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 7:17:52 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:
> On Wednesday, December 6, 2023 at 5:19:38 PM UTC-4, Piotr wrote:

> Alez ja nie obalam twierdzenia o wplywu czlowieka na klimat, profesorze Piotrze.

CO INNEGO twierdzisz, emerycie Straku, gdy wlaczasz sie do dyskusji o obecnej zmianie klimatu
piszac o zmianach klimatu "NIEZALEZNIE OD dzialanosci CZLOWIEKA"?

A wiec jak poprzednio:

"Do dyskusji wlacza sie dziadek z Ameryki - probujac zbyc obecny global warming jako naturalna
["niezalezna od dzialanosci czlowieka"] zmiane klimatu. Pare problemow z tym arguemntem:

1. logika - z faktu ze w przeszlosci X powodowalo Y, nie dowodzi ze Z nie moze spowodowac Y. Przez wiekszosc ostatnich kilkuset milionow lat pozary lasow byly powodowane przez nature (np. udrzenie pioruna). Ten fakt NIE DOWODZI ze Andrzej Strak zlapany z dwoma pustymi karnistrami benzyny na miejscu poczatku pozaru lasu NIE MOGL podpalic lasu.

2. timing zmiany : naturalne zmiany klimatu, poza uderzeniem asteroidu, sa dlugotrwale - trwaja przez tysiace do wielu milionow lat. Tutaj nasz Strak proponuje ze nie bylo zadnej znaczacej zmainy od tysiecy lat
i ... nagle zaczela sie gwaltowne ocieplanie 50 lat, o zbiegu okolicznosci, akurat wtedy gdy wzrost CO2 zaczal miec zauwazalny wplyw na "radiative balance" Ziemi

3. tempo zmiany - naturalne zmiany klimatu, poza uderzeniem asteroidu, sa POWOLNE - kilka stopni C przez wiele tysicey lub milionow lat, obecne zmiany to 1 C na poprzednie 50lat, prawdopodobnie dalsze 1-2C w ciagu przyszlych 75 lat. A wiec nie charakterystyka naturalnych procesow

4. kierunek zmiany - jestesmy w drugiej polowie interglacjalu i powinnismy zaczac sie powoli ochladzac (global cooling) zamiast blyskawicznie (jak na skale geologiczna) sie ocieplac.

5. "plausibility" mechanizmu zmiany - CO2, CH4, N2O and CHCs sa gazami absorbujacym dlugofalowa radiacje Ziemi - a wiec sa gazami cieplarnianymi. Co wiecej, timing ich wzrostu koreluje sie dobrze ze wzrostem globalnej temperatury w skali klimatycznej (30-letnia srednia kroczaca).
Jaki INNY mechanizm Pan widzi, panie Strak, ktory takze powoduje oceiplenie i to mechanizm ktory ma wlasicwy timing, tempo i kierunek aby wytlumaczyc slope (Delta Temp./Delta time) ?

Zeby obalic Panskie twierdzenie mnie wystarczy ze tylko 1 z powyzszych punktow jest poprawny. Pan zeby
obalic wplyw czlowieka na klimat musialby obalic WSZYSTKIE 5. A wiec smialo, do roboty, panie Strak
- put your money where your mouth is.

Jak sam nie daje rady to poprosi o fachowa pomoc swoich przyjaciol - aa, bratolina i andala.
Co cztery TAKIE glowy to nie jedna!

Piotr

Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

<aab239d7-4eda-443a-982f-296db50f9967n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78662&group=soc.culture.polish#78662

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 7 Dec 2023 09:09:08 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 7 Dec 2023 17:09 UTC

On Thursday, December 7, 2023 at 12:20:21 AM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:
> On Wednesday, December 6, 2023 at 10:55:19 PM UTC-4, Piotr wrote:

> Marne wykrety wielkiego profesora a raczej odwrotnie, To oczywiste.

poucza .... jeszcze ogromniejszy magister, w opraciu o swoja wiedze fachowa w zakresie klimatologii
(magister przetworstwa rybnego to nie przelewki!) w dyskusji o obecnym global warming
pisal ... o naturalnych zmianach klimatu "niezaleznych od dzialalnosci czlowieka",

a gdy ja podalem mu PIEC warunkow koniecznych ktore musialby spelnic aby tego dowiesc
- nasz ogromny magister .... nie potrafil dowiesc NAWET JEDNEGO - i zmienil linie obrony na to
jaki jaki to on ofiara nieprawdy no bo przeciez on wcale a wcale nie kwestionowal odpwoiedzialnosci ludzi
ze global warming:
"Alez ja nie obalam twierdzenia o wplywu czlowieka na klimat, profesorze Piotrze"

Po ich zdolnosci wziecia odpwoiedzialnosci za wlasne slowa poznacie ich. Ogmrony magister Strak - everybody:

====A. Strak: Nawet trzepotanie skrzydel motyla ma wplyw na zmiane klimatu profesorze Piotrze

ja: Nie, nie ma emerycie Strak. Lokalna pogoda jest podatna na chaotyczne i nieliniowe interakcje.
Globalny klimat nie jest - bo proces obliczania globalnego klimatu - sreadnia z calej Ziemi z 30 lat lub wiecej
averages out jego lokalne chaotyczne oscylacje, a a wiec te motyle to emeryt Strak moze sobie wsadzic.

A Strak: a co dopiero czlowiek.

ja: To nie to Strak co mowil pare postow wczesniej, gdy probowal zbyc obecny global warming
jako ... naturalna, "niezalezna od dzialanosci czlowieka" zmiane klimatu. Skleroza?

Reszta jak poprzednio:
==============Do dyskusji wlacza sie dziadek z Ameryki - probujac zbyc obecny global warming jako ... naturalna
["niezalezna od dzialanosci czlowieka"] zmiane klimatu.
Pare problemow z tym argumentem:

========

Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

<c1e4bd04-4590-473d-8d79-b097cbc4243cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=79142&group=soc.culture.polish#79142

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 19 Dec 2023 04:35:45 -0800 (PST)
<57bd9f21-5165-4dbe-8bbd-31eb195e0de9n@googlegroups.com> <475c6739-b67f-4e0d-9aaf-9593f6e9763fn@googlegroups.com>
<85be6210-5f46-45f1-9bfe-df36f156f71bn@googlegroups.com> <b37de104-18c0-46af-8f12-914792179118n@googlegroups.com>
<5052726e-8aa4-436a-bd3d-62ee014775c2n@googlegroups.com> <7ad2fa8d-b47d-407e-bd1e-8adbd83c22a3n@googlegroups.com>
<e354db1b-d9bf-4595-b8b4-c4b660559a86n@googlegroups.com> <74f5d164-6c6c-49af-9128-c5d2131a5de5n@googlegroups.com>
<72eeec2a-62ff-4bef-9045-f5b5bc8d834fn@googlegroups.com> <04e78869-0659-4665-b1a5-73c164ef2deen@googlegroups.com>
<4d1bd8ad-d4bd-4a29-984f-d4b305ee579bn@googlegroups.com> <53fc3503-ed8a-44ee-a06f-1e468e001658n@googlegroups.com>
<9b33abce-02a4-41a0-8d28-a1aa5fd1caf2n@googlegroups.com> <6cfa0bd8-bc79-45a6-985d-4b42960cd27fn@googlegroups.com>
<aab239d7-4eda-443a-982f-296db50f9967n@googlegroups.com> <18a47cce-94ae-4a89-9b20-0df29a35d256n@googlegroups.com>
<c8c6762b-97a5-4e35-82e5-925b1f31a9fbn@googlegroups.com> <50d0d2c9-ba2e-4c8b-a447-e711fef01eddn@googlegroups.com>
<c1e15d26-f4f7-416b-bb7a-415389044819n@googlegroups.com>
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 19 Dec 2023 12:35 UTC

On Saturday, December 9, 2023 at 5:58:23 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Jakos Justin placi. A pan Piotr to wspolczesny Homo canadiensis, tj calkowicie uzalezniony od panstwa, to i chwali i reki karmiacej - jakby nie bylo - nie kasa.

You should know - since it it you who sold yourself for "kasa":

Ja popieram politykow za decyzje ktore uwazam za sluszne i nie popieram za decyzje z ktorymi sie nie
zgadzam. A wiec Panskie insynujacje sprzedania swojej intergrity za pieniadze - to tylko Panski zalosny akt projekcji:

to _Pan_ calkowicie zmienili swoje poglady na USA pod wplywem wysokosci czeku, ktory zaproponowal Panu amerykanski pracodawca;

Click here to read the complete article
Re: Potężna fala zimna w Europie. Jest -30 st. C, a będzie jeszcze gorzej https://wiadomosci.onet.pl/pogoda/arktyczna-bomba-uderzy-w-europe-mroz-dotrze-az-do-rzymu-i-madrytu/r21m7f4

<a52fccbd-8f25-4672-93e6-8bc21f16cdb0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=79146&group=soc.culture.polish#79146

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 19 Dec 2023 05:13:00 -0800 (PST)
<c1e15d26-f4f7-416b-bb7a-415389044819n@googlegroups.com> <c1e4bd04-4590-473d-8d79-b097cbc4243cn@googlegroups.com>
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 19 Dec 2023 13:13 UTC