6 May, 2024: The networking issue during the past two days has been identified and appears to be fixed. Will keep monitoring.

interests / soc.culture.polish / To ...duzo tlumaczy

SubjectAuthor
* To ...duzo tlumaczyPiotr
`* Re: To ...duzo tlumaczyRusset Bulba
 `* Re: To ...duzo tlumaczyPiotr

1
To ...duzo tlumaczy

<ef0566d8-802d-4828-abc8-b15b2f2f7a96n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78570&group=soc.culture.polish#78570

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Dec 2023 07:17:47 -0800 (PST)
Subject: To ...duzo tlumaczy
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Mon, 4 Dec 2023 15:17 UTC

"Osoby o liberalnych poglądach posiadają wyższy iloraz inteligencji. Taki wniosek płynie z badań przeprowadzonych w USA przez National Longitudinal Study of Adolescent Health. Pokazały one na próbie ponad 20 000 uczestników, że IQ zadeklarowanych konserwatystów wynosi średnio 95 i jest statystycznie o 11 punktów niższe niż w przypadku liberałów. Tłumaczy się to faktem, że ludzie będący za zmianami schematów potrafią wychodzić poza nie, do czego potrzeba inteligencji."

;-)

Teraz juz wiemy czemu pp. Kleczkowski i Strak stali sie na starosc radykalnymi prawakami ...

Re: To ...duzo tlumaczy

<6e88add6-1464-45c2-8f0e-694c3d8895e6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78571&group=soc.culture.polish#78571

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Dec 2023 08:13:23 -0800 (PST)
Subject: Re: To ...duzo tlumaczy
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 4 Dec 2023 16:13 UTC

On Monday, December 4, 2023 at 11:17:50 AM UTC-4, Piotr wrote:
> [...]
>
> ;-)
>
> Teraz juz wiemy czemu pp. Kleczkowski i Strak stali sie na starosc radykalnymi prawakami ...

Panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo. Wyladowal w Kanadzie, jako betonowy prawak, czemu dal wielokrotnie wyraz w swoich publikacjach a potem juz bylo tylko z gorki. Nie wyczul wlasciwych dla kariery trendow. Udokumentowane. Zreszta dumny z siebie, iz nigdy pogladow nie zmienial.

Pan Piotr zarzuca mi zmiennosc pogladow, co chyba jest cecha inteligencji, gdy sie zmieniamy zaleznie nie tylko od warunkow ale i absorbowanej wiedzy. Pan Piotr, jak wynika z jego oswiadczen nigdy tych pogladow nie zmienial, bo i sie nie uczyl. Byl doskonalym od poczatku w swojej betonowej formie. :-)

Re: To ...duzo tlumaczy

<1e2f5068-8747-4a82-9f15-6b241d32bfb0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78588&group=soc.culture.polish#78588

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Dec 2023 17:04:06 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 5 Dec 2023 01:04 UTC

On Monday, December 4, 2023 at 12:43:25 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo.

na nieszczescie dla Pana sa moje i Panskie posty - wiec nik t ni emusi polegac na Panskich zapewnieniach
lecz moze sam wyrobiuc sobie opinie o Panskim i moim IQ.

> Wyladowal w Kanadzie, jako betonowy prawak, czemu dal wielokrotnie wyraz w swoich publikacjach a potem juz bylo tylko z gorki. Nie wyczul wlasciwych dla kariery trendow. Udokumentowane. Zreszta dumny z siebie, iz nigdy pogladow nie zmienial.

Sure, krytyka W. Busha, rasizmu, PiSu, Kaczynskiego i Trumpa jest dowodem na moje ... "betonowe prawactwo" ... ;-) Pan Andrew Strak - everybody ;-)

> Pan Piotr zarzuca mi zmiennosc pogladow, co chyba jest cecha inteligencji, gdy sie zmieniamy zaleznie nie tylko od warunkow ale i absorbowanej wiedzy.

Mowa o tym z czlowieka szydzacego z absurdow amerykanskiego systemu i kretynizmu Amerykanow
- ZMIENIL sie Pan w goracego amerykanskiego patriote stawiajacego Innym USA za wzor.
I zrobil Pan to NIE pod wplywem "absorbowanej wiedzy" a na widok ... wyzszego paycheque zaproponowanego Panu przez amerykanskie pracodawce. Ktory to czek podawal Pan jako niepodwazalny dowod wyzszosci USA.

To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUTKI.

I to gorszej niz normalnej prostytutki. bo ta sprzedaje tylko swoje cialo, Pan, panie Strak -
sprzedal swoj umysl i swoja etyczna "integrity". [odglos spluniecia pod nogi]

==Piotr Trela

Re: To ...duzo tlumaczy

<3c8dce89-1f11-473b-a7a7-d48b620539d4n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78589&group=soc.culture.polish#78589

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Dec 2023 17:15:28 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 5 Dec 2023 01:15 UTC

On Monday, December 4, 2023 at 9:04:07 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
> sprzedal swoj umysl i swoja etyczna "integrity". [odglos spluniecia pod nogi]

Oczywiscie panie Piotrze. Mozna sobie poczytac panskie artykuly. Sa dostepne. Zmienil pan zdanie, jak dotarlo do pana iz nie tedy droga. A i tak jeszcze zdazyl pan poprzec ekspedycje Busza na Irak. A co to plucia, to to jest pan do niego skory, jak to widac na slynnej panskiej fotce :-)

No i zaczal pan ta wymiane, nie wyszla tak jak pan zamierzal i nerwy pana puszczaja i to tak publicznie przy ludziach.

Re: To ...duzo tlumaczy

<ded4ca0f-0260-4d3b-a608-dc50247326e1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78593&group=soc.culture.polish#78593

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Dec 2023 19:42:13 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 5 Dec 2023 03:42 UTC

On Monday, December 4, 2023 at 9:45:30 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Oczywiscie panie Piotrze. Mozna sobie poczytac panskie artykuly. Sa dostepne. Zmienil pan zdanie, jak dotarlo do pana iz nie tedy droga.

Nie kompromituj sie czlowieku, W POPRZEDNIM poscie zapewnial jak to jak w odroznieniu od
niego, ja NIE POTRAFILEM ZMIENIC swoich pogladow, jak on, o 180 stopni i przedstawial swoje
sprzedanie sie za pieniedze (wyzszy paycheque) jako dowod na SWOJA INTELIGNCJE.

Skoro skleroza - tu ten post Andrew Straka sprzed kilku godzin, for the record:

Andrew Strak, o mnie:
[...]

ergo dopiero co oskarzal mnie o NIEZDOLNOSC do zmiany pogladow i kontrastowal to ze swoim
swoim sprzedaniem sie za pieniadze:

Andrew Strak o sobie: " Pan Piotr zarzuca mi zmiennosc pogladow, co chyba jest cecha inteligencji,
gdy sie zmieniamy zaleznie nie tylko od warunkow ale i absorbowanej wiedzy."

ja: "Mowi o tym [Andrew Strak] ktory najpierw szydzil z absurdow amerykanskiego systemu
i kretynizmu Amerykanow - po czym ZMIENIL sie w .... goracego amerykanskiego patriote,
stawiajacego Innym USA za wzor. I zrobil to NIE pod wplywem "absorbowanej wiedzy"
a na widok ... wyzszego paycheque zaproponowanego mu przez amerykanskie pracodawce.
Ktory to czek podawal potem jako niepodwazalny dowod wyzszosci USA.

To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUTKI.
===cbdo

Re: To ...duzo tlumaczy

<12246853-29d1-49e1-91f9-2124a8d2ac89n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78594&group=soc.culture.polish#78594

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 03:24:45 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 5 Dec 2023 11:24 UTC

On Monday, December 4, 2023 at 11:42:14 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
> Ktory to czek podawal potem jako niepodwazalny dowod wyzszosci USA.
> To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUTKI.

Cos zbyt do pana nie dociera, panie Piotrze. To nie jest moim stwierdzeniem, iz pan nie zmienia pogladow lecz panskim. Zmiana pogladow jest panskim zdaniem dowodem niskich cech charakteru, ba nawet jakiejs prostytucji moralnej. Tak wiec pan jest tutaj niewatpliwie dziewica. Ale zaledwie post czy dwa wczesnie dowodzil pan, iz to niezdolnosc do zmiany pogladow jest dowodem na niska inteligencje i wyszczegolnil mnie pan w tym wzgledzie jak i Brata. Tak wiec wniosek iz do bardzo bystrych pan Piotr raczej nie nalezy, co raczej po tym incydencie ponownie oczywiste. Sam sie swego czasu zreszta sprzedal za marne kanadyjskie srebrniki porzucajac swoja uczelnie, gdy naprawde zaczynal tam byc potrzebnym. Trudno powiedziec czy chciwosc czy przerazenie na widok jutrzenki swobody proferorem powodowala. I tyle o panu Piotrze, tej naszej sciepowej moralnej dziewicy, na ktorej kazdy nowoprzybyly po dwoch postingach juz sie poznaje i traci ochote na dalszy kontakt.

Re: To ...duzo tlumaczy

<6f0ac071-9d94-4bc0-ad3c-5a31e29cf089n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78595&group=soc.culture.polish#78595

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 03:46:46 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 5 Dec 2023 11:46 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 7:24:47 AM UTC-4, Russet Bulba wrote:

> Cos zbyt do pana nie dociera, panie Piotrze. To nie jest moim stwierdzeniem, iz pan nie zmienia pogladow lecz panskim. Zmiana pogladow jest panskim zdaniem dowodem niskich cech charakteru, ba nawet jakiejs prostytucji moralnej. Tak wiec pan jest tutaj niewatpliwie dziewica. Ale zaledwie post czy dwa wczesnie dowodzil pan, iz to niezdolnosc do zmiany pogladow jest dowodem na niska inteligencje i wyszczegolnil mnie pan w tym wzgledzie jak i Brata.. Tak wiec wniosek iz do bardzo bystrych pan Piotr raczej nie nalezy, co raczej po tym incydencie ponownie oczywiste. Sam sie swego czasu zreszta sprzedal za marne kanadyjskie srebrniki porzucajac swoja uczelnie, gdy naprawde zaczynal tam byc potrzebnym. Trudno powiedziec czy chciwosc czy przerazenie na widok jutrzenki swobody proferorem powodowala. I tyle o panu Piotrze, tej naszej sciepowej moralnej dziewicy, na ktorej kazdy nowoprzybyly po dwoch postingach juz sie poznaje i traci ochote na dalszy kontakt.

A swoja droga:

"If this holds true in a real brain, we humans could make dopamine internally in the cortex," says Sestan. He has an intriguing speculation about what this might mean. Humans can feel pleasure just from thinking and solving problems, which may well be unique. If we have cortical neurons that make dopamine, they could be "a reward system for just thinking". He emphasises, however, that for now this is speculation.

Re: To ...duzo tlumaczy

<aa43851c-2cb0-4eed-ac81-8d9c7ec3c509n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78598&group=soc.culture.polish#78598

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 06:23:38 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 5 Dec 2023 14:23 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 7:54:47 AM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Cos zbyt do pana nie dociera, panie Piotrze.

Pyta dementyk, ktorego slynny MOZG ... ZAPOMNIAL, ze w swoim poscie kilka godzin wczesniej
pisal, ze ja nie jestem inteligentny, bo nie zmieniam jak Strak pogladow dla kariery/wyzszych zarobkow
i atakuje mnie za ...ODWROTNE - za to, ze NIE ...zmienilem jak on pogladow o 180 stopnie:

==== patrz poprzedni post ============

===cbdo "

Re: To ...duzo tlumaczy

<b6d98c57-56e3-4ac6-ba1f-de41217c3387n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78600&group=soc.culture.polish#78600

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 06:55:56 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 5 Dec 2023 14:55 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 10:23:40 AM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
> Ktory to czek podawal potem jako niepodwazalny dowod wyzszosci USA.
>
> To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUTKI.

Ja pana atakuje? A kto zaczal ten watek, o czym i w jakim stylu? To pan twierdzi, iz nie zmienial pogladow i zarzuca innym, gdy je zmieniaja. Tak wiec dalej wyznaje pan te same poglady co w okresie ladowania i tylko pan udaje, iz je zmienil? Jak to jest z panem?

Re: To ...duzo tlumaczy

<766f72c1-0086-4aa9-9137-323bd4a3a163n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78614&group=soc.culture.polish#78614

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 12:44:28 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 5 Dec 2023 20:44 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 11:25:59 AM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:
> On Tuesday, December 5, 2023 at 10:23:40 AM UTC-4, Piotr wrote:

> Ja pana atakuje?

Aaa. to Panskie:

- "[IQ] panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo"
- [pan Piotr to] "beton" niepotrafiacy zmienic swoich pogladow dla korzysci w karierze

to w Pana mozgu byly ... komplementy? W takim razie prosze pozwolic mi zrewanzowac sie ...komplementami
z postow na ktore Pan "odpowiada":

Andrew Strak, o mnie:
[...]
I po oskrazaniu mnie o NIEZDOLNOSC do zmiany pogladow dla kariery/pieniedzy (czyli Strakowy dowod
mojego ... niskiego IQ), JUZ W NASTEPNYM poscie oskarzal mnie o ...PRZECIWNE:

"Zmienil pan zdanie, jak dotarlo do pana iz nie tedy droga [do kariery]" [(c) ten sam A. Strak]

Make up your mind Mr. Strak, either I am incapable of changing my views to help my career,
or I have done I already (the way you changed you derision toward average Americans into
becoming a proud American patriot, AFTER you saw a higher paycheque offered to you by an American employer).
You can't have both.

Andrew Strak o sobie: " zmiennosc pogladow, [to] chyba jest cecha inteligencji,
gdy sie zmieniamy zaleznie nie tylko od warunkow ale i absorbowanej wiedzy."

tyle ze Pan zmienil o 180 stopni swoje poglady o USA NIE pod wplywem
"absorbowanej wiedzy." a na widok ... wyzszego paycheque zaproponowanego mu przez amerykanskie
pracodawce. Ktora to wysokosc zarobkow podawal potem jako niepodwazalny dowod wyzszosci USA.

To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUCJI.
===
Piotr

Re: To ...duzo tlumaczy

<92d2dcf4-4a2b-49ed-8e5f-45941ac6f462n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78622&group=soc.culture.polish#78622

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 5 Dec 2023 18:53:44 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 6 Dec 2023 02:53 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 4:44:30 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
>
> To nie jest "cecha inteligencji", panie Strak, to jest cecha PROSTYTUCJI.

Trwalem poki moglem w tej naszej kochanej Kanadzie, panie Piotrze. Zdecydowalem sie wyniesc dopiero, gdy zadecydowano zamknac cala galaz produkcji w Kanadzie i przeniesc ja do Chin. Ja do Chin wyjezdzac nie chcialem i wybralem za to kontynuacje kariery w consultingu, dalej w Kanadzie. No ale moj rynek konsultacji byl o cale niebo wiekszy w USA, nie dotknietym kryzysem kanadyjskiego rybolowstwa. Dalem sie poznac, wyrobilem sobie pewna marke i najwieksza amerykanska firma zaproponowala mi prace ale wylacznie dla nich oferujac wiecej, niz wyciagalem z konsultingu. Tak wiec oferta byla na tyle mocna, iz nikt nie byl w stanie jej przebic. I tak oto sie sprzedalem. A co w tym czasie porabial pan profesor w swojej nowofunladzkiej wiezy z kosci sloniowej odizolowany od problemow przemyslu i na pensyjce rzadu ktoremu dyspozycyjnie sluzyl? Dalej liczyl plankton dla dorsza, ktorego juz nie bylo w oceanie i pokazywal slupki i wykresy na roznych naukowych spedach zwanych konferencjami? Czyli w sumie pasozytowal, gdy rybacy i pracownicy przetworstwa cierpieli. I taka miedzy nami roznica, ktora tak mocno targa nerwami naszego profesora, iz zaadoptowal nawet jezyk dyskursu od swego kumpla pEdzika.

Re: To ...duzo tlumaczy

<ddfbfa86-dd02-445f-9103-523105a7fae3n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78630&group=soc.culture.polish#78630

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 12:11:08 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 6 Dec 2023 20:11 UTC

On Tuesday, December 5, 2023 at 11:23:45 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Trwalem poki moglem w tej naszej kochanej Kanadzie, panie Piotrze.

Nikt tego tu nie dyskutuje z panem , panie Strak. Dyskusja jest o czym innym:

- szydzil Pan z tego , ze nie zmienialem o 180 stopni moich pogladow dla korzysci w karierze:

"wyladowal w Kanadzie, jako BETONOWY prawak. NIE WYCZUL wlasciwych dla kariery trendow.
Udokumentowane. Zreszta dumny z siebie, iz nigdy pogladow NIE zmienial."

i przedstawial Pan SWOJA "zmiennosc pogladow" (pod wplywem wysokosci paycheque zaproponowanego Panu przez amerykanskiego pracodawce) jako dowod ... Panskiej wyzszej inteligencji:
- " zmiennosc pogladow, [to] chyba jest cecha inteligencji" podczas moje niezmienianie pogladow podawal na dowod "[IQ] panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo"

Na moja odpowiedz, ze nie ma Pan byc z czego dumny bo sprzedawanie sie za pieniadze nie jest dowodem
inteligencji, a dowodem kurewstwa, Panski mozg ....zapomnial o czym dopiero co pisal i Pan
zaczal szydzic ze mnie jak to ja .... zmienilem poglady dla swojej kariery:
"Zmienil pan zdanie, jak dotarlo do pana iz nie tedy droga [do kariery]"

Nie moze zjesc Pan ciasteczka i zapewniac po kilku godzinach jak to Pan nie zniza sie do jedzenia ciasteczek.

===Piotr

Re: To ...duzo tlumaczy

<355a89f3-c648-481f-b42a-b7d1bf4ad8e7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78632&group=soc.culture.polish#78632

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 15:39:53 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 6 Dec 2023 23:39 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 4:11:10 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
> Nie moze zjesc Pan ciasteczka i zapewniac po kilku godzinach jak to Pan nie zniza sie do jedzenia ciasteczek.

Aby wyjechac do USA, czy dostac tam prace, to pogladow w tym celu zmieniac nie musialem. Moje obecne poglady sa wynikiem doswiadczenia dlugich lat zycia spedzonego po obu stronach granicy i odswiezanego niemal na codzien przy czym raczej odwrotnego od panskiego ograniczonego do zycia na omszalych skalach Nowej Funlandii. Tak wiec proces odwrotny od stypulowanego przez pana i pudlo z panskiej strony.

Ale pan wyjechal do Kanady delegowany czy tez bedac pod patronatem komunistwow wciaz trzesacych panska uczelnia. Tak to wypada a nie inaczej z panskiej prowiniencji. Lecz ewidentnie nie tracil pan czasu po wyladowaniu energicznie kopiac ta drabine po ktorej pan wygramolil sie na zagraniczna naukowa placowke. Tak to wyglada po panskiej energicznej krytyce komunizmu. Czyzby bedac w swoich przekonaniach tak stalym rowniez je pan glosil na US przed swoim wyjazdem? Czy tez klasyczny miloszowski ketman? Tak czy owak pieknie to zdystansowalo pana od powszechnej opinii o panskim pracodawcy.

Re: To ...duzo tlumaczy

<f6ee6e49-0e07-4478-8838-05296ba31583n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78633&group=soc.culture.polish#78633

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 16:16:41 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 7 Dec 2023 00:16 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 8:09:57 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:
> On Wednesday, December 6, 2023 at 4:11:10 PM UTC-4, Piotr wrote:

> Aby wyjechac do USA, czy dostac tam prace, to pogladow w tym celu zmieniac nie musialem.

moze i nie, bo wtedy jeszcze nie sprawdzano social media przy zatrudnianiu i Panski pracodawca
i klienci nie mieli jeszcze wtedy tak dobrego dostepu do postow zatrudnianego w dowolnym jezyku.
Stad mialem na mysli juz dawno opisany mechnizm psychologiczny - redukcja dysonansu poznawczego
- nie lubimi myslec o sobie jako o ludziach bez wartosci, oportunistach, Nikodemach Dyzmach
dostosowujacych swoje poglady na zycie do tego co bedzie dobre dla ich kariery/zarobkow:

Zauroczony wysokoscia zarobkow zaproponowanych Panu w USA - byloby psychologicznie trudnym
pogodzenia przyjetych z reki Amerykanow pieniedzy i JEDNOCZESNIE pozostajac przy swoich
poprzednich szyderstwach z ... idiotyzmow amerykanskego systemu i kretynizmu przecietnego Amerykanina
- bo to oznaczalo, ze dla wyzszego paycheque jest Pan gotow pojechac i zyc w spoleczenstwie ktorym Pan pogardza, czyli ze sprzedal Pan swoje integrity za wyzszy paycheque.

To oczywiscie byloby sprzeczne z Panska pozytywna wizja siebie - wiec latwiej bylo .... przepoczwarzyc
sie w goracego patriote USA i wyprzec swoje dawne szyderstwa z Amerykanow z pamieci.

I zrobil Pan to tak skutecznie, ze gdy podalem Panu Pana dawne slowa o Amerykanach - szydzil Pan
z nich przekonany ze to jakis lewacki antyamerykanizm:
- "He, he, przeczytane chyba w Toronto Star"
A na moja odpwoiedz, ze to Panskie - NIE MOGL Pan w to UWIERZYC - wiec oskarzyl mnie o "brak
elementarnej rzetelnosci" i o "PODROBIENIE" Panskiego podpisu

I CZYNIL Pan te oskazania nawet PO TYM jak podalem Panu LINK ... do Panskiego oryginalu.
Rzeczywistosc nie ma szans w konfrontacji i z erodowanym demencja ego.

I o by bylo tyle co do Panskiego "tangent" - bo jak pisalem powyzej - prawdziwy temat tej dyskusji jest inny:

<402598c3-96a2-46cd-9f55-2993a1cea99an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78638&group=soc.culture.polish#78638

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 17:24:15 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Thu, 7 Dec 2023 01:24 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 8:16:43 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
>
> I o by bylo tyle co do Panskiego "tangent" - bo jak pisalem powyzej - prawdziwy temat tej dyskusji jest inny:

Bylem otwartym krytykiem polityki Busha wobec Iraku po 9/11 nawet przed inwazja? Zarowno w fachowej grupie dyskusyjnej, ktorej uczestnikami bylo m.in. kilkadziesiat osob z mojej firmy jak i na scp. No i co z tego? Wiele osob podzielalo moje poglady. Widocznie wolnosc pogladow jeszcze wowczas byla uznawana w USA za naturalna. Pan byl natomiast proponentem tej awantury irackiej z bezpiecznej Kanady. I chyba od pamietnego doswiadczenia z Dalhousie Gazette raczej nie wychyla sie pan poza linie swojego pracodawcy oraz rzadu, nawet gdyby etycznie tak wypadalo. Ale skwapliwie przechodzi pan na angielski w pewnych tematach z nadzieja, ze opinie oponenta rozejda sie szerzej i ewentualnie moga mu zaszkodzic. Nie jest tak? Jezeli sie myle, to moze pan lepiej wytlumaczyc swoje postepowanie.

> [...]
>
> Nie moze zjesc Pan ciasteczka i zapewniac po kilku godzinach jak to Pan nie zniza sie do jedzenia ciasteczek.

Re: To ...duzo tlumaczy

<b654702e-7d0a-4e76-9c7a-ee61da1b4c94n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78644&group=soc.culture.polish#78644

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 19:35:24 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 7 Dec 2023 03:35 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 9:54:16 PM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:

> Bylem otwartym krytykiem polityki Busha wobec Iraku po 9/11 nawet przed inwazja?

I co to ma Russet Bulba do wiatraka? Dyskusja jest o tym co Pan nazwyal swoaj "zmiennoscia pogladow"
- calkowitej ZMIANY pogladow o Amerykanach po zobaczeniu wysokosci paycheque zaproponawego Panu przez amerykanskiego pracodawce - gdy z szydercy z Ameryki i z kretynizmu amerykanskiego spoleczanstwa - "Cudownie,CUDOWNIE" sie zmienil w goracego amerykanskiego patriote, stawiajacego Ameryke za
wzor innym krajom. Jesli skleroza to pomoge:

Pan Andrzej Strak o Amerykanach ([podkreslenia moje dla p. Straka - PT]

=== https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/g7U3ADeorz0/m/nnJiuQiTHXEJ ===Author: Andrew Strak

" Co do tych glupich Kanadoli, co coz moj Boze, czesto wygladaja na TYTANOW INTELEKTU
w porownaniu ze ZWYKLYM Amerykaninem.
"When the American public walks, its knuckles graze the ground" i ja tego nie wymyslilem.
Jest to oryginalnie z poludnia. Stryjaszek obecnego - vice prezydenta USA autorem.

Odnosze wrazenie, ze Kanada jest nieustanna sola w oku wielu Amerykanow.
Tak jak Kuba i chyba z podobnych wzgledow: nie uwaza systemu
amerykanskiego za najlepszy na swiecie ani nie chce byc taka sama jak
USA. Spoleczenstwo z tej strony granicy dalo juz tego dowod w wojnie
1812-1814, niby nie rozstrzygnietej ale tak naprawde to wygranej przez
Brytanie i jej kolonie. Rozumiem, ze ciezko zapomniec spalenie Bialego
Domu i Kapitolu przez takich nieudacznikow z polnocy :-).
Andrzej Strak
====
I po swoim "Cudownym CUDOWNYM, Przejrzeniu" na zarliwego amerykanskiego patriote - tak gleboko
zepchnal Pan swoje szyderstwa z Amerykanow w niepamiec, ze gdy przypomnialem mu tylko ...
najlagodniejsze z nich (ostatni paragrf powyzej)

- PanAndrzej Strak rechotal z tego, swiecie przekonany, ze to slowa jakichs antyamerykanskich
lewackich burakow: :
- "He, he! Przeczytane chyba w Toronto Star."

A gdy odpowiedzialem ze nie, ze autor to Andrzej Strak - ww. Strak ... NIE byl w stanie przyznac
ani przed innymi ani przed soba, ze to mogly byc jego poglady i OSKARZYL mnie o "brak elementanej rzetelnosci" i PODRABIANIE jego PODPISU.
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/mAF8apamiLc/m/-Oosu2_rCwAJ
You can't go deeper into the denial than that ...

A dzisiaj ten sam Strak przedstwia swoja powyzsza, ehem, "zmiennosc pogladow" jako dowod
.... swojej inteligencji : "zmiennosc pogladow, [to] chyba jest cecha inteligencji"

oraz szydzi ze mnie, za to ze ja .... nie zmienilem pogladow na korzystniejsze dla mojej kariery/zarobkow
i podaje to na dowod mojego niskiego IQ: - "[IQ] panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo"

Scpowa klasyka.

Piotr

Re: To ...duzo tlumaczy

<0581f299-a2e4-4a64-beac-ed39e31f62f9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78645&group=soc.culture.polish#78645

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 6 Dec 2023 19:53:48 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Thu, 7 Dec 2023 03:53 UTC

On Wednesday, December 6, 2023 at 11:35:25 PM UTC-4, Piotr wrote:

> [...]
> i podaje to na dowod mojego niskiego IQ: - "[IQ] panu Piotrowi sie nigdy nie podnioslo"

Znow uniki i wykrety. A wiec patrzac niegdys na fote jakiegos nielata i komentujac - spoldzielnia ucho nie pomylilem sie jednak. Bo i tak jest w rzeczywistosci.

Re: To ...duzo tlumaczy

<47cafd1b-f827-470a-805c-8eed172cbc1en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=78736&group=soc.culture.polish#78736

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 9 Dec 2023 12:08:48 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sat, 9 Dec 2023 20:08 UTC

On Thursday, December 7, 2023 at 12:23:49 AM UTC-3:30, Russet Bulba wrote:
> On Wednesday, December 6, 2023 at 11:35:25 PM UTC-4, Piotr wrote:

> Znow uniki i wykrety.

Nie - przyszpilenie klamcy jego wlasnymi slowami:

=====