From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Prezydent_Czech_ostrzega_Europę._Mówi,_co_s
ię_wydarzy_po_wygranej_Trumpa
Date: Wed, 31 Jan 2024 17:01:34 +0100
 by: Nostradamus - Wed, 31 Jan 2024 16:01 UTC

Europa powinna być przygotowana na możliwość wygranej w wyborach
prezydenckich w Stanach Zjednoczonych przez byłego szefa państwa Donalda
Trumpa - prezydent Czech ostrzega, że starający się o nominację
Republikanów w tegorocznych wyborach szybko zawrze porozumienie z
Władimirem Putinem.

Re: Prezydent Czech ostrzega Europę. Mówi, co się wydarzy po wygranej Trumpa [Ukraina]

<anfi+k658qatvif-o1v3@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81226&group=soc.culture.polish#81226

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Prezydent Czech ostrzega Europę._Mówi
Date: Wed, 31 Jan 2024 17:39:54 +0100
sha1:aqjybSdDMk2E5aT7LIiJb7OchJA=
 by: A. Filip - Wed, 31 Jan 2024 16:39 UTC

Nostradamus <nostradamus@gmail.com> pisze:
> [...]
> Donalda Trumpa - prezydent Czech ostrzega, że starający się o
> nominację Republikanów w tegorocznych wyborach szybko zawrze

Jakim kosztem? Przeciąganie wojny _pozycyjnej_ przez Bidena _musi_ być
lepsze? Biden po reelekcji wydębi od Kongresu forsę na Ukraińską
ofensywę do granicy? W przypadku Ukrainy proste wybory są dwa:
+ dać aż tyle żeby starczyło na ukraińską ofensywę do granicy
+ pójść na pokój po koreańsku (formalnie tylko zawieszenie ognia)
Ile do kurwy nędzy są gotowe dać Czechy? IMHO Rozbabrana na lata gorąca
wojna nie jest najlepszą opcją dla Europy a całkiem niezłą dla ChRL.

Ja za Trump-em niespecjalnie przepadam. Niektóre jego decyzję uważam za
wręcz głupie (np. przeniesienie ambasady USA do Jerozolimy na podstawie
podkładki z parlamentu). Tyle że facet czasem miał jaja (boleśnie) ciąć
straty zamiast tylko tchórzliwie przeciągać na miarę 20 lat usańskiego
Afganistanu, spychania problemu na kolejną administracje.
Nawet w przypadku przeniesienia ambasady przeciął Węzeł Gordyjski tego
że prezydenci ignorowali intencje Kongresu. Kongres chciał to kongres ma,
może będzie bardziej uważać czego chce w przyszłości i przestanie zakładać
że może odstawiać polityczną szopkę bo prezydent zignoruje/zablokuje.

--
A. Filip
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Re: Prezydent Czech ostrzega Europę. Mówi, co się wydarzy po wygranej Trumpa [Ukraina]

<e76ccdff-1f5c-4b81-b643-e7f54e8c8079n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81227&group=soc.culture.polish#81227

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 31 Jan 2024 09:09:17 -0800 (PST)
Subject: Re:_Prezydent_Czech_ostrzega_Europę._Mówi,_co_się
_wydarzy_po_wygranej_Trumpa_[Ukraina]
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 31 Jan 2024 17:09 UTC

On Wednesday, January 31, 2024 at 12:40:28 PM UTC-4, A. Filip wrote:
> [...]
> może będzie bardziej uważać czego chce w przyszłości i przestanie zakładać
> że może odstawiać polityczną szopkę bo prezydent zignoruje/zablokuje.

To jeden z wiekszych kamieni mlynskich u naszej szyi.