Always borrow money from a pessimist; he doesn't expect to be paid back.

interests / soc.culture.polish / Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

SubjectAuthor
* Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wNostradamus
+* Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoRusset Bulba
> [...]
|    `- Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoBasia
`* Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoNostradamus
> [...]
 | `- Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoRusset Bulba
 `* Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoEnd Of Line
  `* Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoRusset Bulba
   `- Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoRusset Bulba

1
Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<uq4smv$2tehf$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81571&group=soc.culture.polish#81571

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Putin_zdjął_zegarek,_rozmasował_nadgarst
Date: Fri, 9 Feb 2024 10:53:21 +0100
 by: Nostradamus - Fri, 9 Feb 2024 09:53 UTC

Powtarzał to, co mówił już wielokrotnie, że "Ukraina ma sztuczny
charakter jako państwo" i historycznie jest ściśle powiązana z Rosją.
Powtarzał też, że celem specjalnej operacji wojskowej, jak oficjalnie
nazywa inwazję, jest "denazyfikacja Ukrainy, która gloryfikuje
nazistowskich kolaborantów".

Rosyjski prezydent zarzucił też po raz kolejny Ukrainie, że to ona nie
chce rozwiązania konfliktu. Putin zapewnił, że Rosja nie przegra wojny w
Ukrainie. - To nigdy nie nastąpi. Wydaje mi się, że teraz też rządzący
na Zachodzie mają tego świadomość - stwierdził Putin. Co ciekawe w
wywiadzie wielokrotnie pojawił się polski wątek. Putin stwierdził m.in.,
że to Polacy wymyślili nazwę "Ukraina".

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<932300cf-bb43-4ddc-9aff-9f9bfa00c950n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81573&group=soc.culture.polish#81573

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 03:30:33 -0800 (PST)
Subject: Re:_Putin_zdjął_zegarek,_rozmasował_nadgarstek_i_
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 9 Feb 2024 11:30 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 5:53:38 AM UTC-4, Nostradamus wrote:
> [...]
> na Zachodzie mają tego świadomość - stwierdził Putin. Co ciekawe w
> wywiadzie wielokrotnie pojawił się polski wątek. Putin stwierdził m.in.,

Ano gledzil jak potluczony i niesborniebprobowal lepic jakies argumenty. I po raz kolejny wiadomo, iz to niepodleglosc Ukrainy przeraza a nie wydumane militarne zagrozenie NATO. Upuszczona na jego szychcie na podloge waza-dziedzictwo, czego historia moze nie wybaczyc. Pamiec tez zawodzi, chociaz jeszcze nie tak podle jak Bidena.

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<74c54095-604c-447c-b8dd-2e970f2b940an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81600&group=soc.culture.polish#81600

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 14:05:40 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 9 Feb 2024 22:05 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 3:30:34 AM UTC-8, Russet Bulba wrote:

> Ano gledzil jak potluczony

Kogo na w wiekszosci emigranckiej polskiej
grupie interesuja post-komusze komentarze,
bodajze z Wprost, ...(boukun nie podal linku)
kierowane do odbiorcow w PRL-bisie ktorzy
nie bardzo wydaja sie rozumiec ze to byl
anglojezyczny happening, ...kierowany do
anglojezycznej widowni i majacy na celu
komunikacje z amerykanskim odbiorca.

Putin od pierwszej minuty w sposob
niemalze mistrzowski kontrolowal przebieg
spotkania, w sposb tak by odniesc wlasne cele!

Po pierwszym zadanym przez dwulicowego
Amerykanina pytaniu naprowadzil Go i zawladnal
sytuacja oraz przeszedl do wlasnej "ofensywy"

"Are we having a talk show or a serious conversation?"
https://youtu.be/fOCWBhuDdDo?t=88

Publika w USA przygotowywala sie do wywiadu
'sparringu' gdzie prowadzacy mial w mniejszym
lub wiekszym stopniu prowadzic wywiad w charakterze
przeciwstawnej interrogacji. W taki asertwny
i adversarial sposob prowadzi wywiady z
obcokrajowcami amerykanska prasa, amerykanskie
media. Stary KGB'owiec nie pozwolil sobie na taki
obrot sprawy "...zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek
i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii"
i juz na wstepie zawladnal tokiem spotkania.

Znam Amerykanow co pokupowali pizze i przygotowywali
sie do ogladania wywiadu z Putyniem niczym pojedynku
bokserskiego na kablowce. Gdzie Putyn mial otrzymywac
jakies trudne Pytanie, bronic sie, i w koncu w jakis
sposob osmieszyc czy tym podobnie, w kazdym
razie przedstawic propagandzie material do osmieszenia.
Przecietny "attention span" (czas zainteresowania)
amerykanskiej publiki jest czesto porownywany
do czasu zainteresowania czymkolwiek muszki
owocowej (fruit fly), czyli kilkanascie sekund.

Putyn wykorzystal bardzo krotki "attention span"
amerykanskiej widowni oraz to ze w amerykanskim
kapitalizmie nie uczy sie Zwierzynca ani geografii
ani historii- poza historia USA i lokalizacja Ameryki
na mapie swiata.

Swiadomy bardzo krotkiego "attention span" Amerykanow
i powyzszych brakow, generalnej ignorancji widowni,
swoich odbiorcow Putyn rozpoczal wywiad od prawie
pol godzinnego wykladu historycznego!

Po 10 minutach lekcji z antycznej niemalze historii
Rosji przecietny Amerykanin mial dosyc!

I tu lezy zamierzony cel i wygrana Putynia.
Zanudzil juz w pierwszych minutach wywiadu
amerykanska publike zawila historia regionu.
Po tym wywiadzie, gdy ktokolwiek z amerykanskich
elit bedzie probowal swojemu elektroratowi-
amerykanskiemu podatnikowi tlumaczyc potrzebe
wielo bilionowych dalszych wydatkow na wojne
na Ukraine ten przypomni sobie szybko ze tam
toczy sie jakas niezrozumiala walka o zawile
historie i wasnie ktorych nie rozumie dotyczace
kraju ktory ma ponad 1000 letnia historie,
gdzie populacja gotowa jest zabijac sie milionami
o zalegle ponad 1000 letnie graniczne konflikty.
Gdzie amerykanska "naprawa" jakichs ponad 1000
letnich Ruskich meandrow jest po prostu bezsensowana
i tylko wyrzucaniem pieniedzy podatnika w bloto.

I oto w tym wywiadzie Putyniowi chodzilo!
By amerykanski podtnik stracil kompletnie
dalsze zainteresowanie Ukraina, i jej wojna
z Rosja.

Czas jedynie pokaze czy Putyn odniosl sukces.
ten wywiad, jego poczatek byl Basi zdaniem
KGB'owskim majsterszykiem

Basia (Ona/Jej)

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<8889b1d6-2759-441a-8e9f-ea78d791d4ebn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81602&group=soc.culture.polish#81602

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 15:18:07 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 9 Feb 2024 23:18 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 6:05:42 PM UTC-4, Basia wrote:

> [...]
> z Rosja.
>
> Czas jedynie pokaze czy Putyn odniosl sukces.
> ten wywiad, jego poczatek byl Basi zdaniem

Basia wymaga przepierki, bo nawet ruska onuca ma swoj ograniczony czasem i uzyciem okres przydatnosci. Basi komentarze mialyby wiecej sensu, gdyby wywiad byl na zywo ale nie byl z oczywistych powodow dla ktorych byl rezyderowanym. Jak na takie warunki byl on ze strony Putina dosyc chaotycznym monologiem z pewnymi problemamijego pamieci. Z zasady mial on przyniesc propagandowe korzysci Putinowi i jakies tam okruchy Carlsonowi, co w sumie sie powiodlo obu. Dla Putina byla to okazja aby bezposrednio zwrocic sie do szerszej publiki w USA, co Carlson uwiarygodnil swoja obecnoscia a dla Carlsona dalsze zwiekszenie swojej ogladalnosci, a wiec rynek no i to fajne uczucie satysfakcji odegrania sie na Foxie. A w sumie Putin niczego nowego nie powiedzial w odczuciu tych, co nie stracili zdolnosci krytycznego myslenia i interpretacji politycznych faktow. A wiec Putin zdecydowanie podkreslil iz jego celem jest pozbawienie Ukrainy niepodleglosci a reszta polityczna farsa, prowokacjami i dodatkowym uzasadnieniem. Jest to powrot do imperialnej idei carskiej Rosji z jednym narodem w ktorym rozpuszcza sie z czasem wszelkie etniczne mniejszosci i jedna wiara, jako dodatkowym mitycznym spoiwem. W tym sensie idea Carlsona ukazania nuklearnego zagrozenia w przypadku konfliktu z Rosja jako elementu politycznego straszaka dla wewnetrznego uzytku zawiodla ale musial sie pogodzic z tym co otrzymal w zamian za extra widocznosc.

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<b18f6300-b8cd-4c70-ba5d-8e106b91ba71n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81604&group=soc.culture.polish#81604

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 16:23:50 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 10 Feb 2024 00:23 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 3:18:09 PM UTC-8, Russet Bulba wrote:

> Basia wymaga przepierki, bo nawet ruska onuca ma swoj ograniczony czasem i uzyciem okres przydatnosci. Basi komentarze mialyby wiecej sensu, gdyby wywiad byl na zywo ale nie byl z oczywistych powodow dla ktorych byl rezyderowanym. Jak na takie warunki byl on ze strony Putina dosyc chaotycznym monologiem z pewnymi problemamijego pamieci.

Zgaszenie prowadzacego juz na wstepie wywiadu
po samym wejsciu Putynia na ring, ze sie tak wyraze
w pierwszej rundzie bylo pre-medytowana strategia
i pozwolilo na przejecie inicjatywy i uczynilo mozliwym
pol-godzinny wyklad historyczny ktorym znudzil 99 procent
Amerykanskiej widowni.

Kto z Amerykanow nie znajacych w wiekszosci
wcale wlasnej historii bo w amerykanskim kapitalizmie
nie uczy sie Zwierzynca ani historii ani geografii chce
sluchac detali o antycznych dziejach Rosji, dowiadywac
sie kto to byl Ruryk, sluchac wiesci starej tresci o Oldze
czy bojarach oraz tysiacletnich zmaganiach wojennych
z pogranicza Rusi, ...czyli Ukrainy.

Nikt. Zaden Amerykanin nie ma pary tego sluchac!

W przyszlosci gdy tylko bedzie mowa w Ameryce o
finasowaniu konfliktu na Ukrainie Amerykanom
przychodzic bedzie zagmatwana i nie warta
zachodu historia Rusi, ...grupki dziwnych prawoslawnych
ludkow na koncu swiata gotowych od wiekow milionami
sie zabijac w jakichs niekonczacych sie konfliktach.

> Z zasady mial on przyniesc propagandowe korzysci Putinowi

Putynia strategia byla moim zdaniem genialna
i wywiad ma szanse odniesienia zamierzonego
przez KGB celu czyli zniechecenia woli amerykanskiej
publiki, amerykanskiego podatnika di dlaszego finansowania
wojny domowej na Rusi, na pograniczu Rosji, czyli Ukrainie.

Trzeba by szalenca by wyrzucac pieniadze w bloto!
Tyle tylko mial Amerykanin zrozumiec z pol-godzinnego
wykladu historycznego Putynia i tyle zrozumial!

> ...i jakies tam okruchy Carlsonowi,

Na Carlsona szkoda moim zdaniem czasu.
Niech wystarczy pusty, beznadziejnie glupi
smiech- sygnaturka pajaca po tym jak go
Putyn bezpardonowo po pierwszym zadanym
pytaniu zgasil:

<e9769bc7-2494-427b-86b4-b4a9596ee7a5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81605&group=soc.culture.polish#81605

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 16:30:46 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 10 Feb 2024 00:30 UTC

> [...]

po samym wejsciu Putynia na ring, ze sie tak wyraze,
w pierwszej rundzie, bylo pre-medytowana strategia
i pozwolilo na przejecie inicjatywy oraz uczynilo mozliwym
pol-godzinny wyklad historyczny ktorym zanudzil 99 procent
[...]

i sobie przyswajac!

W przyszlosci gdy tylko bedzie mowa w USA o
finasowaniu konfliktu na Ukrainie Amerykanom
przychodzic beda na mysl zagmatwana i nie warta
zachodu historia Rusi, ...grupki dziwnych ludkow
na koncu swiata gotowych od wiekow milionami
sie zabijac w jakichs niekonczacych sie konfliktach.

> Z zasady mial on przyniesc propagandowe korzysci Putinowi

Putynia strategia byla moim zdaniem genialna
i wywiad ma szanse odniesienia zamierzonego celu
czyli zniechecenia woli amerykanskiego podatnika
do dlaszego finansowania wojny domowej na Rusi,
na pograniczu Rosji czyli Ukrainie.

Trzeba by szalenca by wyrzucac pieniadze w bloto.
Tyle tylko mial Amerykanin zrozumiec z pol-godzinnego
wykladu historycznego i tyle pewnie zrozumial.

> ...i jakies tam okruchy Carlsonowi,

Na Carlsona szkoda moim zdaniem czasu.
Niech wystarczy pusty, beznadziejnie glupi
smiech- sygnaturka dwulicowego amerykanskiego
pajaca po tym jak Putyn bezpardonowo po
pierwszym pytaniu zgasil:

<a8c8305b-1ac0-48d4-a22d-9cef58869226n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81608&group=soc.culture.polish#81608

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 17:33:33 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 10 Feb 2024 01:33 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 8:30:47 PM UTC-4, Basia wrote:

> [...]
> pajaca po tym jak Putyn bezpardonowo po
> pierwszym pytaniu zgasil:
> "Are we having a talk show or a serious conversation?"

Jaki tam ring, chyba ze delikatnie ustawiony sparring wczesniej nagrywany i edytowany. To cena. Ktora musial zaplacic Carlson, aby dostac to interview tj dac szanse tubie na.glos przez wieksza czesc przedstawienia. Oczywiscie, odstepujac od zadan swiatowych na rzecz skoncentrowania sie na Ukrainie Putin kusi Amerykanow do porzucenia klienta z uwagi na koszta, gdzie relacja do zyskow wowczas sie zmienia. Tak wiec trzeba bedzie wyciagnac analogie Ukrainy do walki kolonii amerykanskich z Wielka Brytania, co jest bardziej zrozumiale, tj ten sam lub podobny jezyk lecz dwa narody itp.

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<2302fd99-2c49-4d5f-a4a8-44d5cc50b6bdn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81610&group=soc.culture.polish#81610

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 9 Feb 2024 17:47:35 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 10 Feb 2024 01:47 UTC

On Friday, February 9, 2024 at 5:33:35 PM UTC-8, Russet Bulba wrote:

> Jaki tam ring, chyba ze delikatnie ustawiony sparring wczesniej nagrywany i edytowany. To cena. Ktora musial zaplacic Carlson, aby dostac to interview tj dac szanse tubie na.glos przez wieksza czesc przedstawienia. Oczywiscie, odstepujac od zadan swiatowych na rzecz skoncentrowania sie na Ukrainie Putin kusi Amerykanow do porzucenia klienta z uwagi na koszta, gdzie relacja do zyskow wowczas sie zmienia. Tak wiec trzeba bedzie wyciagnac analogie Ukrainy do walki kolonii amerykanskich z Wielka Brytania, co jest bardziej zrozumiale, tj ten sam lub podobny jezyk lecz dwa narody itp.

Click here to read the complete article
Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<uqalar$3fe8h$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81638&group=soc.culture.polish#81638

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nad
Date: Sun, 11 Feb 2024 15:24:14 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 11 Feb 2024 14:24 UTC

W dniu 09.02.2024 o 12:30, Russet Bulba pisze:
Putin stwierdził m.in.,

> Ano gledzil jak potluczony i niesborniebprobowal lepic jakies argumenty.

Oj, chyba ma rację....

Pieśń "Hej sokoły" napisał ponad 150 lat temu Tymko Padura (1801 -
1871). Potomek rodziny szlacheckiej herbu Sas, polsko-ukraiński poeta i
kompozytor. Zwolennik wspólnej walki o niepodległość Polaków i Rusinów.
Uczestniczył w powstaniu listopadowym. Pisał zarówno w języku polskim,
jak i po ukraińsku. Mówił sam o sobie: "Mickiewicz wielki poeta, ale kto
go zna, a mnie śpiewa cała Polska i Ukraina".

https://www.youtube.com/watch?v=vSPg5IAz920

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<155cbdff-0877-4e98-b667-76e6b78636a0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81640&group=soc.culture.polish#81640

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 06:36:27 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 14:36 UTC

On Sunday, February 11, 2024 at 10:24:32 AM UTC-4, Nostradamus wrote:
> [...]
> jak i po ukraińsku. Mówił sam o sobie: "Mickiewicz wielki poeta, ale kto
> go zna, a mnie śpiewa cała Polska i Ukraina".

To z Polska czy tez Rosja jest w koncu powiazana ta Ukraina? Wyglada, ze historycznie z Polska i wspolnym wrogiem byla i jest Rosja.

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<uqariq$3fnsf$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81642&group=soc.culture.polish#81642

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 17:10:52 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 11 Feb 2024 16:10 UTC

W dniu 11.02.2024 o 15:36, Russet Bulba pisze:

> To z Polska czy tez Rosja jest w koncu powiazana ta Ukraina? Wyglada,
ze historycznie z Polska i wspolnym wrogiem byla i jest Rosja.

Co Ci mówi nazwa Rusini? Co Ci mówi nazwa Ruś Kijowska? Co Ci mówi nazwa
U-Kraina? Polacy nazwali tak Krainę z kraja.

Pojęcie Ukraina ewoluowało semantycznie na przestrzeni dziejów i zakres
jego stosowania jest od XX wieku przedmiotem polemik i kontrowersji w
historiografii oraz naukach politycznych. Do dziś sens przypisywany
definicji jest często uzależniony od kraju pochodzenia badacza (czy
stosującego pojęcie) i jego poglądów politycznych[2].

Określenie Ukraina jako nazwa pospolita pojawiło się w średniowieczu i
oznaczało pierwotnie nazwę granicznych regionów geograficznych[3]. Do
końca XVI wieku termin ukraina nie miał charakteru oficjalnego i
oznaczał „ugranicze” („pogranicze”, „krańce państwowe”) poszczególnych
terenów, będących pod kontrolą różnych państw[4][5][6][7][8].

We współczesnym językoznawstwie ukraińskim etymologia nazwy Ukraina
dokładnie nie jest znana ze względu na odległość czasową od pierwszego
użycia nazwy. Wbrew powszechnie przyjętemu tłumaczeniu słowa ukraina
jako „okraina” – „pogranicze”, nazwa Ukraina wywodzi się od
staroruskiego kraj („swoja ziemia”, „rodzima ziemia”) i przyimka „u”, co
w połączeniu oznacza antonim słowa czużbina – „cudza ziemia”, „obca
ziemia”. Większość współczesnych badaczy języka starosłowiańskiego
przyjmują właśnie tę wersję etymologii nazwy, ponieważ tłumaczenie jej
jako „pogranicza” z rosyjskiego okraina po raz pierwszy pojawiło się pod
koniec XVII wieku w rosyjskich pracach historycznych. Nie może jednak
ono być uważane za prawdziwe, gdyż sens słowa ukraina został wzięty z
języka rosyjskiego, a nie starosłowiańskiego, a języki te mają spore
rozbieżności merytoryczne[9].

Termin Ukraina pojawił się po raz pierwszy w Latopisie kijowskim,
opisującym wydarzenia XII w., którego najstarszy egzemplarz pochodzi z
XV w. Opisując śmierć Włodzimierza, księcia perejasławskiego, autor
tekstu stwierdził, iż po jego zgonie Ukraina wielce rozpaczała, co
odnosi się do dziedzictwa zmarłego, czyli księstw: perejasławskiego,
kijowskiego i czernihowskiego, a relacjonując wypadki 1189 r., nazwał
Ukrainą tereny leżące między Bohem a Dniestrem[10].

Jako nazwa własna Ukraina została użyta po raz pierwszy za czasów
Rzeczypospolitej Obojga Narodów w roku 1590 w tytule konstytucji
sejmowej według projektu Jana Zamoyskiego: Porządek ze strony Niżowców i
Ukrainy[11]. Określała wówczas tereny województw: kijowskiego i
bracławskiego Rzeczypospolitej. W okresie pomiędzy pokojem polanowskim
(1634) a traktatem Grzymułtowskiego (1686) w skład terytorium
określanego nazwą Ukrainy wchodziło również województwo czernihowskie. W
1613 na mapie Magni Ducatus Lithuaniae caeterumque regionum illi
adiaciencium exacta descriptio Tomasza Makowskiego, wydanej w
Amsterdamie, obszar prawego brzegu Dniepru określono jako Wołyń Dolny,
który nazywają Ukrainą lub Niżem[10].

W 1648 r. Wilhelm Beauplan wykonał mapę Delineatio Generalis Camporum
Desertorum vulgo Ukraina..., traktując wymiennie nazwy „Dzikie Pola" i
„Ukraina". W wydanym w 1651 dziele Opisanie Ukrainy, którą tworzą liczne
prowincje Królestwa Polskiego leżące pomiędzy granicami Moskowii i
Transylwanii...[12] umiejscowił Ukrainę pomiędzy granicami Carstwa
Rosyjskiego a Siedmiogrodem, z wyłączeniem Rusi Czerwonej[13].

W czasie sejmu 1659 roku wymieniono „Woiewodztwa Ukrainne” i były to
woiewodztwa, Kiiowskie, Bracławskie, Czerniechowskie[14].

Osobny artykuł: Ukraina (Naddnieprze).
Mychajło Hruszewski w opublikowanym w 1898 we Lwowie pierwszym tomie
swojej dziesięciotomowej pracy Historia Ukrainy-Rusi (wyd.
1898-1937)[15], upublicznił określenie "Ukraina" i nadał mu nową
definicję[16]. W swym dziele Hruszewski Ukrainą określił zarówno
wszystkie tereny zamieszkane przez ludność posługującą się językiem
ukraińskim (a więc w zakresie etnograficznym), jak i dzieje terenów
Europy środkowo-wschodniej (w szczególności historycznego terytorium
Rusi Kijowskiej) od czasów najdawniejszych po mu współczesne[6].
Jednocześnie Hruszewski przeciwstawił się ówczesnej historiografii
rosyjskiej i oficjalnej ideologii państwowej Imperium Rosyjskiego, która
uznawała Wielkie Księstwo Moskiewskie i Carstwo Rosyjskie za
bezpośredniego i wyłącznego spadkobiercę Rusi Kijowskiej[17][18][19].
Koncepcja Ukrainy zaprezentowana przez Hruszewskiego dominowała w
pracach emigracyjnych historyków ukraińskich[17].

Z definicją Ukrainy przedstawioną przez Hruszewskiego nie zgodził się w
pracy The Origin of Russia (1954)[20]Henryk Paszkiewicz, który
przedstawił pogląd, że używanie terminu Ukraina w odniesieniu do wieków
IX-XIV (czyli czasów Rusi Kijowskiej) jest błędem, gdyż pojęcia Ukraina
i Ruś nie pokrywały się ze sobą ani w czasie, ani w przestrzeni, nie
mogą zatem być traktowane równorzędnie[21]. Paszkiewicz stwierdził
jednocześnie, że nie ma mowy o utworzeniu jednego narodu ruskiego ze
stolicą w Moskwie, niezależnie od losów południowej Rusi, zajętej w XIV
wieku przez Wielkie Księstwo Litewskie, gdyż zlanie się ze sobą
elementów etnicznych: ugrofińskiego znad Wołgi i słowiańskiego znad
Dniepru byłoby, jego zdaniem, niemożliwe[22]. Współcześnie Czesław
Partacz uważa, że o Ukrainie jako tworze politycznym możemy mówić
dopiero od 1991 roku[23].

Stosowanie pojęcia „Ukraina" do ziem Rusi Kijowskiej zostało odrzucone
przez historiografię radziecką wczesnych lat 30. XX wieku, która
traktowała Ruś Kijowską jako pierwsze państwo rosyjskie[24]. Pojęcie
Ukrainy jako krainy geograficznej było jednak obecne w opisie epoki
kozackiej, zaś ugodę perejasławską z 1654 traktowano jako porozumienie
równych stron[25]. Ukraina, podobnie jak Litwa i Białoruś, była
przedstawiana jako obszar starcia rosyjsko-polskiego oraz obszar
rozwijający się dzięki „przewodniej roli Rosji"[25]. Jedynie w latach
20. XX wieku w USRR działała szkoła historiograficzna Matwija
Jaworskiego, który interpretując historię według pryncypiów
marksistowskich pisał o Ukrainie jako terytorium od XVI w.[26] Z kolei w
1939 Boris Griekow zaprezentował w swojej pracy Kijewskaja Rus' teorię o
istnieniu narodu „staroruskiego" (ros. driewnierusskij) oraz uznał Ruś
Kijowską za państwo należące właśnie do niego, nie zaś do Ukraińców,
Białorusinów lub Rosjan. Autor ten twierdził, iż o kształtowaniu się
narodowości ukraińskiej można mówić od XIV-XV w.[27]. W latach 1937–1941
Instytut Historii Ukrainy Akademii Nauk USRR wydał pierwsze tomy nowej
historii Ukrainy, w których - przy zachowaniu prorosyjskiego wydźwięku
całości - częściowo przyjęto tezę o ukraińskości Rusi Kijowskiej[28].

W pracach rosyjskich historyków emigracyjnych terytorium Ukrainy
Naddnieprzańskiej nie było określane w ten sposób; obszar ten traktowany
był jako naturalnie przynależny Rosji[29]. Iwan Łappo, pisząc o historii
Ukrainy, rozpoczął ją od 1654[30]. Iwan Panas posługiwał się pojęciem
„Ukraina" jedynie w sensie geograficznym, odrzucając jego stosowanie
jako określenie terytorium etnicznego[31]. Gieorgij Wiernadski pisząc o
wschodnich obszarach Rzeczypospolitej, określał je jako „zachodnie
ziemie rosyjskie", przywołując pojęcie Ukrainy jedynie w odniesieniu do
Kozaków[32].

Inaczej do problemu pojęcia Ukrainy odnosiła się ukraińska
historiografia emigracyjna i działająca w II Rzeczypospolitej. Zdaniem
Wiaczesława Łypynskiego historia Ukrainy rozpoczyna się nie od Rusi
Kijowskiej, ale od księstwa halicko-wołyńskiego[33]. Dmytro Doroszenko w
swoich pracach powtarzał natomiast schemat Hruszewskiego, łącząc
elementy szkoły narodnickiej (Hruszewskiego) ze szkołą derżawnycką -
państwowców, do której sam jest zaliczany[34]. Zwolennikiem tezy o
ukraińskości Rusi był również Iwan Krypjakewycz[35]. Pojęciem Ukraina w
odniesieniu do ziem współczesnego państwa, w okresie od średniowiecza
posługiwał się Myron Korduba[36]. Krypjakewycz i Korduba byli uczniami
Mychajła Hruszewskiego. Stepan Tomasziwskyj, należący do szkoły
derżawnyków - państwowców, uważał Ruś Kijowską (nazywaną do 1054
państwem waresko-ruskim) za część wspólnych dziejów wszystkich Słowian
Wschodnich. Dopiero księstwo halicko-wołyńskie, zjednoczone przez Romana
Halickiego miało przynieść pierwsze wcielenie ogólnoukraińskiej idei
państwowej. W ten sposób dawna ruska państwowość rozpadła się na dwie
części, które stały się ośrodkami dla wytworzenia dwóch oddzielnych
narodowości: ukraińskiej (wokół Halicza i Włodzimierza) i rosyjskiej
(wokół Włodzimierza nad Klaźmą i Suzdala). Kijów odgrywał w tym układzie
jedynie rolę pośrednią[37]. W ujęciu Tomasziwskiego dzieje Ukrainy można
przedstawić jako proces kolonizacji "strefy stepu" (ziem
naddnieprzańskich i nadczarnomorskich) przez przedstawicieli kultury
rolniczej ze "strefy leśnej" – ziem północno-zachodniej Ukrainy[38].

Click here to read the complete article
Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<e3efcc7a-d5b4-4d24-8965-ea88b2c6a4e7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81643&group=soc.culture.polish#81643

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 08:32:19 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 16:32 UTC

<uqb0do$127rs$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81644&group=soc.culture.polish#81644

From: endoflin...@gmail.com (End Of Line)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 18:33:45 +0100
 by: End Of Line - Sun, 11 Feb 2024 17:33 UTC

On 2/11/2024 3:24 PM, Nostradamus wrote:
> Putin stwierdził m.in.,

> Oj, chyba ma rację....

Polacy używali to jedynie w kontekście polskich kresów. Ukraińcy
potrzebowali nazwy na "swój naród" to sobie pożyczyli... Polacy nic nie
wymyślili...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tomasz_Padura

> Prawdopodobnie nie był autorem tekstu pieśni Hej, sokoły, jak niegdyś
> sądzono, gdyż w żadnym ze zbiorów z utworami Padury ta pieśń nie
> występuje. Również żaden znawca twórczości Padury nie potwierdza
jego > autorstwa[3].

> [...]

> mu brak „ruskiego ducha”, za co był ostro krytykowany. Ukraiński
> uczony Jakiw Hołowacki pisał, że Padura nie tworzył w „czystym”
języku > ukraińskim, jego poematy tworzone na Ukrainie miały być
mieszaniną > języka ukraińskiego z rosyjskim, polskim,
cerkiewnosłowiańskim[5] > (por. > surżyk), choć literacki język
ukraiński dopiero kształtował > się za jego pokolenia.

Faktycznie pisał "po Ukraińsku"...

> go zna, a mnie śpiewa cała Polska i Ukraina".
>
> https://www.youtube.com/watch?v=vSPg5IAz920

Nie znam nikogo, kto by znał tego Padure...

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<fa477f0b-43b2-4e49-ab43-ed708eb02e2bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81646&group=soc.culture.polish#81646

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 09:46:51 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 17:46 UTC

<d432577f-25d6-4962-b4de-7a76da556050n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81647&group=soc.culture.polish#81647

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 09:48:43 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 17:48 UTC

On Sunday, February 11, 2024 at 1:33:48 PM UTC-4, End Of Line wrote:

> [...]
> ukraiński dopiero kształtował > się za jego pokolenia..
>
> Faktycznie pisał "po Ukraińsku"...

> Nie znam nikogo, kto by znał tego Padure...

https://youtu.be/10Ha80EgaB0?si=X5qlgF-qkP_cct_n

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<b901239a-c2ef-47ad-a67a-df16ccb095c9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81649&group=soc.culture.polish#81649

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 09:53:57 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 17:53 UTC

On Sunday, February 11, 2024 at 1:48:45 PM UTC-4, Russet Bulba wrote:

> https://youtu.be/10Ha80EgaB0?si=X5qlgF-qkP_cct_n

https://youtu.be/dUfVlKpT5hY?feature=shared

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<uqb2en$3g1sr$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81653&group=soc.culture.polish#81653

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 19:08:09 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 11 Feb 2024 18:08 UTC

W dniu 11.02.2024 o 18:46, Russet Bulba pisze:

> Zaczerpniete z bodajze Rzeczpospolitej.
>

> W XIV w. Moskwa pełna była tatarskiej mowy.

Do mnie też w rzeźni w Jeleniej Górze mówili, że najprawdopodobniej
pochodzę od Mongołów.

Mongołowie w równym stopniu Polki hędożyli, a mama urodziła się w
Brodach koło Lwowa.

Pół Polski ma mongolskie geny.

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<uqbdi1$13lo6$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81664&group=soc.culture.polish#81664

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował
Date: Sun, 11 Feb 2024 21:17:53 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 11 Feb 2024 21:17 UTC

On Sun, 11 Feb 2024 19:08:09 +0100, Nostradamus wrote:

> [...]
> pochodzę od Mongołów.
>
> Mongołowie w równym stopniu Polki hędożyli, a mama urodziła się w

Boukun, wroc do szkoly, do polskiej szkoly

Re: Putin zdjął zegarek, rozmasował nadgarstek i przez 25 minut przedstawiał swoją wersję historii

<0f338a77-9168-465b-801b-f095940ff3c1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=81668&group=soc.culture.polish#81668

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 11 Feb 2024 13:35:59 -0800 (PST)
przez_25_minut_przedstawiał_swoją_wersję_historii
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 11 Feb 2024 21:35 UTC

On Sunday, February 11, 2024 at 2:08:25 PM UTC-4, Nostradamus wrote:

> [...]
> pochodzę od Mongołów.
>
> Mongołowie w równym stopniu Polki hędożyli, a mama urodziła się w

No to masz czlowieku naturalna sympatie do mongoidalnego Moskala, chociaz Polska nie byla pod jarzmem mongolskim poza krotkimi najazdami. To raczej stacjonujacy w zaborze rosyjskim Kalmucy. W kazdym badz razie ciekawie posluchac ostatecznego interpretatora historii Rosji i okolic. Po pozamykaniu dostepu do archiwow, poniszczeniu wielu dokumentow oraz spaleniu najwiekszych uniwersyteckich zbiorow dokumentalnych ma teraz pozycje znacznie uproszczona.