Memories of you remind me of you. -- Karl Lehenbauer

interests / soc.culture.polish / Wojsko i Policja na rolników

SubjectAuthor
* Wojsko i Policja na rolnikówsenna
+- Re: Wojsko i Policja na rolnikówNostradamus
`* Re: Wojsko i Policja na rolnikówNostradamus
 `* Re: Wojsko i Policja na rolnikówandal
  `* Re: Wojsko i Policja na rolnikówNostradamus
   +- Re: Wojsko i Policja na rolnikówandal
   `* Re: Wojsko i Policja na rolnikówRussetBulba
    `- Re: Wojsko i Policja na rolnikówandal

1
Wojsko i Policja na rolników

<ure92n$38kfp$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82344&group=soc.culture.polish#82344

From: use...@hotmail.com (senna)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Wojsko_i_Policja_na_rolników
Date: Sat, 24 Feb 2024 19:36:05 -0700
 by: senna - Sun, 25 Feb 2024 02:36 UTC

Jeśli padną strzały to rolnicy zaczną rozjeżdżać policję swoim ciężkim sprzętem,
a Polacy murem za rolnikami zaczną walczyć w partyzantce z politykami i służbami.
Wtedy się zacznie na życzenie Tuska
https://youtu.be/P41nEtBU0qk

..

Re: Wojsko i Policja na rolników

<urgaie$3bo56$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82368&group=soc.culture.polish#82368

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Wojsko_i_Policja_na_rolników
Date: Sun, 25 Feb 2024 22:13:37 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 25 Feb 2024 21:13 UTC

W dniu 25.02.2024 o 03:36, senna pisze:
> [...]
> sprzętem,
> a Polacy murem za rolnikami zaczną walczyć w partyzantce z politykami i

Rolnicy już na pomoc wzywają Putina do rozprawienia się z polskim rządem.

Re: Wojsko i Policja na rolników

<urideg$3jp0o$7@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82427&group=soc.culture.polish#82427

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Feb 2024 17:14:59 +0100
 by: Nostradamus - Mon, 26 Feb 2024 16:14 UTC

> [...]
> sprzętem,
> a Polacy murem za rolnikami zaczną walczyć w partyzantce z politykami i

Lex knebel...

Pisiory bandziory to zainicjowali (jak i policję polityczną CBA), a
banda ryżego w to wchodzi z ochotą.

„lex knebel” - Rząd zbuduje ci pod nosem wszystko co chce, wystarczy
słowo: strategiczne

Wiele przyjmowanych pod koniec kadencji parlamentu zmian w prawie
przechodzi, z racji trwającej kampanii wyborczej, praktycznie bez echa.
Jedną z nich jest ustawa, która ma niemal do zera zredukować udział
mieszkańców w wydawaniu decyzji zezwalających na niektóre z potężnych,
uciążliwych dla środowiska inwestycji. O co chodzi w lex knebel? Wyjaśniamy.

O co chodzi w lex knebel?

Przez ostatnie lata mieliśmy już do czynienia z wielkimi rządowymi
projektami, które rozpoczęły się mimo protestów okolicznych społeczności
i wykazanego negatywnego wpływu na środowisko. Wystarczą dwa
najgłośniejsze przykłady: przekop Mierzei Wiślanej i Centralny Port
Komunikacyjny. W obu przypadkach, żeby umożliwić potężną ingerencję w
okoliczny teren, trzeba było przyjąć specustawę. Dziś przekop jest już
gotowy, a pod CPK trwają – połączone z głośnymi protestami –
wywłaszczenia (zarówno pod teren lotniska, jak i pod prowadzące do niego
linie kolejowe). Prawo i Sprawiedliwość chce jednak jeszcze bardziej
ułatwić sobie prowadzenie w Polsce uciążliwych inwestycji. Dlatego
napisało lex knebel. Nowelizację tak zwanej ustawy ocenowej właśnie
przyjął Sejm, po odrzuceniu poprawek Senatu. Teraz została tylko czysta
formalność – podpis prezydenta Andrzeja Dudy.

W skrócie lex knebel ma wprowadzić możliwość ustanowienia danej
inwestycji jako „strategicznej”, co wpuszczałoby ją w tryb, który można
śmiało określić bez-trybem. Jak bowiem informuje grupa organizacji
pozarządowych, która głośno protestuje przeciw tym przepisom, w
przypadku takich „strategicznych” inwestycji pomijane są zarówno
przepisy ochrony środowiska, jak i ewentualne protesty strony
społecznej. Czego może to dotyczyć? Właściwie czego dusza rządzących
zapragnie: budowy dróg, linii kolejowych, lotnisk, stopni wodnych,
regulacji rzek, składowisk odpadów niebezpiecznych, elektrowni czy
kopalni. „Strategiczne” inwestycje będą też realizowane bez konsultacji
z samorządem oraz wbrew uchwalonemu przez gminę planowi zagospodarowania
przestrzennego. Słowem: wolna amerykanka. To poniekąd wpisanie się w
kierunek, w jakim generalnie podąża obecna władza. Jego symbolem jest
słynna ustawa lex deweloper.

Ustawa sprzeczna z prawem UE

Alarmujące przed „lex knebel” organizacje pozarządowe takie jak
Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, ClientEarth, WWF czy Fundacja dla
Biebrzy zwracają też uwagę, że Polska przyjmując takie przepisy de facto
wychodzi ze wspólnego prawa unijnego. Jak piszą, „regulacje UE
dopuszczają odstępstwa od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania
na środowisko z udziałem społeczeństwa tylko w naprawdę wyjątkowych i
rzadkich przypadkach. Tymczasem przepisy proponowane przez rząd pozwolą
na bardzo szerokie, niemal dowolne stosowanie takiego odstępstwa, poza
jakąkolwiek kontrolą społeczną, co jest sprzeczne z unijną tzw.
dyrektywą ocenową”. Dodatkowo przyjęcie tej ustawy byłoby także
złamaniem unijnej dyrektywy siedliskowej. A to ona pozwala dziś chronić
obszary Natura 2000.

Czy na skutek wprowadzenia nowelizacji ustawy ocenowej łatwiej będzie w
Polsce prowadzić duże inwestycje? Tak. Czy dziś rząd PiS i tak to robi?
Generalnie tak, ale po drodze musi jednak wciąż sprostać szeregowi
wymagań prawnych, które zostaną zlikwidowane na mocy „lex knebel”. Czy
zwykły człowiek odczuje te zmiany na sobie? Tak, choć rzecz jasna nie
każdy. Ucierpią niewielkie grupy, które nagle dostaną informacje o tym,
że przed ich domem wyrośnie niepożądany sąsiad. I nikt nic nie będzie
mógł powiedzieć. A opinia publiczna, nawet jeśli dowie się o ich losie,
to niespecjalnie się nimi przejmie, „bo to przecież tylko pojedynczy
przypadek”, a władza przekona ich argumentami ekonomicznymi czy
obronnościowymi. Dlatego ta ustawa jest cichym zagrożeniem, które objawi
się bez większych fajerwerków. Krzyku nie będzie, no bo jak krzyczeć
przez knebel, prawda?

https://bezprawnik.pl/o-co-chodzi-w-lex-knebel/

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/964PeD77Wck/m/9Z5k-loXCAAJ

Re: Wojsko i Policja na rolników

<urii5v$2ksqi$9@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82441&group=soc.culture.polish#82441

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Feb 2024 17:35:59 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 26 Feb 2024 17:35 UTC

On Mon, 26 Feb 2024 17:14:59 +0100, Nostradamus wrote:

> [...]
> obronnościowymi. Dlatego ta ustawa jest cichym zagrożeniem, które objawi
> się bez większych fajerwerków. Krzyku nie będzie, no bo jak krzyczeć

krzyczales komuno wroc

i wrocila

razem z zydami i 2050 sponsorowane przez sorosa

Re: Wojsko i Policja na rolników

<uril4r$3k8me$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82446&group=soc.culture.polish#82446

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Feb 2024 19:26:21 +0100
 by: Nostradamus - Mon, 26 Feb 2024 18:26 UTC

W dniu 26.02.2024 o 18:35, andal pisze:

> loXCAAJ
>
> krzyczales komuno wroc
>
> i wrocila
>
> razem z zydami i 2050 sponsorowane przez sorosa

Nie było w Polsce czegoś takiego jak komuna. W okrfesie PRLu był realny
socjalizm. A teraz od 1989 (praktycznie od 1981) rządzi tzw. żydokomuna,
utworzona przez Kiszczaka przy okrągłym stole.

Re: Wojsko i Policja na rolników

<urimbh$2mgv8$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82448&group=soc.culture.polish#82448

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Feb 2024 18:47:13 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 26 Feb 2024 18:47 UTC

On Mon, 26 Feb 2024 19:26:21 +0100, Nostradamus wrote:

> Nie było w Polsce czegoś takiego jak komuna. W okrfesie PRLu był realny
> socjalizm. A teraz od 1989 (praktycznie od 1981) rządzi tzw. żydokomuna,
> utworzona przez Kiszczaka przy okrągłym stole.

jak zwał tak zwał

byle żyd się dobrze miał

zapominasz że żyd rządzi nawet twoją podkową

Re: Wojsko i Policja na rolników

<de7c895741d80b80522abb4e9cc58ecf@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82452&group=soc.culture.polish#82452

Date: Mon, 26 Feb 2024 19:54:57 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Mon, 26 Feb 2024 19:54 UTC

Oj byl ten socjalizm tealnym, bardzo realnym i nie bylo innego.

Re: Wojsko i Policja na rolników

<uriso4$2nsoh$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82455&group=soc.culture.polish#82455

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Feb 2024 20:36:20 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 26 Feb 2024 20:36 UTC

On Mon, 26 Feb 2024 19:54:57 +0000, RussetBulba wrote:

> Oj byl ten socjalizm tealnym, bardzo realnym i nie bylo innego.

tam gdzie mieszka boukun stacjonowala armia radziecka, zaopatrzenie we
wszystko bylo bardzo dobre

boukun pracowal w rzezni i co tydzien prosiaka do chalupy przynosil

stad jego pozytywne wspomnienia