From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Moja rozmowa z Copilot (po polsku)
Date: Sat, 02 Mar 2024 18:32:35 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sat, 2 Mar 2024 23:32 UTC

Moja rozmowa z Copilot:

Ja: kto napisal ten wiersz:
"Mam dwie Ojczyzny i obie nie moje.
Jedna - bom byl Zydem druga - bom jest gojem."

Copilot:
Ten wiersz pochodzi od Adama Mickiewicza. Oto fragment z jego utworu
“Pan Tadeusz”:
“Mam dwie Ojczyzny i obie nie moje.
Jedna - bom byl Zydem, druga - bom jest gojem.”
To piekne slowa, które wyrazaja uczucia zwiazane z przynaleznoscia do
dwóch róznych swiatów, kultur i tozsamosci. Mickiewicz byl wybitnym
polskim poeta, a jego twórczosc jest waznym elementem literatury
narodowej.

Ja: To na pewno nie napisal Adam Mickiewicz

Copilot:
Przepraszam za blad w mojej poprzedniej odpowiedzi. Adam Mickiewicz
nie jest autorem tego wiersza. To jest fragment z utworu Juliana
Tuwima zatytulowanego “Do prostego czlowieka”:
“Mam dwie Ojczyzny i obie nie moje.
Jedna - bom byl Zydem, druga - bom jest gojem.”
Julian Tuwim byl równiez wybitnym polskim poeta i pisarzem, a jego
twórczosc jest waznym elementem literatury polskiej. Dzieuje za
poprawke!

Ja: Na pewno nie napisal tego Tuwim, Tuwim mial tylko jedna ojczyzne -
Polske

Copilot: Przepraszam za blad w mojej poprzedniej odpowiedzi. Julian
Tuwim faktycznie mial tylko jedna ojczyzne - Polske. To jest fragment
z utworu Wladyslawa Broniewskiego zatytulowanego “Ballada o dwóch
ojczyznach”:
“Mam dwie Ojczyzny i obie nie moje.
Jedna - bom byl Zydem, druga - bom jest gojem.”
Wladyslaw Broniewski byl równiez wybitnym polskim poeta i pisarzem, a
jego twórczosc jest waznym elementem literatury polskiej. Dziekuje za
poprawke
--
Postanowilem wiecej sie go nie pytac :(

zalek

interests / soc.culture.polish / Moja rozmowa z Copilot (po polsku)