"I have not the slightest confidence in 'spiritual manifestations.'" -- Robert G. Ingersoll

interests / soc.culture.polish / Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

SubjectAuthor
* Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyłaNostradamus
`* Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyłaRussetBulba
 +- Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyłaalojzy nieborak
 +* Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyładarius
> [...]
     `- Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyłaA. Filip

Pages:12
Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us1sqp$11s5n$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82731&group=soc.culture.polish#82731

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Musk_"za"_rozwiązaniem_NATO._Machina_Kremla_od
_razu_ruszyła
Date: Sun, 3 Mar 2024 14:09:31 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 3 Mar 2024 13:09 UTC

"Zawsze zastanawiałem się, dlaczego NATO nadal istnieje, mimo że jego
największy wróg i powód jego utworzenia, Układ Warszawski, został
rozwiązany" - napisał Elon Musk, pod postem milionera Davida Sacksa.

https://wiadomosci.wp.pl/musk-za-rozwiazaniem-nato-machina-kremla-od-razu-ruszyla-7001934918831072a

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<6b09e2bc7b9f6f65c5a33712e97638dd@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82746&group=soc.culture.polish#82746

Date: Sun, 3 Mar 2024 18:10:59 +0000
Subject: Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla o
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sun, 3 Mar 2024 18:10 UTC

Bardzo prosta odpowiedz. Byli uczestnicy Ukladu Warszawskiego nie chcieli juz byc wiecej w tym Ukladzie widzac w nim instrument nie bezpieczenstwa lecz zniewolenia a zadne z panstw NATO dalej nie zamierzalo NATO opuszczac widzac w nim fundament stabilnosci europejskiej w zdestabilizowanej Europie posowieckiej. I z tego wzgledu tez byle kraje czlonkowskie Ukladu Warszawskiego pragnely sie do NATO przylaczyc. ZA NATO przyszlo uczestwictwo w EU, a zatem stabilnosc a za tym inwestycje i dobrobyt.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us2f9p$2kdus$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82747&group=soc.culture.polish#82747

From: gaska.al...@gmail.com (alojzy nieborak)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Musk_"za"_rozwiązaniem_NATO._Machina_Kre
mla_od_razu_ruszyła
Date: Sun, 3 Mar 2024 19:24:57 +0100
 by: alojzy nieborak - Sun, 3 Mar 2024 18:24 UTC

W dniu 2024-03-03 o 19:10, RussetBulba pisze:
> [...]
> tez byle kraje czlonkowskie Ukladu Warszawskiego pragnely sie do NATO
> przylaczyc. ZA NATO przyszlo uczestwictwo w EU, a zatem stabilnosc a za

Coś francuzi się ostatnio odgrażali.
I podobno już wyszli.
cyt.
Francja już raz wystąpiła ze struktur wojskowych NATO, w 1966 roku po
decyzji prezydenta Charlesa de Gaulle’a

I w usa Trampek tez coś brzęczał na temat wyjścia.

OT
Pomysł wojsk/armii europejskiej pochodzi od Leszka Kaczyńskiego.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<e980f980cb410e95157193e0c7b471b1@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82748&group=soc.culture.polish#82748

Date: Sun, 3 Mar 2024 18:34:32 +0000
d razu ruszyła
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Sun, 3 Mar 2024 18:34 UTC

A w którym to kraju EU jest dzisiaj dobrobyt ?

EU to bieda, zacofanie technologiczne, sakramencka biurokracja
i 30 milionów bezdomnych, bezrobotnych, 50 milionów trwale chorych, inwalidów,
geriatryczna populacja

Dobrobyt to jest w Azji, w Chinach, Indiach, Wietnamie, dalej Afryka, potem Hameryka Południowa.

Europa nazywana jest półwyspem azjatyckim w Chinach.

Już upada mimiecki, francuski, włoski przemysł samochodowy, gdyż z Chin docierają wypasione fury za 50% ceny
i 100 modeli elektryków.

EU się nigdy nie zintegrowała, bo nie ma kto i z czym i po co.

Z kim się Polska integruje i po co i na co,
gdy centrala w Brókselce to żadni technolodzy, przemysłowcy, inżynierowie, naukowcy.

To jest 10 milionów gryzipiórków zarabiających 1 milion euro rocznie, za siedzenie za biurkiem
i pilnowanie interesów globalnych korporacji.

Chińczyk produkuje solary 3 razy taniej niż Europa, wiatraki 50% taniej.

Fabryka świata jest w Chinach i tam jest praca i w fabrykach zarabiają miesięcznie 10.000 $\

Kiedy takie zarobki w Europie ?

Chińskie Temu.com, Shein.com, Aliexpress.com, Alibaba.com

wysyłają codziennie 800.000 przesyłek z zamówionymi towarami do Stanów, jako fracht lotniczy, 8 Boeingów codziennie obsługuje dostawy, bo szybciej,
a połowę tego do Europy

Chińczyk może stworzyć 100 takich hurtowni ( sam Aliexpress ma 11 milionów produktów w ofercie)

A gdzie jest EU, Europa i co produkuje i sprzedaje do Azji, Chin ?

EU upada gospodarczo jak Dolina Krzemowa w Kalifornii.

Była Dolina, była, była, a dzisiaj znikła.

Elon Musk mi pisał, że musi połączyć Teslę z XSpace, bo tak silna jest konkurencja z Chin.

A on jest jeden, a w Chinach żyje 1000 takich Elonów, globalistów.

Dobrobyt w Europie to już był.

Dzisiaj cena energii wzrosła 300%,
droga benzyna, ropa, drogi gaz, drogi wungiel

Jedyne promocje to w Biedronie
1 + 1 ( 2 jajka w cenie 1-go)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us2gu4$12obe$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82749&group=soc.culture.polish#82749

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
mla_od_razu_ruszyła
Date: Sun, 3 Mar 2024 19:52:38 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 3 Mar 2024 18:52 UTC

W dniu 03.03.2024 o 19:10, RussetBulba pisze:
> [...]
> tez byle kraje czlonkowskie Ukladu Warszawskiego pragnely sie do NATO
> przylaczyc. ZA NATO przyszlo uczestwictwo w EU, a zatem stabilnosc a za

Narodu nikt nie pytał.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us2h52$12obe$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82750&group=soc.culture.polish#82750

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
mla_od_razu_ruszyła
Date: Sun, 3 Mar 2024 19:56:21 +0100
 by: Nostradamus - Sun, 3 Mar 2024 18:56 UTC

W dniu 03.03.2024 o 19:34, darius pisze:
> A w którym to kraju EU jest dzisiaj dobrobyt ?

Z kim i o czym ty rozmawiasz. To wyporki na usańskiej emigracji. Za PRLu
im się nie podobało i czmychnęli do USA. Teraz Polska jest w NATO i UE a
te wyporki nadal nie zamierzają wracać do kraju, ale ujadać zza oceanu
potrafią, och, ach, jak to dobrze jest teraz w Polsce.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<b8b412af7ac3bc9471e42a8b9cd94b31@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82752&group=soc.culture.polish#82752

Date: Sun, 3 Mar 2024 19:44:35 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sun, 3 Mar 2024 19:44 UTC

Raaczej nie narodu tylko tych 30 czy ilus tam narodow. Ale i nikt nie protestowal. Za CCCP Szwecja i Finlandia nie chcialy ale za Putina zachcialy i to bardzo. Cos w tym zatem jest. Tylko co? :-))

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<e60e1e57b6d49001b023e409e7ce7218@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82756&group=soc.culture.polish#82756

Date: Sun, 3 Mar 2024 22:01:46 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sun, 3 Mar 2024 22:01 UTC

Szczegolnie pod ruska granica :-))

https://youtu.be/dCeNXhkscLs?si=POuuLTb2Kvi-Vu5b

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+fr9gd1rvif-o341@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82762&group=soc.culture.polish#82762

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od
razu ruszyła
Date: Mon, 04 Mar 2024 08:06:03 +0100
sha1:RjDHuf21vnNi9AXOuwWLUqw94Tk=
 by: A. Filip - Mon, 4 Mar 2024 07:06 UTC

cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba) pisze:
> [...]
> do NATO przylaczyc. ZA NATO przyszlo uczestwictwo w EU, a zatem
> stabilnosc a za tym inwestycje i dobrobyt.

Co się stało z departamentami policji w USA od zwalczania alkoholu jak
zniesiono prohibicje? Zaraz zajęły się walką z narkotykami.
Mało która _instytucja_ ma tendencje samobójcze, jak trzeba to
znajdzie/wynajdzie sobie nowy powód istnienia.

A pytanie jest z kategorii których brak "może wiele sugerować".

--
A. Filip
| Człowiek żyje ze swej myśli, zwierzę żyje ze swych zębów.
| (Przysłowie angielskie)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<39091916126d5b82e7759a6e99126866@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82764&group=soc.culture.polish#82764

Date: Mon, 4 Mar 2024 12:26:16 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Mon, 4 Mar 2024 12:26 UTC

Lecz Uklad Warszawski zniknal, czyli bardzo silne tendencje samobojcze. Tak samo Sojuz zniknal i nawet Putin go nie wskrzesza, tylko carska Rosje. A NATO zyje i nikt z niego nie wychodzi, nawet Orban. Tak wiec zasadnym jest pytanie dlaczego. UK wyszla z EU i miala kwitnac, a nie kwitnie. Natomiast ci, ktorzy uwolnili sie od Rosji raczej maja sie dobrze. Tak wiec trzeba troche dostrzegac rzeczywistosc. A co do narkotykow, to ulice naszych miast swiadcza dobitnie, czy nalezy je tolerowac a nawet akceptowac. Jak i otwarte granice. Mozna z tym zyc, tylko dlaczego mam z tymi ludzmi rezultatami mojej pracy sie obowiazkowo i wbrew moim checiom dzielic? Taka byla niegdys zasada - jestes w USA, to jest ta szansa i dalej radz sobie sam, a jak nie dajesz rady, to jestes wolnym i probuj gdzie indziej szczescia zamiast byc ciezarem.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<53074f5e4f2a8e29d453276092ec79eb@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82766&group=soc.culture.polish#82766

From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
d razu ruszyła
Date: Mon, 4 Mar 2024 14:46:31 +0000
 by: darius - Mon, 4 Mar 2024 14:46 UTC

" Taka byla niegdys zasada - jestes w USA, to jest ta szansa i dalej radz sobie sam, a jak nie dajesz rady, to jestes wolnym i probuj gdzie indziej szczescia zamiast byc ciezarem.

Powiedz to dzisiaj milionom z Kalifornii, śpiącym na ulicach w namiotach,
\to na pewni cie wybierą do Kongresu.

Jak jest krach gospodarczy, recesja, to państwo musi zadbać o swoich obywateli, bo bez obywateli państwo nie istnieje.

To nie obywatel jest ciężarem, a państwo jest ciężarem, bo kosztuje, a nic obywatelowi nie oferuje

Chiny daly pracę w zakładach produkcyjnych 500.000.000 obywateli
i nie ględzą, że ktoś jest dla nich ciężarem.

Cała Hameryka to dzisiaj wielki ciężar dla świata, bo kosztuje buliony, a żadnego pożytku dla śsiata i nic innowacyjnego nie produkuje na eksport
i Trump codziennie o tym mówił, że Hameryka się stoczyła w przepaść i nie ma odwrotu dla 250.000.000 obywateli
i że nigdy już się nie wygrzebią z bidy, bezrobocia, bezdomności i kryzysu.

A te 10% co sobie daja radę, to nie pracują, a jedynie spekulują i zarabiaja na biedakach, sprzedając im lichwę codziennie.

Cała Dolina Krzemowa jest dzisiaj "CIĘŻAREM" i nigdy się już nie odrodzi, ani nie podniesie z kryzysu,
bo świat poszedł do przodu z prędkością światła.

Kto kupuje codziennie 800.000 produktów z Chin, no kto ?

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<1514384b4f576e6b47177d6aeea3ba63@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82767&group=soc.culture.polish#82767

Date: Mon, 4 Mar 2024 15:32:27 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Mon, 4 Mar 2024 15:32 UTC

darius wrote:

> [...]

> bo świat poszedł do przodu z prędkością światła.

> Kto kupuje codziennie 800.000 produktów z Chin, no kto ?

Ci na ulicach sa wolni, jak i kazdy inny. Poza ta wolnoscia, ktora daja pieniadze. A pieniadze, to zasoby i srodki i z niczego sie nie biora. Z czego moj obowiazek w stosunku do nich ma wynikac poza moim wspolczuciem? Nie ja ich tam pchalem. I czy moje wspolczucie musi byc rozlozone absolutnie rowno, tj w takim samym stopniu dla kazdego nieszczesnika? I jakie mam obowiazki w stosunku do siebie, mojej rodziny i dalszych w stosunku do mi nieznanych? Jaka jest hierarchia w tym zakresie? Kazdemu wedlug potrzeb?

Wspolczesne Chiny sa fasadowym socjalizmem za ktorym stoi mieszanka gospodarki rynkowej oraz przezytkow feudalizmu. Chiny realnego socjalizmu upadly i juz nie istnieja. Dzieci byly i sa kapitalem, w ktory sie inwestuje, po to aby z niego czerpac na starosc. Tzn laduje sie pieniadze w dzieci, aby potem zajmowaly sie rodzicami na starosc. W sumie niec nowego pod sloncem w kulturach kolektywistycznych o czym sie na ogol nie pamieta. Ale przy dzisiejszej malodzietnosci ten model gwaltownie przestaje dzialac i za kilkanascie lat bedzie w duzym kryzysie. Tj setki miliony ludzi o marnych dochodach wlasnych i malo rak do pracy.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<2a9d7e2c67ec3ffc66e8197eff203c80@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82769&group=soc.culture.polish#82769

Date: Mon, 4 Mar 2024 15:50:12 +0000
d razu ruszyła
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Mon, 4 Mar 2024 15:50 UTC

Chiny są bogatym panstwem, a Hameryka to bida z nędzą
i puste frazesy.

I Donald Trump robił codziennie wszystko, aby Hameryka nie stoczyła się do rynsztoka

Jak masz kury, to je karmisz,
a nie mówisz im, jesteście wolne, idźcie sobie i szukajcie same żarcie.

Jak masz kota to mu dalejsz codziennie mleka
Jak masz psa, tpo go karmisz,
jak masz dzieci to je karmisz,
a nie mówisz im, róbta co chceta.

Jak masz w Hameryce kamienicę, to jak zachorujesz i będzie wymagana operacja, to sprzedajesz kamienicę, opłacasz operację i wracasz ze szpitala żywy.

A jak Hameryce nie masz kamien icy, to nie zapłacisz melona za operację i leczenie i wychodzisz ze szpitala nogami do przodu.

Bulionerem nie jesteś, kamienicy nie masz,
czyli prowadzisz życie biedaka, jak cala reszta wolnej zbiorowości, która musi codziennie walczyc o przetrwanie, bo stanowisz ciężar dla państwo i tylko myślą jak się ciebie pozbyć

W Chinach opieka medyczna jest na najwyższym światowym poziomie i jest bezplatna dla każdego i dlatego tam się żyje w zdrowiu do 100 lat, bo każdy jest potrzebny, a nie traktowany jak wolny, bezpański szczur

Tam są ludzie wolni, bo nie musza być szybcy, goniąc 24 godziny za pracą, która ucieka.

Jak masz stała, dobrze płatna pracę, tanie mieszkanie, darmową opiekę lekarską, darmową szkołe, uniersytety,
to awansujesz i żyjesz w zdrowiu i szczęściu z rodziną 100 lat.

Elonem Muskiem nigdy nie zostaniesz,
bo nikt cię nie chce, bo jesteś ciężarem

Sprzedajesz filozofię biedy, nędzy i krachu, której nikt nie chce kupić, ani nawet za darmo.

Biedacy powinni się łączyć, a nie rywalizować ze sobą do wzajemnego wyniszczenia.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+18sr05ivvf-o341@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82770&group=soc.culture.polish#82770

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Mon, 04 Mar 2024 17:24:36 +0100
sha1:fVU6ERc2KEmrQ4HOmsDlRf29n88=
 by: A. Filip - Mon, 4 Mar 2024 16:24 UTC

> [...]
> niegdys zasada - jestes w USA, to jest ta szansa i dalej radz sobie
> sam, a jak nie dajesz rady, to jestes wolnym i probuj gdzie indziej

Po pierwsze sobie sprawdź kiedy powstało NATO (1949) a kiedy Układ
Warszawski (1955). Stalin sobie świetnie radził mniej formalnie.
Patrz marszałek Rokossowski i "podobni" (nie mylić z ministrem RP3
poddanym monarchii brytyjskiej, zoną "hamerykanką" i synem w armii USA).
Sprowadzanie NATO do Paktu Warszawskiego jest (formalnie) uproszczeniem.
Tyle że to i tak niewiele zmienia w tym że spora część świata odbiera
NATO jako kolejny klub białasów pokazujący reszcie świata swoją potęgę.
Patrz NATO w Afganistanie i Serbii.

Zaś sugerowanie że Europa sobie bez USA nie poradzi ze ZBiRem nie jest
obraźliwe+ dla freloaders?

A to że takie pytania o dalszy sens istnienia NATO TRZEBA czasem stawiać
nie znaczy że trzeba na nie odpowiadać w duchem Kremla.

--
A. Filip
| Wódz jest jak śmietnik: każdy przychodzi do niego ze swoim
| śmieciem. (Przysłowie hausańskie)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us4tbs$37nsp$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82771&group=soc.culture.polish#82771

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Mon, 4 Mar 2024 16:37:17 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 4 Mar 2024 16:37 UTC

On Mon, 4 Mar 2024 15:50:12 +0000, darius wrote:

> [...]
> ani nawet za darmo.
>
> Biedacy powinni się łączyć, a nie rywalizować ze sobą do wzajemnego

niestety, Amerykanie okazali sie glupi ufajac swym rzadzocym ze oddanie
swego przemyslu kitajcom ich wzbogaci

odbudowac co zrujnowali bedziee nieezmiernie ciezko i bez uzycia sily nie
da rady

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<d39c61f0f6d23897a640183bae429064@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82773&group=soc.culture.polish#82773

Date: Mon, 4 Mar 2024 17:11:20 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Mon, 4 Mar 2024 17:11 UTC

NATO powstalo jako element zbiorowej obrony w duzym stopniu niezaleznych politycznie od siebie panstw. Rosja nie potrzebowala calymi latami Ukladu Warszawskiego a jego stworzenie kreowalo wrazenie kolektywu, gdzie nie ma dyktatu a i tak pojedyncze demoludy niewiele mialy do powiedzenia. Ale polityczne wrazenie bylo znacznie lepsze, demonstrowalo iz nie CCCP a w nim Rosja decyduje o wszystkim, czyli taka rola jak i tych postepowych konstytucji. Bardziej ornamentalna niz praktyczna.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<3c75f691760155ae4e1743249125869c@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82774&group=soc.culture.polish#82774

Date: Mon, 4 Mar 2024 17:20:51 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Mon, 4 Mar 2024 17:20 UTC

RussetBulba wrote:

> NATO powstalo jako element zbiorowej obrony w duzym stopniu niezaleznych politycznie od siebie panstw. Rosja nie potrzebowala calymi latami Ukladu Warszawskiego a jego stworzenie kreowalo wrazenie kolektywu, gdzie nie ma dyktatu a i tak pojedyncze demoludy niewiele mialy do powiedzenia. Ale polityczne wrazenie bylo znacznie lepsze, demonstrowalo iz nie CCCP a w nim Rosja decyduje o wszystkim, czyli taka rola jak i tych postepowych konstytucji. Bardziej ornamentalna niz praktyczna.

Enjoy!

https://youtu.be/YUM3E0S4954?si=6enHawPQui0X2_4X

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+qwjbb8ae6f-o341@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82776&group=soc.culture.polish#82776

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Mon, 04 Mar 2024 21:29:45 +0100
sha1:iuJvPJ/7lUvEozB1Iskp5kbVqG0=
 by: A. Filip - Mon, 4 Mar 2024 20:29 UTC

> [...]
> demonstrowalo iz nie CCCP a w nim Rosja decyduje o wszystkim, czyli
> taka rola jak i tych postepowych konstytucji. Bardziej ornamentalna

Przekładając na czysty cynizm: Musk się zapytał *co USA* ma z NATO jak
już nie ma Układu Warszawskiego? Odpowiedzi w duch co ma z tego
"Pribałtika" co całkiem inna grupa docelowa. Przekonywać już
przekonanych byle tania pierdoła potrafi.

Jak był Układ Warszawski to USA miało "wysuniętą pozycję blokującą"
wyjścia sowietów na zdławienie USA po (ewentualnym) "zachapaniu" Europy.
Taka wysunięta zamorska profilaktyka. Teraz takie uzasadnienie niemal
samą Rosją dalej jest ale jest znacznie mniej oczywiste IMHO.

Wiec może do kurwy nędzy zacznijmy sprzedawać NATO na USA po linii co
oni z tego mają (mieć). Na altruizmie USA ja się nie spodziewam daleko
zajechać (wersja kulturalnie dyplomatyczna). IMHO w praktyce nadawane
podtekstem uzasadnieniem jest blokowanie Chin jak te (w sposób
bezdyskusyjnie oczywisty) wyjdą na pozycję pierwszej gospodarki świata,
zaczną to przekuwać na pozycję polityczną i militarną po szerokim
świecie. Tyle że z tego wynika że Afganistanów, Libii i Serbii będzie
więcej, a przyszłość stoi przed kolejnymi misjonarzami zbrojnymi RP3.

--
A. Filip
| Mądrość - to żebyśmy łowili po naszej stronie jeziora, wy po waszej
| stronie jeziora, a w środku nikt. (Przysłowie indiańskie)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us5kka$1c10k$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82779&group=soc.culture.polish#82779

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
mla_od_razu_ruszyła
Date: Tue, 5 Mar 2024 00:14:04 +0100
 by: Nostradamus - Mon, 4 Mar 2024 23:14 UTC

W dniu 03.03.2024 o 20:44, RussetBulba pisze:
> Raaczej nie narodu tylko tych 30 czy ilus tam narodow. Ale i nikt nie
> protestowal.  Za CCCP Szwecja i Finlandia nie chcialy ale za Putina
> zachcialy i to bardzo. Cos w tym zatem jest. Tylko co? :-))

Zbiorowe opętanie.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+wah1n5gryf-o341@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82780&group=soc.culture.polish#82780

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Tue, 05 Mar 2024 00:44:05 +0100
sha1:3TBTzaD1EMFKlcPcTZ9v3x6k+J0=
 by: A. Filip - Mon, 4 Mar 2024 23:44 UTC

Nostradamus <nostradamus@gmail.com> pisze:

> Zbiorowe opętanie.

<cynizm> Serbia panie, NATO v. Serbia. </cynizm>
Oczywiście że to nie _tylko_ to, oczywiście że oficjalnie nikt tego nie
potwierdzi. Może nawet _świadomie_ tak nie myślą (w większości).

NATO naprzeciw Układu Warszawskiego miało "mniejsze szanse" zignorować
naruszenia neutralności tych krajów. Był znacznie mniejszy próg
tolerancji "nie optymalnej reakcji".

--
A. Filip
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<142c93419073f0be1eec90b058882baf@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82782&group=soc.culture.polish#82782

Date: Tue, 5 Mar 2024 00:22:33 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Tue, 5 Mar 2024 00:22 UTC

Jako odpowiedz na realne zagrozenie. Po co byc madrym po szkodzie?

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<us6o9c$1ie4e$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82794&group=soc.culture.polish#82794

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
mla_od_razu_ruszyła
Date: Tue, 5 Mar 2024 10:22:38 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 5 Mar 2024 09:22 UTC

W dniu 05.03.2024 o 01:22, RussetBulba pisze:
> Jako odpowiedz na realne zagrozenie. Po co byc madrym po szkodzie?

Zagrożeniem dla świata jest organizacja terrorystyczna NATO, która dąży
do III wojny światowej i jak powiedział papież, "szczeka u drzwi Rosji".

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+teew8yx7af-o352@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82795&group=soc.culture.polish#82795

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Tue, 05 Mar 2024 10:45:01 +0100
sha1:LOQzGoB1cHuDvwlzfFCrjHeiWjs=
 by: A. Filip - Tue, 5 Mar 2024 09:45 UTC

Nostradamus <nostradamus@gmail.com> pisze:

> Zagrożeniem dla świata jest organizacja terrorystyczna NATO, która
> dąży do III wojny światowej i jak powiedział papież, "szczeka u drzwi
> Rosji".

Wersja pośrednia: Z NATO za plecami "niektórzy" nie bali się pogrywać z
Rosją sporawo ostrzej.

--
A. Filip
| Ile wilka nie karm, on ciągle do lasu ucieka.
| (Przysłowie hiszpańskie)

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<dd0ffe66f403931da66ca635045719c7@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82796&group=soc.culture.polish#82796

Date: Tue, 5 Mar 2024 12:12:52 +0000
d razu ruszyła
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Tue, 5 Mar 2024 12:12 UTC

NATO nikomu nie zagraza. Najlepsza weryfikacja jakiegokolwiek stwierdzenia sa materialnne fakty. Kogo NATO zaatakowalo militarnie? Serbie? A w ktorym to momencie? Po dlugiej balkanskiej wojnie bez konca, kiedy Serbia gotowala sie do drugiej Srebrenicy w Kosowie. I decyzja okazala sie sluszna, bo przyniosla pokoj w tamten rejon. Trudny, tym niemniej pokoj z wolna Serbia.

Re: Musk "za" rozwiązaniem NATO. Machina Kremla od razu ruszyła

<anfi+mqe4e1nnof-o352@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82798&group=soc.culture.polish#82798

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
razu ruszyła
Date: Tue, 05 Mar 2024 13:59:18 +0100
sha1:f6wvxSxlxNKrkM2U+RubWGOPKMA=
 by: A. Filip - Tue, 5 Mar 2024 12:59 UTC

> [...]
> decyzja okazala sie sluszna, bo przyniosla pokoj w tamten
> rejon. Trudny, tym niemniej pokoj z wolna Serbia.

Ależ NATO Serbii i Kosowie zaświeciło przykładem że "integralności
terytorialna" nawet w Europie nie jest najważniejsza. Nawet do Putina
ta lekcja w końcu dotarła (jak mu pasowała). Czyż Putina nie chciał
zapobiec ludobójstwu jak NATO w Serbii a jak zarzut "nie znalazł
potwierdzenia" to zadziałał metodą palenia za sobą mostów i faktów
nieodwracalnie dokonanych jak siła przewodnia NATO (USA) wydaniem
Saddama na egzekucje w Iraku?

Ocena tego co NATO zrobiło z Serbii *BARDZO* zależy od tego co chce się
dostrzec, nieprawdaż? Czyż Armia Czerwona nie wyzwoliła PRL ze szponów
mówiących po nazistowsku przy materialnym wsparciu Wielkiej Trojki?
Dalej jej za to dziękujesz na kolanach czy już masz interesa widzieć
sporo szerszy kontekst?

Do największych zbrodni bywają gotowi przekonani że _cała_ racja jest po
ich stronie. Ja wolę takich którym wystarcza (wyraźnie) więcej racji.
Są bardziej elastyczni.

--
A. Filip