Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.

interests / soc.culture.polish / Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

SubjectAuthor
* Pan Kostek kolorowo o IzraeluRussetBulba
`* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluRussetBulba
 `* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluZalekBloom
  +* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluRussetBulba
  |`- Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluZalekBloom
  `* Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelualojzy nieborak
   `* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluZalekBloom
    `* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluRussetBulba
     `* Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluZalekBloom
      +- Re: Pan Kostek kolorowo o IzraeluRussetBulba
      `- Re: Pan Kostek kolorowo o Izraeluandal

1
Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<e5de49d51e97a9a1338a7eddca0813ee@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82927&group=soc.culture.polish#82927

Date: Sat, 9 Mar 2024 03:39:24 +0000
Subject: Pan Kostek kolorowo o Izraelu
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sat, 9 Mar 2024 03:39 UTC

Czy pan Zalek sluchal? Dla mnie bardzo ciekawe:

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<8d4221b6eda7d1024f181a5228cd876c@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82928&group=soc.culture.polish#82928

Date: Sat, 9 Mar 2024 03:41:16 +0000
Subject: Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sat, 9 Mar 2024 03:41 UTC

RussetBulba wrote:

> Czy pan Zalek sluchal? Dla mnie bardzo ciekawe:

https://youtu.be/Lkna1q9vjus?si=FQxl6tfiy1qTUheg

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<t3touihujsvc6el75m68u124agq8enhch5@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82937&group=soc.culture.polish#82937

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 09 Mar 2024 09:59:32 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sat, 9 Mar 2024 14:59 UTC

On Sat, 9 Mar 2024 03:41:16 +0000, cyrylmetody2014@gmail.com
(RussetBulba) wrote:

>https://youtu.be/Lkna1q9vjus?si=FQxl6tfiy1qTUheg

Dziekuje - doskonale!
Bardzo mi sie spodobala ta wypowiedz Geberta:

"Swiat bardzo lubi dobrych Zydów którzy nie popelniaja zadnych aktów
przemocy, sa filozofami, poetami i potem koncza w komorach Oswiecimia.
Dobrzy Zydzi, Zydzi bez przemocy sa martwymi Zydami i takich wlasnie
swiat lubi, czasem nawet kocha i czasem nawet szczerze , ale dobrzy
Zydzi sa martwymi Zydami. Zydzi, zeby pozostac zywi musieli takze
krzywdzic i zabijac, i robili to. I tych Zydow swiat nie lubi. Znaczy
zywi Zydzi nie dorastaja do oczekiwan jakie wobec nich swiat ma, a w
zwiazku z tym pozbawiaja sie jakiejs czesci prawa do tego, zeby
pozostac zywymi. Izrael jedynym panstwem na swiecie o którym powazni
politycy potrafia powiedziec ze w zwiazku ze swoja polityka utracil
legitymizm, utracil swoje prawo do istnienia tak jak gdyby ci zywi
Zydzi z calym zlem, które takze powoduja istnieli tylko warunkowo za
zgoda swiata, który pozwala im zyc dalej, mimo ze naturalnym stanem
Zyda jest byc martwym. Otóz Izrael jest odrzuceniem tego sposobu
myslenia, calkowitym, fundamentalnym, kategorycznym."

Wyglada na to ze ksiazka ciekawa, kupilem, zaczne czytac po tym jak
skoncze hiszpanska wersje 'Grona gniewu" Steinbacka.

zalek

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<0cd99f318c33cceaa714a4f9dfe8e21b@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82939&group=soc.culture.polish#82939

Date: Sat, 9 Mar 2024 15:12:41 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sat, 9 Mar 2024 15:12 UTC

Jednym slowem nie lubi, jak nie chca byc karani, tak jak w Deuteronomy 28 Wiekuisty im obiecal. Lecz Jezus zostal zeslany celem ich win odkupienia lecz ta Boska oferte Zydzi wszak odrzucili? Czyli goje sa narzedziem bozym?

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<9mvouipmiohbk2phs7runge2035395rptr@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82942&group=soc.culture.polish#82942

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 09 Mar 2024 10:28:35 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sat, 9 Mar 2024 15:28 UTC

On Sat, 9 Mar 2024 15:12:41 +0000, cyrylmetody2014@gmail.com
(RussetBulba) wrote:

>Jednym slowem nie lubi, jak nie chca byc karani, tak jak w Deuteronomy 28 Wiekuisty im obiecal. Lecz Jezus zostal zeslany celem ich win odkupienia lecz ta Boska oferte Zydzi wszak odrzucili? Czyli goje sa narzedziem bozym?

Religijni Zydzi wierza ze wszelkie zydowskie nieszczescia sa kara
Boska za nieprzestrzeganie Shabatu i niekosherne jedzenie, zas
religijni Chrzescjanie wierza ze Jezus zostal zeslany celem ich win
odkupienia lecz ta Boska oferte Zydzi odrzucili. Jest w tym troche
sensu, np ten urywek z Biblji:

Nowy Testament sw. Mateusza:
22 A oto kobieta kananejska, wyszedlszy z tamtych okolic, wolala:
«Ulituj sie nade mna, Panie, Synu Dawida! Moja córka jest ciezko
dreczona przez zlego ducha». 23 Lecz On nie odezwal sie do niej ani
slowem. Na to podeszli Jego uczniowie i prosili Go: «Odpraw ja, bo
krzyczy za nami!» 24 Lecz On odpowiedzial: «Jestem poslany tylko do
owiec, które poginely z domu Izraela»9. 25 A ona przyszla, upadla
przed Nim i prosila: «Panie, dopomóz mi!» 26 On jednak odparl:
«Niedobrze jest zabrac chleb dzieciom a rzucic psom».

zalek

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<usi46o$2dl40$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82944&group=soc.culture.polish#82944

From: gaska.al...@gmail.com (alojzy nieborak)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 9 Mar 2024 17:53:51 +0100
 by: alojzy nieborak - Sat, 9 Mar 2024 16:53 UTC

ZalekBloom@hotmail.com pisze:
> [...]

Uzasadnienie "ż":
O patrzcie jak kiedyś się napierdalali!

> Dziekuje - doskonale!

Jaki jest stosunek zabitych hamasowców do ofiar cywilnych?
Doskonały?

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<rltpuilphl1gc6of8ufg8a1jm2a57vhdbc@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82947&group=soc.culture.polish#82947

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 09 Mar 2024 19:00:20 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sun, 10 Mar 2024 00:00 UTC

On Sat, 9 Mar 2024 17:53:51 +0100, alojzy nieborak
<gaska.alojzy@gmail.com> wrote:

>Uzasadnienie "ż":
>O patrzcie jak kiedyś się napierdalali!

>Jaki jest stosunek zabitych hamasowców do ofiar cywilnych?
>Doskonały?

Nie mam liczbowych danych, ale przypuszczam ze stosunek taki sam jak w
podobnych sytuacji, jak np bombardowanie Drezna, bombardowanie
Hiroszimy i Nagasaki, w Libii, w Algerii, Iraku czy Afganistanie.
Stosunek zamordowanych izraelskich cywili do zabitych iraelskich
zolnierzy w Oct 7nto JEST okolo 5:1, ale jak slusznie zauwazyl Kostek
w tym klipie:

[...]
zwiazku z tym no pozbawiaja sie jakiejs czesci prawa do tego, zeby

<b51323b05efcd2aa3c00e3674e95e402@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82948&group=soc.culture.polish#82948

Date: Sun, 10 Mar 2024 02:17:24 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sun, 10 Mar 2024 02:17 UTC

No ale swoja droga panie Zalku jest oczywistym, iz nie bylo zagrozenia przed 7 pazdziernika, skoro rzad Netanyahu rozbroil dokumentnie granice, a tym batdziej nie bylo go potem. Stad wiec rewanz w Gazie nie jest pilna militarna koniecznoscia warunkowana brzpieczenstwem Izraela lecz jest motywowany politycznie. A samo wydarzenie pozwolilo Netanyahu urwac sie od odpowiedzialnosci za poprzednie sprawki i ciagniecie skomplikoeanej wojny lezy jak najbardziej zarowno w jego osobistm interesie jak i jego frakcji politycznej. Wiec czego sie spodziewac mamy? Chyba nawet nie ma sensu sie zakladac o to.

Swoja droga kiedy ten szlachecki rod Gebertow zdazyl zostac Zydami? :-))

https://en.wikipedia.org/wiki/Bolesław_Gebert#Background

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<kahruit4eicmohbtvgmkmiorb7ckmehvrp@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82953&group=soc.culture.polish#82953

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 10 Mar 2024 10:49:41 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sun, 10 Mar 2024 14:49 UTC

On Sun, 10 Mar 2024 02:17:24 +0000, cyrylmetody2014@gmail.com
(RussetBulba) wrote:

> [...]
>
>Swoja droga kiedy ten szlachecki rod Gebertow zdazyl zostac Zydami? :-))

Przeciez te wideo dokladnia wyjasnia dlaczego wlasnie Zydow oskarza
sie o rzeczy ktore dla Gojow sa czyms normalnym.
Czy nie bylo zagrozenia dla Ameryki przed 9/11, tak ze mlodszy Bush
wzial dlugie wakacje? Czy nie bylo zagrozenia Sowieckiego Sojuza przed
opearacja Barbarosa? Czy nie bylo zagrozenia dla Francji przed atakiem
Niemocow na Francje? I czy to pierwszy raz na swiecie ze politycy
wykorzystuja sytuacje dla swoich prywatnych celow?
Oczywiscie ze Oct 7 to najwieksza w historii Izraela kleska ktora
bardzo latwo mozna bylo zapobiec i oczywiscie ze Netanyahu postepuje
znacznie silniej niz gdyby nie zamordowano tylu cywilow i gdyby to nie
byla jego wina.
Czego sie mozna spodziewac? Ze ani politycznych przywodcow
Palestynczykow ani Netanyahu nie odbchodzi los cywilnej ludnosci w
Gazie, zupenie tak samo jak podczas wojny w Iraku, Afganistanie, Syrii
czy w Libii. Wiekszosc politykow dba przede wszytkim o swoje miejsce
przy korycie.

Kiedy rod Gebertow zdazyl zostac Zydami? Wiem, wiem, dla wielu Polakow
to skaza miec zydowskich przodkow, ale wcale bym sie nie zdziwil gdyby
p. andal czy p. boukun tez mieli zazydzone pochodzenie.

zalek

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<56b50824200883d2cc69a6f912fc963e@www.novabbs.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82959&group=soc.culture.polish#82959

Date: Sun, 10 Mar 2024 15:57:21 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Sun, 10 Mar 2024 15:57 UTC

Ma pan racje, panie Zalku. Lecz wina zwykle spada na narodowy kolektyw. Cene za ten najazd na Irak ciegle placimy w
ostatecznej utraty prestizu moralnego. Bo Grenady, Panamy i pierwszy Irak dawalo sie logicznie wytlumaczyc a falszerswo z bronia masowej zaglady bylo grubymi nicmi szytym pretekstem dokladnie zreszta wg linii neokonow.

Aco do Gebertow to zastanawia to szlachectwo i posiadanie ziemi. Przeciez to chyba nie car im to szlachectwo i prawo posiadania ziemi nadawal?

Re: Pan Kostek kolorowo o Izraelu

<usklbo$31fnq$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=82960&group=soc.culture.polish#82960

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 10 Mar 2024 15:58:48 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 10 Mar 2024 15:58 UTC

On Sun, 10 Mar 2024 10:49:41 -0400, ZalekBloom wrote:

> [...]
> to skaza miec zydowskich przodkow, ale wcale bym sie nie zdziwil gdyby
> p. andal czy p. boukun tez mieli zazydzone pochodzenie.

Polska byla tak zazydzona ze ja sam nie dziwilbym sie

--
Painters, electricians, comedians, journalists, rule the world.