Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 1 May 2022 05:19:39 -0700 (PDT)
Subject: Re: Polskie wojsko wyjezdza na ulice!
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 1 May 2022 12:19 UTC

On Sunday, May 1, 2022 at 8:49:24 AM UTC-3, Basia wrote:

> I gdzie to tak powiedzial, bo pierwsze slysze.
> Moze o jakiegos innego Putynia chodzi.
> Jakies konfanulacje.
>
> Putyn "likwiduje" Ukraine bo nie chciala
> zadeklarowac sie neutralna od NATO,
> a samo NATO nie chcialo udzielic Rosji
> pisemnych gwarancji bezpieczenstwa.
>
> Gdzie Karts byl w Grudniu i Styczniu
> gdy Putyn domagal sie owych gwarancji?
>
> Ma Karts w domu Telewizor, Radio, czy
> slucha, ...czy pamieta co mowili, czy
> po 2 tygodnia wszystko w niepamiec idzie?
> Stek niedorzecznosci, ja w PRL'u dzieckiem
> bylam. Gdybym nie byla w Polsce nie miala
> [...]

Rosja podeptala porozumienie budapesztanskie o integralnosci terytorialnej i suwerennosci Ukrainy poprzez aneksje Krymu i slabo kamuflowana aneksje Donbasu. Po wczesniejszych wydarzeniach w Checzni, Gruzji oraz w Syrii stalo sie sprawa jasna, iz Rosja nie jest wiarygodnym partnerem jakichkolwiek ukladow i porozumien i nalezy ja oceniac nie na podstawie deklarowanych intencji lecz materialnych faktow. I tak sie tez stalo. Nie bylo wojsk NATO w sasiadujacych krajach z Risja do czasu napadu rosyjskiego w 2014 roku. USA wraz z UK oraz Rosja nalezy do sygnatariuszy porozumienia budapesztanskiego a wiec ma swoje zobowiazania w stosunku do Ukrainy. Nie w sennsie bezposredniego zaangazowania w obrone jak w przypadku kazdego czlonka NATO lecz tym niemniej zapewnionej legalnie pomocy w obronie suwerennosci. Basia jest tego w pelni swiadoma wiec po co rznac tutaj glupka chyba, ze sie jest ruskim agentem.

SubjectRepliesAuthor
o Polskie wojsko wyjezdza na ulice!

By: Basia on Sat, 30 Apr 2022

53Basia