Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 Jan 2023 18:04:51 -0800 (PST)
Subject: Re: Marx i Czarni Afrykanie
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Mon, 9 Jan 2023 02:04 UTC

On Sunday, January 8, 2023 at 7:19:25 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Drogi anie Piotrze, profesorze lektorze zreszta. Tak szybko pan zapomnial pod jakim watek jest tytulem

Pogratulowac umiejetnosci czytania:

-ja, o otwierajacym ten watek poscie Straka - ktory zatytulowal o Czarnych po to by po pary zdaniach
"plynnie przejsc" do ... panslawizmu:
"Czyli bait and switch: zanecic na Czarnych - ze Marks uwazal Czarnych za zdegenerowana rase ,
i przejsc plynnie do tego ze atakowal tez panslawizm - a wiec jesli jestes przeciwko rasizmowi
wobec Czarnych to powinienes byc w takim razie za panslawizmem, bo Marks tez go krytykowal."

A. Strak, przcywtaszy powyzsze:
" Drogi anie Piotrze, profesorze lektorze zreszta. Tak szybko pan zapomnial pod jakim watek jest tytulem"

I rozmawiaj tu z kolkiem.

===A. Strak:
Piotr's profile photo
Piotr
1:37 PM (9 hours ago)
On Sunday, January 8, 2023 at 12:38:17 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
"[Marks] w listach do Engelsa dzielil sie swoimi uwagami na tematy rasowosci i sugerowal, iz Czarni Afrykanie wywodza sie z wyzszej formy czlowieka, ktora w czasie ulegla rasowej degeneracji. W Europie cywilizacja konczyla sie dla Marxa na Polakach. Poza nimi na Wschod byli moskiewscy barbarzyncy, stanowiacy poprzez panslowianizm cywilizacyjne zagrozenia dla Europy."

ja: Czyli bait and switch: zanecic na Czarnych - ze Marks uwazal Czarnych za zdegenerowana rase ,
i przejsc plynnie [z tytulu tego watku] do tego ze Marks atakowal tez panslawizm
- a wiec jesli jestes przeciwko rasizmowi wobec Czarnych [z tytulu] to musisz byc takze ... za panslawizmem,
no bo Marks tez go krytykowal.

Piotr

SubjectRepliesAuthor
o Marx i Czarni Afrykanie