Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 18 Jun 2023 17:58:03 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Kiedy_powstanie_Państwowa_Komisja_ds._badania_w
pływów_amerykańskich_na_bezpieczeństwo_wewnętrzne_RP?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 19 Jun 2023 00:58 UTC

On Sunday, June 18, 2023 at 4:52:48 PM UTC-7, Olga Trela wrote:

> [...]
> tym ze stoi obok ... damskiej torebki, ktora nauczycielka postawila na ziemi aby zrobic zdjecie:
> "Ale, to nie byle jaka torba...! Teletubisie takie nosza: a szczegolnie, jeden..."
>
> a samo postawienie przez nauczycielki jej torebki na ziemi na czas zrobienia zdjecia dzielnie zdemaskowal jako:
> "socjotechniczny eksperyment [w celu] indoktrynowania biednych polskich dzieci genderyzmem, aby zaburzyc osobowosc, w zakresie pelnienia rol spolecznych, w wieku dojrzalym i dzieki temu "bezpiecznie kontrolować swoich obywateli bez potrzeby armii czy policji".

Jak sie to ma do specificznych oskarzen
o przynaleznosc do organizacji totalitarnych
czy organizacji przyjazni z totalitarnymi rezimami
komunistycznymi?

Olga Trela, ktorej Tatus- nie zaden imigrant tylko
wydelegowany z Czerwonego Uniwersytetu etatowy
pracownik Uniwersytetu Szczecinskiego gdzie
przynaleznosc do PZPR byla wymogiem kariery- z
pewnoscia wymogiem dla wyjazdu na zagraniczne
szkolenia doktoranckie, ...naturalnie do kraju nie
weryfikujacego przynaleznosci do komunistycznych
partii nalezy juz do komunistycznej Partii Kanady?

Moze Olga nalezy do jakichs innych organizacji
np. przyjazni z totalitarnymi rezymami?

Czy niezlustrowany Piotr Trela oskarza innych by
odwrocic uwage od swojej i swojej coreczki osoby?

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

Nowe przepisy o lustracji na uczelniach. „Mogą dotyczyć nawet kilku tysięcy osób”

– Nowe przepisy o lustracji na uczelniach odczuć może nawet kilka tysięcy osób, które w czasach PRL współpracowały ze służbami bezpieczeństwa – powiedział w rozmowie z PAP wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Müller. Jego zdaniem na uczelniach potrzebna jest dekomunizacja.

Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Konstytucja dla Nauki, Ustawa 2.0) obowiązująca od 1 października 2018 r. zakłada zmiany w przepisach dotyczących lustracji na uczelniach. Zgodnie z ustawą członkiem rady uczelni, członkiem senatu uczelni, członkiem Komisji Ewaluacji Nauki, Rady Doskonałości Naukowej, Polskiej Komisji Akredytacyjnej czy profesorem tytularnym może zostać osoba, która „w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała i nie pełniła służby w organach bezpieczeństwa państwa (...) oraz nie współpracowała z tymi organami”.

„Dekomunizacja” na uczelniach
Wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Müller w rozmowie z PAP nazwał te przepisy „dekomunizacyjnymi”. Pytany czy na uczelniach dekomunizacja jest jeszcze potrzebna, odpowiedział: „Bez wątpienia”. Ocenił, że wprowadzenie nowych przepisów „to etap może opóźnionego, ale jednak rozliczania kwestii związanych z funkcjonowaniem PRL”.

Pytany, jak dużej grupie osób nowe przepisy utrudnią karierę akademicką Piotr Müller skomentował: „Nie mamy takich danych, bo nie mamy jak ich zebrać. Ale myślę, że to może dotyczyć nawet kilku tysięcy osób w kraju”. – Najnowsze badania IPN pokazują, że środowiska w uczelniach były bardzo zinfiltrowane i było tam sporo osób, które były tajnymi współpracownikami – powiedział wiceminister.

Przepisy związane z lustracją uniemożliwić mają pełnienie ważnych funkcji w szkolnictwie wyższym nie tylko kłamcom lustracyjnym, ale w ogóle wszystkim osobom, które współpracowały z SB lub były funkcjonariuszami tych służb. Osoby zabiegające o stanowiska wymienione w ustawie będą musiały złożyć oświadczenie lustracyjne.. – Jeśli ktoś w takim oświadczeniu napisze, że był tajnym funkcjonariuszem SB, nie będzie mógł tych ważnych funkcji pełnić – powiedział wiceminister.. I dodał, że jeśli ktoś złoży fałszywe oświadczenie, złamie prawo.

Przypomniał, że dotąd do składania oświadczeń lustracyjnych zobowiązana była na uczelniach tylko wąska grupa osób, które zabiegały o stanowiska kierownicze. – Nie było nawet świadomości, jakiej treści było to oświadczenie lustracyjne – ocenił. Według niego nowe przepisy poskutkują tym, że osoby, które współpracowały z SB, nie będą teraz w ogóle chciały pełnić funkcji kierowniczych.

Nie za późno?

Pytany, czy ma sens wprowadzanie takich przepisów dopiero teraz, powiedział, że tak. Wyliczył: – Załóżmy, że w 1989 r. ktoś miał 30 lat, robił już karierę na uczelni i był donosicielem. Dziś taka osoba ma 59 lat. Ma przed sobą jeszcze wiele lat pracy na uczelni. A osoby w takim wieku często pełnią znaczącą rolę w szkolnictwie wyższym – powiedział.

Wiceminister zwrócił uwagę, że nowe przepisy lustracyjne nie dotyczą członków Polskiej Akademii Nauk ani stanowisk kierowniczych w akademii, bo ustawa nie obejmuje PAN swoim zakresem. – Tutaj niestety te nowe przepisy nie obowiązują. Stwierdzam to ze smutkiem – skomentował rozmówca PAP.

Przepisy dotyczące lustracji kandydatów na profesorów zaczną obowiązywać 30 kwietnia 2019 r. A przepisy dotyczące lustracji kandydatów na stanowiska kierownicze oraz nowo wybieranych członków organów uczelni obowiązują już od października br.

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

SubjectRepliesAuthor
o Kiedy powstanie Państwowa Komisja ds. badania wp

By: Fischer on Thu, 15 Jun 2023

21Fischer