Every cloud has a silver lining; you should have sold it, and bought titanium.

interests / soc.culture.polish / Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

SubjectAuthor
* Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!Romulus Augustulus
+- Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!Zexon🇵🇱
+* Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!Basia
> [...]
|   +- Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!Zexon🇵🇱
|   `- Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!Piotr
`- Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!brat_olin

Pages:12
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<894ed04d-9d8a-45a8-8551-97c2f818c822n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66530&group=soc.culture.polish#66530

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 25 Jun 2023 18:00:36 -0700 (PDT)
Subject: Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 26 Jun 2023 01:00 UTC

On Sunday, June 25, 2023 at 9:31:25 PM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
> informacji. Basia nigdy nie twierdzila ze Putyn
> czy kto inny posiadajacy prywatna wiedze
> powiedzial jej jakie sa motywacje puczu.
>
> Spekuluje po omacku i na wlasna reke
> w oparciu o stwierdzania ale i przede wszystkim
> zachowania postaci w wydarzenia zamieszane
> oraz historie podobnych wydarzen, np. precedens
> generala Aleksandra Lebieda.
>
> Szojgu naturalnie gdzies sie ukryl, uciekl byc
> moze za Ural, ...nie moga Go w kazdym razie
> nigdzie zlokalizowac co sugeruje ze stal
> sie juz ofiara!
>
> Sergei Shoigu sacked? Army’s fall guy is now missing in action

Jak Basia chce, to moze uczynic proste sprawy skomplikowanymi, jak tylko mozna. Wagner byl w sumie organizacja w znacznym stopniu niezalezna od armii, co w naturalny sposob prowadzi do konkurencji i roznic zdan. Te tarcis miedzy organizacjami trwaly juz od wielu miesiecy z Pirozinem bardzo krytycznym wobec Szojgu i Gierasimowa. W oczywisty sposob podwazalo to autorytet dowodcow armii i wiadomo, ze nikt dlugo takiego stanu rzeczy nie zniesie. A wiec proby rekrutowania zolnierzy Wagnera w szeregi rosyjskiej armii, co musialo niepokoic Pirozyna. Widzial w tym poczatek konca swojej organizacji plus inne szykany jak limitowane dostawy amunicji i podobne. Czy byl atak na wagnerowcow i w jakiej formie trudno powiedziec lecz akcja Pirozyna byla raczej buntem niz puczem, skoro jego celem nie bylo przejecie kontroli w panstwie. Jako taka miala dac wstrzas, sugnal lecz nie mogla obalic wladzy Putina. A wiec pewien kompromis: wagner w odstawke z Pirozynem do lodowki na Bialorusi a co sie stanie z Szojgu oraz Gierasimowem, to sprawa dalsza. Putin nie moze sobie pozwolic na strate 50,000 zolnierzy Wagnera poprzez ich represjonowanie i alienacje. Szojgu i Gierasimow jak dotad nic nie pokazali, wojna sie wlecze i napewno dalsze podciecie ich pozycji i prestizu jest na reke Putinowi, ktory stoi powyzej lecz moze byc zmuszonym wprowadzic zmiany na samej armijnej gorze. Tak wiec i wyrozumialy oraz lagodny wobec wagnerowcow.

Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<b9b2832d-ec01-44c5-b4a0-01846123bff1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66534&group=soc.culture.polish#66534

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 25 Jun 2023 18:36:28 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 26 Jun 2023 01:36 UTC

On Sunday, June 25, 2023 at 6:00:38 PM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Jak Basia chce, to moze uczynic proste sprawy skomplikowanymi, jak tylko mozna.

Skomplikowal sprawy Pirozyn a dalej maci Bulba.

Pirozyn mial niby NIE wiedziec ze teatralnymi
aktami krytyki wystawi sie na szykany?

Oczywiscie ze wiedzial, ...a jezeli wiedzial
i robil to nieustannie i w sposob przybierajacy
na sile to musial tez wiedziec cos wiecej czego
nie wie Basia i publika.

Stad spekulacja w sprawie motywow a takze
skutecznosci ukrainskiej ofensywy, o ktorej
malo co wiadomo. Wygrywaja, przegrywaja?

Basia zasuponowala ze ofensywa moze
byc nieskuteczna i byc moze jest prologiem
do zalamania ukrainskiego oporu co uczynilo
by wkrotce z Shojgu i Gierasimowa narodowych
bohaterow w przyszlosci z potencjalem do
konkurowania z ludzmi namaszczonymi
do wladzy w najscislejszych kregach KGB'owskich
jak bylo np. w przypadku Aleksandra Lebieda
ktorego kandydatura "convieniently" odleciala
heplikopterem w zaswiaty zamiast wygrac
w Prezydenckich wyborach.

Basia (Ona/Jej)

> Wagner byl w sumie organizacja w znacznym stopniu niezalezna od armii, co w naturalny sposob prowadzi do konkurencji i roznic zdan. Te tarcis miedzy organizacjami trwaly juz od wielu miesiecy z Pirozinem bardzo krytycznym wobec Szojgu i Gierasimowa. W oczywisty sposob podwazalo to autorytet dowodcow armii i wiadomo, ze nikt dlugo takiego stanu rzeczy nie zniesie. A wiec proby rekrutowania zolnierzy Wagnera w szeregi rosyjskiej armii, co musialo niepokoic Pirozyna. Widzial w tym poczatek konca swojej organizacji plus inne szykany jak limitowane dostawy amunicji i podobne. Czy byl atak na wagnerowcow i w jakiej formie trudno powiedziec lecz akcja Pirozyna byla raczej buntem niz puczem, skoro jego celem nie bylo przejecie kontroli w panstwie.. Jako taka miala dac wstrzas, sugnal lecz nie mogla obalic wladzy Putina. A wiec pewien kompromis: wagner w odstawke z Pirozynem do lodowki na Bialorusi a co sie stanie z Szojgu oraz Gierasimowem, to sprawa dalsza. Putin nie moze sobie pozwolic na strate 50,000 zolnierzy Wagnera poprzez ich represjonowanie i alienacje. Szojgu i Gierasimow jak dotad nic nie pokazali, wojna sie wlecze i napewno dalsze podciecie ich pozycji i prestizu jest na reke Putinowi, ktory stoi powyzej lecz moze byc zmuszonym wprowadzic zmiany na samej armijnej gorze. Tak wiec i wyrozumialy oraz lagodny wobec wagnerowcow.

Click here to read the complete article
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<268a5e0b-7a63-4b39-9202-6d683630a037n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66537&group=soc.culture.polish#66537

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 25 Jun 2023 19:46:35 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 26 Jun 2023 02:46 UTC

On Sunday, June 25, 2023 at 6:36:29 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> w Prezydenckich wyborach.

Click here to read the complete article
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<1059f5f2-2ffa-4f12-ac9e-0d4c4f9b55b0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66554&group=soc.culture.polish#66554

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 03:02:24 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 26 Jun 2023 10:02 UTC

<spgj9ih92oat8reludl0a5gkoodtlc6qbv@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66593&group=soc.culture.polish#66593

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 13:21:39 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Mon, 26 Jun 2023 17:21 UTC

On Sun, 25 Jun 2023 17:31:24 -0700 (PDT), Basia
<abjjkst@sbcglobal.net> wrote:

> [...]
>nigdzie zlokalizowac co sugeruje ze stal
>sie juz ofiara!
>
>Sergei Shoigu sacked? Army’s fall guy is now missing in action

Pani Basiu,
Ja nie mam kobiecej intuicji, nie potrafie sie domyslic co ktos
pomyslal lub co ktos zaplanowal, wiec nie jestem specjalista od
wyszukiwania spiskow, tylko specjalista od czytania spiskowych teorji.
Nie wiem co nieuczciwie napisalem - po prostu pochwalilem Pani teorje,
tak samo jak chwalilem Pani odkrycia jakie Pani dokonala ogladajac
zdjecie mlodego p. Treli.
Dzisiaj wysluchalem izraelski podcast na temat tego nieudanego puczu
jakie ma izraelski specjalista Danny Orbach, to chyba ten czlowiek:
https://scholar.harvard.edu/dannyorbach/home

Podcast zaczal sie dwoma cytatami (cytuje z pamieci):

1. Machiavelli: sa dwa rodzaje przywodcow wojskowych, zdolni i
niezdolni. Zdolny przywodca ktory odnosi wiele sukcesow na polu walki,
na pewno zechce siegnac po wladze, dlatego drogi ksieciu sam prowadz
wojska.

2. W Rosji jest dluga tradycja chwalenia cara, a o wszystkie
katastrody obwinianie jego doradcow. "Car jest dobry ale ma zlych
doradcow".

Ja to sie wszystkow zaczelo? Nagle rzad rosyjski zadecydowal ze
najemnicy Wagnera musza podpisac kontract z rosyjskim ministerstwem,
czyli Putin przeczytal "The Price" i doszedl do wnioski ze Machiavelli
ma racje. To oczywiscie rozwcieczylo Prigoznego, bo to swiadczylo ze
Putin chce go pozbawic pieniedzy i sily. A wiec glosno krzyczac "Car
jest dobry ale ma zlych doradcow - Gierasimowa i Szojgu" ruszyl na
Moskwe myslac ze ma duze poparcie wsrod oligarchow i wojska. Okazalo
sie ze Putin jest silniejszy niz Prigozny ocenial, wiec Prigozny
podwinal ogon i wycofal sie na Bialorus.
Co naprawde obiecano Prigoznemu, co Prigozny obiecal Putinowi nie
wiemy, ale poczekajmy, ten serial dopiero sie rozpoczal.

zalek

Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<325f7060-b9f2-4fb3-98c8-896330b20b4an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66646&group=soc.culture.polish#66646

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 14:58:25 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 26 Jun 2023 21:58 UTC

On Monday, June 26, 2023 at 10:21:42 AM UTC-7, Zalek...@hotmail.com wrote:

> [...]
> wiemy, ale poczekajmy, ten serial dopiero sie rozpoczal.

Click here to read the complete article
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<735db251-e118-4d2a-bcf1-3fab43d9829an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66651&group=soc.culture.polish#66651

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 15:30:08 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 26 Jun 2023 22:30 UTC

On Monday, June 26, 2023 at 3:02:25 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Wyglada Basiu, iz moze byc akurat odwrotnie.

Click here to read the complete article
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<9c1b57ef-500c-4aaa-8b60-7ad1e4f283c7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66655&group=soc.culture.polish#66655

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 15:35:22 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 26 Jun 2023 22:35 UTC

<66d5f653-3b5f-4c76-930b-2c6334a28806n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66691&group=soc.culture.polish#66691

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 19:33:19 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Tue, 27 Jun 2023 02:33 UTC

On Monday, June 26, 2023 at 2:58:27 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> otaczajacy swiat- Basia boi sie przygodnych
> na pustkowiu znajomosci oraz niechetnie
> dzwiga w szpilkach ciezary,
>
> ...teoretyzujac wiec spiskowo z domu
> przegapila ze fakt Prigoznin wszystko to
> mogl zrobic wczesniej albo pozniej, a nie
> podejmowac sie swojego buntu dokladnie
> w momencie rozpoczecia sie ukrainskiej
> ofensywy oraz w momencie konca NATO'wskich
> manewrow lotniczych "Defender" najwiekszych
> w historii sojuszu, ktore podejrzewano ze
> zakoncza sie jakims nieciekawym finalem.

Click here to read the complete article
Re: Zaczyna sie?! Prigozhin ante portas!

<934fbc56-abb9-48b5-902d-af2cbd7e896en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66692&group=soc.culture.polish#66692

Newsgroups: soc.culture.polish