From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: O_take_Unię_kurwa_walczyliście
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:24:31 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:24 UTC

Koniec pieców na gaz. Bruksela zdecydowała

Parlament Europejski przegłosował dyrektywę o charakterystyce
energetycznej budynków. Zgodnie z założeniami od 2025 roku nie będzie
już dozwolone dotowanie zakupu kotłów na gaz. Już od 2030 r. takie
urządzenia nie będą montowane w nowych nieruchomościach.

"Parlament Europejski przegłosował przed chwilą kolejny dokument
Zielonego Ładu - dyrektywę o charakterystyce energetycznej budynków" -
poinformowała europosłanka PiS Anna Zalewska.

Przełomowe zmiany dla budownictwa. Jest decyzja UE

"Koniec kotłów na paliwa kopalne, w tym na gaz. Od 2025 roku nie będzie
już dozwolone finansowanie instalacji takich kotłów, co wpłynie, m.in.
na funkcjonowanie programu Czyste Powietrze w Polsce" - poinformowała
europosłanka.

"Dyrektywa obliguje też Państwa Członkowskie do nakreślenia działań
mających na celu odsunięcie paliw kopalnych w ogrzewaniu i chłodzeniu z
perspektywą całkowitego wycofania piecyków na paliwa kopalne do 2040
roku. Co dodatkowo ważne, wszystkie nowe budynki mieszkalne od 2030 roku
będą musiały być budynkami o zerowych emisjach, natomiast od 2050 roku
taki wymóg będzie obowiązywał również wszystkie istniejące już budynki"
- dodaje Anna Zalewska.

Tymczasem w Polsce, jak pisaliśmy w money.pl, kotły na gaz są bardzo
popularne.

230 tys. kotłów gazowych kupiono dzięki dotacjom z programu "Czyste
Powietrze". W sumie od 2018 r. "zawarto ponad 660 tys. umów na wymianę
źródeł ciepła", a najczęściej wybierano właśnie kotły gazowe" -
przypomina "Dziennik Gazeta Prawna".

To jednak nie koniec zmian. Państwa członkowskie będą musiały stworzyć
krajowe plany renowacji budynków.

Będą także nowe wymogi dotyczące świadectw charakterystyki
energetycznej. Teraz takie świadectwa w całej UE będą się musiały
posługiwać taką samą skalą ocen.

Świadectwa charakterystyki energetycznej na nowo

"W Polsce wejdą klasy energetyczne od A do G. Klasa A zostanie
przypisana budynkom bezemisyjnym z możliwością dodania znaczka "+". W
przypadku korzystania z odnawialnych źródeł energii; natomiast G będzie
klasą budynków o najgorszej charakterystyce energetycznej" - napisał na
platformie X Tomasz Narkun, inwestor i analityk rynku nieruchomości.

Unia Europejska chce zmniejszyć średnie zużycie energii w budynkach
mieszkalnych o 16 proc. do 2030 r. i o 20-22 proc. do 2035 r.

https://www.money.pl/gospodarka/jest-decyzja-ue-koniec-z-dofinansowaniem-piecow-na-gaz-ale-to-dopiero-poczatek-7005180241652448a.html

Re: O take Unię kurwa walczyliście

<uspoom$3gefo$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=83019&group=soc.culture.polish#83019

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_O_take_Unię_kurwa_walczyliście
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:27:34 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:27 UTC

W dniu 12.03.2024 o 15:24, Nostradamus pisze:
> [...]
>
> Unia Europejska chce zmniejszyć średnie zużycie energii w budynkach
> mieszkalnych o 16 proc. do 2030 r. i o 20-22 proc. do 2035 r.

Heniu
10 min. temu
Taką Unię to do pieca póki jeszcze są

Mosze
10 min. temu
I bardzo dobrze,pokażą hołocie gdzie jej miejsce,w szałasach z zimnym
wychowem,odechce się głosować na nowoczesność i postęp.

antyunita69
10 min. temu
ch.. z tą unią śmierdzącą!

Re: O take Unię kurwa walczyliście

<usppcp$3gefo$6@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=83023&group=soc.culture.polish#83023

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:38:17 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:38 UTC

POLAK
3 min. temu
Ja nie wiem ale kogo nie pytam w mojej rodzinie ze znajomych to chętnie
by wyszli z tej Unii Europejskiej lewackiej Przecież to jest zamordyzm
komunizm jak rura na dnie szła do Niemiec to gaz był cacy jak rury nie
ma to mamy likwidować piecyki gazowe obłęd