From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: O_take_Unię_kurwa_walczyliście
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:24:31 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:24 UTC

Koniec pieców na gaz. Bruksela zdecydowała

Parlament Europejski przegłosował dyrektywę o charakterystyce
energetycznej budynków. Zgodnie z założeniami od 2025 roku nie będzie
już dozwolone dotowanie zakupu kotłów na gaz. Już od 2030 r. takie
urządzenia nie będą montowane w nowych nieruchomościach.

"Parlament Europejski przegłosował przed chwilą kolejny dokument
Zielonego Ładu - dyrektywę o charakterystyce energetycznej budynków" -
poinformowała europosłanka PiS Anna Zalewska.

Przełomowe zmiany dla budownictwa. Jest decyzja UE

"Koniec kotłów na paliwa kopalne, w tym na gaz. Od 2025 roku nie będzie
już dozwolone finansowanie instalacji takich kotłów, co wpłynie, m.in.
na funkcjonowanie programu Czyste Powietrze w Polsce" - poinformowała
europosłanka.

"Dyrektywa obliguje też Państwa Członkowskie do nakreślenia działań
mających na celu odsunięcie paliw kopalnych w ogrzewaniu i chłodzeniu z
perspektywą całkowitego wycofania piecyków na paliwa kopalne do 2040
roku. Co dodatkowo ważne, wszystkie nowe budynki mieszkalne od 2030 roku
będą musiały być budynkami o zerowych emisjach, natomiast od 2050 roku
taki wymóg będzie obowiązywał również wszystkie istniejące już budynki"
- dodaje Anna Zalewska.

Tymczasem w Polsce, jak pisaliśmy w money.pl, kotły na gaz są bardzo
popularne.

230 tys. kotłów gazowych kupiono dzięki dotacjom z programu "Czyste
Powietrze". W sumie od 2018 r. "zawarto ponad 660 tys. umów na wymianę
źródeł ciepła", a najczęściej wybierano właśnie kotły gazowe" -
przypomina "Dziennik Gazeta Prawna".

To jednak nie koniec zmian. Państwa członkowskie będą musiały stworzyć
krajowe plany renowacji budynków.

Będą także nowe wymogi dotyczące świadectw charakterystyki
energetycznej. Teraz takie świadectwa w całej UE będą się musiały
posługiwać taką samą skalą ocen.

Świadectwa charakterystyki energetycznej na nowo

"W Polsce wejdą klasy energetyczne od A do G. Klasa A zostanie
przypisana budynkom bezemisyjnym z możliwością dodania znaczka "+". W
przypadku korzystania z odnawialnych źródeł energii; natomiast G będzie
klasą budynków o najgorszej charakterystyce energetycznej" - napisał na
platformie X Tomasz Narkun, inwestor i analityk rynku nieruchomości.

Unia Europejska chce zmniejszyć średnie zużycie energii w budynkach
mieszkalnych o 16 proc. do 2030 r. i o 20-22 proc. do 2035 r.

https://www.money.pl/gospodarka/jest-decyzja-ue-koniec-z-dofinansowaniem-piecow-na-gaz-ale-to-dopiero-poczatek-7005180241652448a.html

Re: O take Unię kurwa walczyliście

<uspoom$3gefo$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=83019&group=soc.culture.polish#83019

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_O_take_Unię_kurwa_walczyliście
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:27:34 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:27 UTC

W dniu 12.03.2024 o 15:24, Nostradamus pisze:
> [...]
>
> Unia Europejska chce zmniejszyć średnie zużycie energii w budynkach
> mieszkalnych o 16 proc. do 2030 r. i o 20-22 proc. do 2035 r.

Heniu
10 min. temu
Taką Unię to do pieca póki jeszcze są

Mosze
10 min. temu
I bardzo dobrze,pokażą hołocie gdzie jej miejsce,w szałasach z zimnym
wychowem,odechce się głosować na nowoczesność i postęp.

antyunita69
10 min. temu
ch.. z tą unią śmierdzącą!

Re: O take Unię kurwa walczyliście

<usppcp$3gefo$6@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=83023&group=soc.culture.polish#83023

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 12 Mar 2024 15:38:17 +0100
 by: Nostradamus - Tue, 12 Mar 2024 14:38 UTC

POLAK
3 min. temu
Ja nie wiem ale kogo nie pytam w mojej rodzinie ze znajomych to chętnie
by wyszli z tej Unii Europejskiej lewackiej Przecież to jest zamordyzm
komunizm jak rura na dnie szła do Niemiec to gaz był cacy jak rury nie
ma to mamy likwidować piecyki gazowe obłęd

interests / soc.culture.polish / Re: O take Unię kurwa walczyliście